• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • ander25k
    MissKaos skrev 2013-10-09 20:52:33 följande:
    Härligt jag skulle brhöva någon som skrek neeeeer ibland. Tyvärr. Fotboll och ishockey i unga år.. har kört litr yoga det funksr stretching är typ meningslöst.
    Skrattade gott förut när fotbollskillarna brukade säga att vi var osmidiga , och hockeykillarna sa att vi inte var tillräckligt explosiva , men efter några år så stog alla och gjorde frivändningar , som har numera blivit en vedertagen övning för alla idrotter :) .

Krister som fortfarande kan hoppa upp jämfota på en skolplint :) trots 49 år , och 100 kg .
  • MissKaos

Åh det blir jag avis på! Jag gillar ju att springa i skogen och höppa över det son råkar vara ivägen. Men är lite feg då jag vågar inte satsa upp på tex en plint. Rädd att slå ihjäl ryggen. Synd för det är ju kul.. och ger den där rätta träningen.

Frivändningar ja. En övning jag älskar att hata. Brukar köras på skivstångspass..

Jag är ju dessutom cyklist. Hej stela iliopsoas..

Ni skulle sett mig på mitt första aerobicpass. Tänk fotbollskille fast tjej.. skämdes! Men lärde mig tillsist. Nu börjar min fyraåring nicka bollar och är tätt bra på det. Fotbollskille? Funderar på att ta honom på karate om ett år el två. .

ander25k skrev 2013-10-10 10:51:30 följande:
    Skrattade gott förut när fotbollskillarna brukade säga att vi var osmidiga , och hockeykillarna sa att vi inte var tillräckligt explosiva , men efter några år så stog alla och gjorde frivändningar , som har numera blivit en vedertagen övning för alla idrotter :) .

Krister som fortfarande kan hoppa upp jämfota på en skolplint :) trots 49 år , och 100 kg .

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Scratchy
    MissKaos skrev 2013-10-09 20:53:27 följande:
    *lol* berättade nog här före bim så..

V 32 nu.
    Jaha... jag trodde du var i 15:e månaden nu.
  • Wilowa
    Scratchy skrev 2013-10-10 12:07:08 följande:
    Jaha... jag trodde du var i 15:e månaden nu.

Preggofanter kanske är som elefanter och går länge?
  • MissKaos

Sist så gjorde jag ju det... nästan iaf!

Wilowa skrev 2013-10-10 12:09:32 följande:
    Preggofanter kanske är som elefanter och går länge?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-10-10 13:10:04 följande:
    Sist så gjorde jag ju det... nästan iaf!
    Inte typ 20 månader som elefanterna hoppas jag. Håller tummarna för att du slipper gå över så mycket den här gången då. Dryga dagar det!
  • Wilowa

En vecka kvar till nästa besök hos sjukgymnasten och jag vill ha nya övningar. Egentligen är det väldigt bra övningar, men de delar av ryggen som inte tränas vill också bli tränade plus att jag vill träna min kondition. Fast jag kan fortfarande inte promenera, testade för nån dag sedan och det blev typ 500 meter max. Det börjar kännas att jag varit stillasittande i sex veckor.

När jag måste gå så  har jag kryckor för att avlasta och då funkar det bättre. Fast jag vill inte utsätta ryggen och nacken för mycket, så nån promenad med dem blir det inte. Hoppas sjukgymnasten tycker motionscykel eller liknande är bra. 

Annars är jag sjukt imponerad över hur snabbt kroppen återhämtar sig och tränar upp sig. Det är lite mer än en vecka sedan jag var till sjukgymnasten och jag känner redan stor skillnad. Fast samtidigt inser jag ju att jag har lång väg kvar med, jag får ju inte ge mig nu.

• MissKaos

En timme på gymmet. En tur på Ica. Slut..

• ander25k

Idag ska jag prova sparkdräkten ( Knäböjs dräkt ) och se hur storleken är :) , sen köra några tunga 1 reppare , kommer nog få några fina märken efter dräkten .
    Lördag anmäld till föreläsning hur man blir stor och stark , misstänker att gubben kommer vara klart äldst :)

• MissKaos

Kul!

Jag ska på massage idag. Riktig massage hoppas jag. Klappa mig kan maken göra.Helt stel efter gymmet. Förundras då över att folk inte reser sig när det kliver på en uppenbart gravid kvinna på vagnen.

ander25k skrev 2013-10-11 08:45:23 följande:
    Idag ska jag prova sparkdräkten ( Knäböjs dräkt ) och se hur storleken är :) , sen köra några tunga 1 reppare , kommer nog få några fina märken efter dräkten .

Lördag anmäld till föreläsning hur man blir stor och stark , misstänker att gubben kommer vara klart äldst :)

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!