Inlägg från: Aprilia1977 |Visa alla inlägg
  • Aprilia1977

Träningsnördar - här samlas vi!

Mollly skrev 2011-08-26 20:48:37 följande:
    Nu har jag precis kommit hem från träningen. Fy fasen så bra det gick idag. Bättre än på länge. La på några kg på nästan allt. Plus att jag har hittat min nya favorit maskin. Har ingen aning om vad den heter. Men man sitter på en bänk mellan två maskiner, sen drar man i ett handtag från varje maskin neråt.
    hahaha.... det där lär roligt.. förlåt, men är det möjligtvis ryggen du tränat? Att det är "latsdrag"?

Kul att du var starkare idag!Glad
  • Aprilia1977
    Obestämd Ont i halsen.... supertrist=ingen träning.... Bläääää!......
  • Aprilia1977

Grymma tjejer!!!!!

Jag fick sluta kl 12 idag..... Chefen tyckte att jag hade jobbat tillräckligt och ville att jag skulle gå hem för dagen. Så nu ska jag ut i solen och promenera i två timmar! Halsen håller jag på att läka med olika medel...

Kämpa på, ni är så otroligt starka alla här inne!

• Aprilia1977

Hej!
    Tänkte bara tipsa om en sida som jag absolut älskar och hämtar lite inspiration när jag är hemma och vill träna eller ska till gymmet. http://www.bodyrock.tv/  samt videos som gömmer sig på denna sida. http://www.bodyrock.tv/category/video/.

En grymt stark och uthållig tjej som ger gärnet!

:)

Önskar alla en bra kväll och i morgon blir det gymmet för mig!

Killevippen!
    Äpple

• Aprilia1977
    MissKaos skrev 2011-08-31 21:50:33 följande:
    Kolhydratladda på choklad, bullar och muffins funkar tydligen för mig Nu gäller det att inte fortsätta på den banan bara *haha* Verkar ju vara ett vinnande koncept för mig!
    Men vad det sved i slutet.
    Ska då tilläggas att i våras klarade jag att springa ca 3km... Så, det går träna upp sig fort (nu har jag ju varit bra tränad innan och har grundfysiken -men hade ändåv arit sjuk mer el mindre konstant i 1 år och innan dess fåt barn..) Så, det GÅR. JAg har dessutom droppat ca 15 kg soim ajg la på mig i samband med 1. rökstopp 2. hormonbeh 3. Graviditet 4. Utsatt för extrem stress efter barnets födelse under en lång tid.

Så, för er som kämpar i tråden: jag vet 15kg är inte extremt -men det går.. Jag hade satt detta loppet som mål, att orka ta mig igenom det. Sen blev målet reviderat till under 60 min..

Vann föresten en SPA helg på Varbergs kurort! LYXIGT! Med en tjej som jag helt plötsligt kännde. Well, jag som inte varit ifrån sonen en enda natt eller knappt en dag (mer än varje måndag när jag jobbar 8-19) Lyxigt va?
    Jag säger bara en sak: Tummen upp till dig! :)
  • Aprilia1977
    MissKaos skrev 2011-08-31 22:08:14 följande:
    Jag ska vara trist: Om löpträning ska ge riktig effekt på vikten så ska du springa efter styrketräningen när dina glykogendepoer är tomma, annars bränner du kolhydraterna på löpningen och dom ska du ha som bränsle när du kör styrkan. Ska du "bara" löpträna behöver du upp i 10km för att det verkligen ska ge resultat. Men efter styrka lär 5km räcka. Du förbränner ca 1kcal/sprungen km/kg kroppsvikt. Det är mer el mindre en naturlag.. Jfr sen att en skiva bröd m lite smör och en skiva ost är ca 150 kcal. Ett ägg 75. En 200gr chokladkaka 1100. Sen är det bara att räkna..
    Dessutom löper man större risker att skada sig när man styrketränar efter det att man har kört cardio. Inte lika stor kontroll över de fria vikterna.....
  • Aprilia1977

Trots att jag känt mig dålig, har mens så har jag skött min mat och resultatet har inte väntat på sig. Min kärlek har varit borta i fyra dagar och när han kom hem, redan i hallen, frågade han om jag har gått ner i vikt. Fyra dagar - 2,6 kg. Inte illa pinkat! Men som alltid så vänder det snart när jag faller för frestelserna!

