• Muppis

Minns ni skolmaten?

Är lite nyfiken på hur ni minns skolmaten eller tycker om den som fortfarande går i skolan? Jag minns att jag tyckte bäst om spagetti och köttfärsåsen och pasta med skinksås, kan bli riktigt sugen på den fortfarande, är länge sen jag gick ut skolan. dela med er av era bästa minnen

• Svar på tråden Minns ni skolmaten?
  • Primrose
    Fida skrev 2011-09-07 11:16:20 följande:
    Jag tyckte skolmaten var toppen!
    Bäst var rökt makrill med stuvad spenat, mums! 
    Jaa! den hade jag glömt - det var gott!
  • luckynumber

åh skolans lasange, risotto och fiskpanetter med remouladsås var helt fantastiskt men godast av allt var nog kebabspett som vi fick ett par gånger under låg- eller mellanstadiet!

• Falumamman
    Freksta skrev 2011-09-07 12:40:58 följande:
    Då var eran bättre vi kom trea Skrattande Men vi insåg inte hur bra vi hade det förens vi började gymnasiet, där var maten så vidrig och alla längtade tillbaka till den hemlagade goda maten vi fått i 9 år Glad
    ha ha. ja samma här. gymnasiet var sämre. däremot fick vi juice till maten där och det tyckte man i första ring var jättestort ha ha
    Alla människor är unika, ingen är den andra lik, det finns inte två av mig, och tacka fan för det ;-P
  • Falumamman

måste säga som det är. tyckte faktiskt skolmaten var godare än mammas, men det skulle jag aldrig säga till henne Skäms

Alla människor är unika, ingen är den andra lik, det finns inte två av mig, och tacka fan för det ;-P
  • UmmAlina
    Krabbolina skrev 2011-09-07 14:21:57 följande:
    jag saknar den kalla såsen man fick till fisk!

Den gör du lätt själv!

Blanda gräddfil eller fil tillsammans med majonäs, bostongurka och dill  
  • camnord

Den helt klart bästa maten i högstadiet var fiskpanetter, potatis och filsås

• 5ifamiljen

kycklingfrikassé, göteburgare är mina starkaste minnen av det jag tyckte om Vet inte om det finns göteburgare i hela sverige eller bara i göteborg, det är hamburgarbröd, falukorv och potatismos.

• plankton
    5ifamiljen skrev 2011-09-07 15:06:56 följande:
    kycklingfrikassé, göteburgare är mina starkaste minnen av det jag tyckte om Vet inte om det finns göteburgare i hela sverige eller bara i göteborg, det är hamburgarbröd, falukorv och potatismos.
    Jodå, men därifrån jag kommer (Falköping, längre upp i Västra Götaland åt Mariestad till typ) hette det Faluburgare :)
Svar på tråden Minns ni skolmaten?