• Muppis

Minns ni skolmaten?

Är lite nyfiken på hur ni minns skolmaten eller tycker om den som fortfarande går i skolan? Jag minns att jag tyckte bäst om spagetti och köttfärsåsen och pasta med skinksås, kan bli riktigt sugen på den fortfarande, är länge sen jag gick ut skolan. dela med er av era bästa minnen

• Svar på tråden Minns ni skolmaten?
  • Falumamman
    Sabbe skrev 2011-09-07 09:29:06 följande:
    Glad vegetarian som började skolan 90. I början var skolans mat inge vidare. Man glömdes oftast bort på friluftsdagar. Men på mellan stadiet minns jag fortfarande lasagnen, så god.
    jag var vegetarian ett kort tag i högstadiet (ända tills dom serverade hamburgare, då gick de tinte längre ha ha) kommer ihåg att dom serverade någon slags vegetariska hamburgare, tjocka saker som såg ut som nån slags pocherade ägg, skitgoda var dom iaf
    Alla människor är unika, ingen är den andra lik, det finns inte två av mig, och tacka fan för det ;-P
  • Musetti

Jag var (är fortfarande) vegetarian under skoltiden. Under gymnasiet hade vi lyckan att välja mellan fyra rätter som var: grönsaksbiff, morotsbiff, selleribiff och rösbetsbiff. Vecka ut och vecka in. Kräks Någon gång i halvåret fick vi vegetariska köttbullar, då åt jag som en tok.

• Freksta
    Falumamman skrev 2011-09-07 12:25:23 följande:
    jag hade tur som gick i bergskolan i smedjebacken. dom kom tvåa ett år i sveriges godaste skolmat. så jag hade ingenting att klaga på
    Då var eran bättre vi kom trea Skrattande Men vi insåg inte hur bra vi hade det förens vi började gymnasiet, där var maten så vidrig och alla längtade tillbaka till den hemlagade goda maten vi fått i 9 år Glad
  • Matsina

Jag saknar maten vi fick i högstadiet, den ja hade på gymnasiet som serverades på en lunch resturang va inget att ha. Från högstadiet saknar jag, Panerad fisk potatis med kall sås, korvstroganoff, köttfärssås, piroger, fish and chips, gulaschsoppan å säker massor av annat som jag inte kan minnas.

Savanna 2008-11-26 Scott 2010-05-07
  • Matsina
    Falumamman skrev 2011-09-07 12:25:23 följande:
    jag hade tur som gick i bergskolan i smedjebacken. dom kom tvåa ett år i sveriges godaste skolmat. så jag hade ingenting att klaga på
    Jag har för mig att min lågstadie skola van ett år =) 
    Savanna 2008-11-26 Scott 2010-05-07
  • malka02

Minns den mycket bra, knäckemacka med aromatkrydda  :D genom hela gymnasiet   

Högstadiet var bättre o därifrån minns jag som många andra kebabgrytan som bäst. Den kalla såsen till fisken var oxå himla god, fiskburgare med massor av mos.

Märkligt att alla (vad kallar man det, tillbehör?) var otroligt dålig, riset torrt, makaroner o spagetti överkokt, potatisen smakade nada. Hur kan man misslyckas med allt sånt?

• Stuck In Time

Jag var åt väldigt lite när jag var yngre, tyckte det mesta var äckligt. Så det var inte pga skolans mat, jag åt inte hemma heller. Men det som var godast (på gymnasiet, åt aldrig i högstadiet) var fiskpanetter med potatis och nån vit, kall sås.

Men det godaste, goda var bönsalladen som fanns varje dag i salladsbaren! Mmmm, brukar göra egen här hemma lite då och då. Svingott! =)

• malka02

Åh ett gammalt minne från ettan dök upp. Alla var så glada för vi skulle få pannkaka, alla åt o tyckte det var sååå himla gott. Minns att jag satt där o försökte låtsas att jag oxå tyckte det fast egentligen tyckte jag att det smakade apa, bakpulver, urk! Mammas var bättre

• Primrose
    Grätchen skrev 2011-09-07 07:07:10 följande:
    Spaghettin var väldigt "tjock", som   smala maskar.

Finns det att köpa i dag?
    Jag tror att det berodde på att den var så extremt överkokt, och hade svällt.Obestämd
Svar på tråden Minns ni skolmaten?