Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

Hemma från fjällen där vi varit sedan julaftonen.

• Wilowa
    Studentpappa skrev 2015-01-05 07:46:22 följande:

Känns som jag springer för lite under vintern för att lägga 1600:- på ett par dojjor. Om bara vintern var normal så tycker inte jag det behövs heller. Det började ju bra hos oss men sen kom regn och isgator..

Men om det inte blir bättre får jag omvärdera

Jag har icebug-stövlar och jag älskar dem. Jag springer visserligen inte i mina, men är det halkigt så åker de på. Jag ska till och med köpa ett par kängor som jag kan ha på jobbet (stövlarna är vita). Det regnade när vi var i Sälen och det blev glashalt, men med de stövlarna på märktes det inte. Vill du inte betala fullpris på dem så kan du köpa på rea eller se om du kan hitta dem billiagare på nätet.
  • Wilowa

Jag har kommit av mig helt med träningen efter vår fjällvistelse. Fast det blir så rörigt med alla helgdagar och igår var jag dessutom ledig för begravning. Jag borde nog träna för att hjälpa till att få alla känslor ur kroppen, men mina bihålor satte stopp för det idag och imorgon ska jag iväg på tävling med dottern. Jag får väl satsa på måndag.

• Wilowa
    Sorbus skrev 2015-01-17 16:01:37 följande:

Nya trailskor invigda. Mycket nöjd med inköpet, hur sköna som helst Dessutom gjorde den senaste helgen storm att jag verkligen fick sätta funktionaliteten i terräng på prov, och klättra över och under nedfallna träd och springa långa omvägar ute i terrängen för stigen var översvämmad. Kul löpning

Så där ser det inte ut där jag sätter fötterna ute. Jag funderar ärligt talat på att köpa ett par Icebugkängor för att kunna gå ut på gården på jobbet, det är så isigt här nu. Det snöar och regnar om vartannat och det växlar mellan plus- och minusgrader...SÅÅÅ tråkigt! Gråter

Fast härligt att du kunde få till ett bra träningspass utomhus...inte alls avundsjuk. {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Wilowa
    Sorbus skrev 2015-01-17 16:40:51 följande:
    Blä för väder som växlar mellan regn och snö så det endera är läskigt ishalt eller plaskigt så man blir blöt om fötterna. Eller båda.  Hoppas på bättre väder till er! Jag hade gärna haft snö, men hellre barmark än ishalka i alla fall.

Och det var jätteskönt med ett pass ute,det var jätteskönt väder och solen kom tom fram. Annars har det mest varit regn och blåst här på sistone. Inte så kul det heller.
    Jag gillar de flesta väder, till och med hård blåst med snö, men blask och dimma avskyr jag...och extrem värme. Som tur var så har dimman hållit sig borta än så länge, men den kommer nog snart. Kräks En vinter som denna är jag ännu gladare över att ha möjligheten att åka till fjällen, men tyvärr kan vi inte åka upp så ofta som jag önskar. Imorgon är det slalomtävling och hockeymatch på programmet.   Annars hade jag gärna velat åka upp efter att ha sett bilder därifrån, som förra vintern kommer det vi får i regn som snö där uppe.

www.facebook.com/skistarsalen/photos/a.10152091354658594.1073741831.161146973593/10153063429408594/&theater
  • Wilowa

Jag körde mitt styrkepass igår för första gången på över en månad. Jag blev förvånad över att jag orkade lika mycket fortfarande...det gjorde jag inte för idag har jag träningsvärk from hell i benen.

• Wilowa
    minmaj skrev 2015-01-21 18:41:08 följande:

Blööö skulle till gymmet idag men mannen fick dessvärre rycka in akut och jobba och med de små här hemma blir det inget gymbesök för min del. Någon som har tips på någon bra app för hemmaträning? Har dessvärre inga vikter eller hantlar så det får bli att köra med kroppen som belastning. Men nåt ska man väl kunna få till på vardagsrumsgolvet :)

Har inget bra tips just nu för ikväll, men Olga Rönnbergs bok "Styrka för kvinnor" använder jag mig av för hemmaträning. Vikter och hantlar kan du köpa prisvärda på XXL.

För ikväll skulle jag söka på Youtube på olika träningsord eller personer...t ex Bob Harper och se vad du hittar.

• Wilowa
    cosinus skrev 2015-01-21 19:34:23 följande:
    *asg* påminner mig om när jag som typ 17-åring hade tåhävningstävling med min sjukt envise far (och jag är väl inte så dålig jag heller :) )

Iaf så började jag och gjorde riktigt många, sen gjorde farsan ett antar fler och så gjorde jag rejält många fler för att få slut på diskussionen.

Dagen efter åkte jag buss till en kompis och hade svåra problem att ta mig nerför trappan. Pappa var kaxig och menade på att gubben minsann inte tagit ut sig för han kunde minsann gå. Ytterligare en dag senare ringer jag hem och ber att få prata med farsan och får då svaret av mamma "Det går tyvärr inte, han tar sig inte nerför trappan" :D
    Haha! Skönt att jag inte är ensam.

Jag borde ha tränat igen, men jobb, ett cafeteriapass och ett islaget barnhuvud har satt stopp för det. Min dotter trillade på isen igår och i natt har jag fått varit upp och petat på henne flera gånger, så idag är jag för trött. Det är ju mitt största problem...tiden och orken. nån som har nåt magiskt tips att få dessa två att räcka till bättre?
  • Wilowa
    minmaj skrev 2015-01-21 23:41:33 följande:

Tackar ödmjukast för alla tips :) Jag knåpade ihop lite och det blev minsann ett rejält pass på parkettgolvet! Fick mig ett gott skratt ikväll när jag bläddrade i mobilen och insåg att minstingen både filmat och fotat en del under mitt hemmapass. Jisses är det SÅ man ser ut när man tränar :D :P

Haha! Kluriga små rackare dessa små barn.
  • Wilowa

Vilka problem ni verkar ha. Jag ser knappt nåt alls när jag tränar på gymmet. Jag stoppar musik i öronen och går in i mig själv. Om nån stör sig på vad jag har på mig så är det deras problem. Fast nu blev jag ännu gladare över att jag tränar hemma, vill jag inte att grannarna ska se mig så drar jag bara ner rullgardinerna.

Att jag ska sätta på mig stringtrosor bara för att inte visa troskanterna finns liksom inte i min värld, så farligt är det väl inte?

Igår fick jag några underbara timmar i skidbacken innan en snöstorm kom och satte stopp. När skidorna blåser iväg (eller om det var snöhögar som jag inte såg i dimman) och man knappt kommer nedåt så är det dags att ge sig.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!