Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

pluralfamilj skrev 2012-01-11 16:48:05 följande:
    med motgångar syftade jag ju på svårigheterna att bli gravida tillsammans,
    ni har säkert massor av positiva erfarenheter också såklart!

lycka till hursom!
    ja det gör jag också hehe....vi har väldigt roligt när vi försöker.. vi har ju inte traditionellt samlag utan krånglar med maskiner, glas, sprutor och gud vet vad och vi har jääävligt roligt.. och hur konstigt det låter så är varje utlösning en medgång för oss.. med tanke på att antalet utlösningar han haft sen tonåren är färre än en handfull fram tills nu... så det blir liksom BINGO varje gång ha ha ha
  • slemtorsk i din bralla
    sweasmamma skrev 2012-01-13 09:31:04 följande:
    tack ... ja jag tror inget,men lite mer optimistisk denna månaden . Försök nr 7 !!kom igen !!!! =)
    här är det 8;e försöket varav ett var ivf.... så det är bara att bita ihop och hoppas här också....
  • slemtorsk i din bralla
    angie91 skrev 2012-01-13 09:42:06 följande:
    håller tummarna för er!!! 
    försök 7 o 8.. o ja tycker de går segt för mig!!
    efter x:et i november e ja inne på försök 3 

STYRKEKRAMAR till er! 
    jag är ju medveten om att i mitt fall kommer det att ta många fler försök... men tackar för kramarna....

snittet är ju faktiskt trots alt 7 månader så några måste det ju ta längre tid för
  • slemtorsk i din bralla
    Gummsan skrev 2012-01-13 09:53:22 följande:
    Va är det för fel på min kropp??? Nu får jag ju starkare ältest igen  

var är du i cykeln?? ÄL tester kan bli starkare inför mensen, de är så "okänsliga" att de reagerar på den hormonhöjning som sker precis innan mens också.
  • slemtorsk i din bralla
    simple82 skrev 2012-01-13 09:56:11 följande:
    Jag blir så sjukt osäker om jag har äl el inte, vad tror ni? jag har funderat på dom med gladgubbe men dom är dyra och min är inte helt regelbunden så blir massor massor med pengar med dom ju...men snälla snälla vad tror ni? och om inte, hur ska dom se ut i så fall? någon som har bild o kan visa?

det där är iaf inte positivt... teststrecket ska vara MINST lika starkt som kontrollstrecket...svårt att avgöra på foton men det ser ut som att det är ganska mycket svagare på dina foton.
  • slemtorsk i din bralla
    Gummsan skrev 2012-01-13 09:59:21 följande:
    Är på dag 19 idag..... Hade ju starkare ältest även på dag 11.... Usch min kropp knäcker mig!
    men dag 11 känns ju ganska troligt att det kunde vara inför ägglossning... är det dag 19 så kan det ju vara att mensen är på ingång.. om du hade ägglossning säg dag 12-13 så är det ju inte otroligt att du får mens dag 24 även om det "bara" är 11 dagar emellan... det är ju inte ett positivt test iaf utan bara starkare och ägglossningstester är luriga eftersom de kan reagera på andra hormoner i kroppen som spökar.
  • slemtorsk i din bralla
    simple82 skrev 2012-01-13 10:28:16 följande:
    nu så fick jag en bra bild...

det ser ut som att du har ägglossning ganska snart.. om du tar ett test till i kväll så tror jag det blir positivt.. så det är till att ligga som fan nu de närmaste 2-3 dagarna
  • slemtorsk i din bralla
    Soffiie skrev 2012-01-13 12:02:00 följande:
    Slemmis

du kan ju en del om ägglossning..

jag tänkte på mig att jag var ju på gyn den 2a januari och då sa han ju bara du har en fin äggblåsa sen inget mer samma dag fick ja starkt på äl testet och svagare dagen efter och  så..  och jag räknar då min äl på mån den 2a men kan ju vart så att ägget släppt på onsdagen med eller hur?? om jag fattar detta rätt  i så fall är ja bara på äl+9 idag eller är jag helt ute cyklar??
    nej du är inte ute o cyklar alls.. du hade din stegring straxt efter du var hos gynekologen... då räknar man att 12-36 timmar senare släpper ägget... mer troligt senare än tidigt.. så rent hypotetiskt kan ditt ägg ha släppt den 3:e, 4:e eller till och med den 5:e men troligtvis INTE den 2:a.

Man ska inte räkna ägglossningen från starkt ägglossningstest utan möjligtvis dagen efter så får man lite mer rättvis räkning.
  • slemtorsk i din bralla
    Jennie83 skrev 2012-01-13 12:20:32 följande:

Slemmis

tog detta test  10/1 vad tror du om de?? =) starkaste hittils, betyder de då att ägget släpper typ idag el så???

inte i dag... utan tidigast i morgon... men pippa på för guds skull.. när det är så starkt utslag så släpper ägget 12-48 timmar senare..... lite beroende på hur känsligt testet är men det vanligaste är snarare 24-36 timmar (så står det på de flesta förpackningar iaf)

tänk på att ägget bara lever 1 dygn medan spermierna lever upp till 7-8 dygn innuti dig... så kör hårt
  • slemtorsk i din bralla
    Knasten83 skrev 2012-01-13 12:12:04 följande:
    Timrasmus: men sperman lever upp till 5 dygn i oss så du ska inte få panik över att ni hade sex innan, snarare bra att de ligger och väntar in ägget! Ni sexade på bra!
    exakt.. upp till ÅTTA dygn till och med.. i extremfall men man brukar säga 7 dagar i snitt.. så du TimRasmus du har nog prickat så exakt som man kan även om ägget släppte 5:e
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester