I grundskolan hade vi helt okej mat. Visst fanns det saker jag inte gillade (pulvermos till exempel kan jag bara inte med), men jag minns att köttfärssåsen var god, likaså korv stroganoff och alla fiskrätter, pizzan var helt okej och likaså pirogerna. I låg- och mellanstadiet hade vi "karottverksamhet", alltså två ur varje klass var "bambavakter" som gick tio minuter tidigare, dukade borden, ställde fram servetter, mjölk, knäckebröd och smör och så fick man hämta maten i skålar eller former och ställa fram på varje bord. Det var trevligt, man slapp stå i kö och man fick lägga upp sin egen mat.
På högstadiet var det kö som gällde men man fick oftast ta själv. Vi hade ingen direkt salladsbuffé, det brukade handla om en sort, oftast någon form av vitkålssallad eller kinakål. Tydligen har de ändrat det nu och har en riktigt vettig salladsbuffé som man kan komponera en hel måltid av. I nian fick vi bara fil och flingor på fredagar och då fick man ta med sig egna mackor till, det är väl inte helt idealiskt.
På gymnasiet var maten helt fruktansvärd. Dock fanns det alltid någorlunda vettiga sallader, fri tillgång på knäckebröd och fil / yoghurt och cornflakes.