• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-10-11 10:24:58 följande:
    Kul!
    Jag ska på massage idag. Riktig massage hoppas jag. Klappa mig kan maken göra.Helt stel efter gymmet. Förundras då över att folk inte reser sig när det kliver på en uppenbart gravid kvinna på vagnen.
    Åh vad skönt det låter! Hoppas det blir riktigt bra!

Kan säga att jag är glad över att bo på ett ställe utan spårvagnar, vi har inte ens stadsbuss här. Jag är även glad över att ha en egen bil, även om det kostar.
    ander25k skrev 2013-10-11 08:45:23 följande:
    Idag ska jag prova sparkdräkten ( Knäböjs dräkt ) och se hur storleken är :) , sen köra några tunga 1 reppare , kommer nog få några fina märken efter dräkten .
    Lördag anmäld till föreläsning hur man blir stor och stark , misstänker att gubben kommer vara klart äldst :)

Det får man ju lära sig från barnsben att man blir stor och stark om man äter upp sin gröt. Nej hoppas att det är en bra och givande föreläsning.

• MissKaos

Har bil. Men det kostar 50kr h stt parkera i city och trängselskatt på det..

Wilowa skrev 2013-10-11 10:30:01 följande:
    Åh vad skönt det låter! Hoppas det blir riktigt bra!

Kan säga att jag är glad över att bo på ett ställe utan spårvagnar, vi har inte ens stadsbuss här. Jag är även glad över att ha en egen bil, även om det kostar. Det får man ju lära sig från barnsben att man blir stor och stark om man äter upp sin gröt. Nej hoppas att det är en bra och givande föreläsning.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-10-11 10:33:21 följande:
    Har bil. Men det kostar 50kr h stt parkera i city och trängselskatt på det..
    Okej då lägger jag till det med, jag är glad över att vi inte har några parkeringsavgifter annat än mitt inne i centrala Karlstad...fast jag bor inte där. Dessutom tror jag att det dyraste stället där jag brukar parkera är 12kr/h. Fast jag tror faktiskt att vi har parkeringsvakter här numera så man får passa sig så man inte får parkeringsböter...fast det är inte så stor risk på Coop-parkeringen samt runt om på alla ishallar och fotbollsplaners parkeringar. ...storstadslivet är inte riktigt min grej.

Jag förstår om du låter bilen stå! Att köra i Göteborg är dessutom inte den lugnaste aktiviteten man kan ha för sig. Jag har gjort det några gånger och fy säger jag bara!  
  • MissKaos

Man vänjer sig..

Jag cyklar mest. Inga köer. Inga avgifter. Inget att passa. Gratis lågintensiv träning.

Bara pos..

Wilowa skrev 2013-10-11 11:04:50 följande:
    Okej då lägger jag till det med, jag är glad över att vi inte har några parkeringsavgifter annat än mitt inne i centrala Karlstad...fast jag bor inte där. Dessutom tror jag att det dyraste stället där jag brukar parkera är 12kr/h. Fast jag tror faktiskt att vi har parkeringsvakter här numera så man får passa sig så man inte får parkeringsböter...fast det är inte så stor risk på Coop-parkeringen samt runt om på alla ishallar och fotbollsplaners parkeringar. ...storstadslivet är inte riktigt min grej.

Jag förstår om du låter bilen stå! Att köra i Göteborg är dessutom inte den lugnaste aktiviteten man kan ha för sig. Jag har gjort det några gånger och fy säger jag bara!  

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-10-11 11:22:52 följande:
    Man vänjer sig..
    Jag cyklar mest. Inga köer. Inga avgifter. Inget att passa. Gratis lågintensiv träning.
    Bara pos..
    Ja jag hade också cyklat om jag vore dig. Det är inte värt det att ta bilen i en storstad. Här är ju läget ett annat. Ska jag cykla till jobbet så är det mest skog och åkermark. Sedan måste jag orka cykla hem med eftersom kollektivtrafiken funkar så dåligt. Det tar mig en kvart med bil till jobbet och minst en timme med buss. Det går inga bussar direkt till mitt jobb, så jag måste in till stan och vända.

Är du inte från Göteborg från början? Tänkte eftersom du säger att man vänjer sig.   
  • MissKaos

Nej. Inflyttad från Jönköping. Något mindre!

Massagen var underbar. Varför tog den slut.. spänningar i massor!

Wilowa skrev 2013-10-11 11:48:30 följande:
    Ja jag hade också cyklat om jag vore dig. Det är inte värt det att ta bilen i en storstad. Här är ju läget ett annat. Ska jag cykla till jobbet så är det mest skog och åkermark. Sedan måste jag orka cykla hem med eftersom kollektivtrafiken funkar så dåligt. Det tar mig en kvart med bil till jobbet och minst en timme med buss. Det går inga bussar direkt till mitt jobb, så jag måste in till stan och vända.

Är du inte från Göteborg från början? Tänkte eftersom du säger att man vänjer sig.   

• Wilowa
    MissKaos skrev 2013-10-11 13:03:40 följande:
    Nej. Inflyttad från Jönköping. Något mindre!
    Massagen var underbar. Varför tog den slut.. spänningar i massor!

Jönköping är en fin stad, jag läste en distanskurs på högskolan där när jag var arbetslös. Själv är jag uppväxt i en liten håla, vi var typ 45 elever på hela skolan (1-6).

Skulle inte du unna dig två behandlingar? ...eller hur var det nu? Tungan ute 
  • Wilowa

Tror jag börjar bli för stark och tog i lite för mycket igår...är skakig i den muskeln idag. Plågade mig trots det till ishallen och såg en väldigt bra hockeymatch mellan två bra juniorlag.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!