Så nu fortsätter matjakten. Men men....

Nu, dags att pysa iväg till jobbet, tror faktiskt att detta jobb är det bästa jag haft hittills (får väl äta upp min hatt om ett par månader). Det är aktivitet non-stop här!

Önskar alla en underbar dag och hoppas att även ni har sol där ni bor!Solig

• Aprilia1977
    Primrose skrev 2011-09-01 01:12:29 följande:
    Kom iväg till gymmet i kväll (var hemma först kl. 22, så makenCool och sonenBaby och kattenKatt hade alla somnat). Nu var det kanske jag och 10 andra i gymmet (bara killar). Skönt - jag gillar att ha bastun för mig själv.Drömmer

Jag gjorde ett liknande helkroppspass som tidigare. Bara litet mer ben och ett extra set för ryggen. Får se hur det känns i morgon/övermorgon. Easy does it. Inga värktabletter eller antiiflammatoriska på tre dagar! Yuippeee!
    Det där låter superskönt. Och visst känns det skönt att har fått träna!
  • Aprilia1977
    Mollly skrev 2011-09-01 18:20:34 följande:
    Idag blev det 5km på bandet. Det tog sin lilla tid. 38 minuter. Gick väl 5 av dom kanske. Var rätt slut genom svett efter det.. Nu ska jag strax köra lite planka här hemmaSkrattande
    BRA!!!!!!!!!!!!
  • Aprilia1977
    ETSS skrev 2011-09-01 19:44:54 följande:
    Är det någon av er träningsvänner som tänkt att motion är lite som bön eller meditation? Eller är det bara för mig? Om man har något man tänker på som man kanske har svårt att komma tillrätta med och kör ett intensivt träningspass, är det som om tankarna kristalliseras då man plågar sig lite extra. Lite som om att allt blir klarare?
    Skrattande
    Jag är helt och hållet på din sida. Visst är det meditation. Speciellt när jag för några år sedan var sprang i flera timmar. Det var verkligen så. När min kondition låg på topp och jag sprang väldigt snabbt. Under gymnasietiden klockade jag tiden till 20 min på 5 km. Men när jag låg som bäst, klockade jag aldrig mig själv.

Det jag ville komma till var att under tiden som jag då "sprang" befann jag mig i en annan värld och jag mådde så otroligt bra.

När jag är ute på promenad, löser jag oftast problem.

Och när jag styrketränar brottar jag ner all min ågren och oro.

Så ja, allt blir lite klarare och man (jag) får distans till mycket i livet!
  • Aprilia1977

KOm hem för ca 30 min sedan. Har tränat ett sent pass med sambon och det blev ett hårt pass. Bröst och axlar. Det var ett tag sedan jag körde slut på musklerna så mycket att jag inte orkade ta i en hantel eller stång. Varje övning var maxad (ibland är jag väldigt bekväm av mig och leker lite på gymmet).

Så i morgon blir det åter en dejt med sambon då det blir rygg och mage.

Kosten har idag gått bra! Så jag hoppas på att morgondagen blir en repris från idag!

Jag tycker verkligen att alla här inne (börjar ni tröttna på mig förresten?) är så grymma, jag menar, att vi verkligen gör saker vi tycker om. Inga "måsten", dvs "jag måste till gymmet" utan jag vill till gymmet, jag vill må bra!

God natt, eller god morgon.

Fredag=mys!!!

Äpple

• Aprilia1977

Hej Alla träningsvänner!

Sjuk som sjutton, tyvärr så ger jag järnet när jag känner mig minsta frisk och det slår tillbaka med full kraft.

Så tar lite paus från er, annars blir jag bara avis av att läsa hur bra det går för er!

Ät varierat och häläsosamt + vitlök i mängder, så slipper ni det jag fått!

Kramar till er alla!

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!