Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Mini Léonie skrev 2012-02-28 07:02:27 följande:
    Jag förstår precis hur du menar och hoppas verkligen att det är något... Det hoppas jag född förstår med?

Nej jag ser sällan och självklart kan även jag ha fel precis som alla andra här inne. Jag uppskattar att du säger ifrån att min ärlighet är "för hård" men å andra sidan blir det märkligt om jag ska ändra mig för att det ska passa i forumet? Eller? Lägger man ut bilder och frågar tycker jag att man borde ta all kritik? (nu säger jag bara och jag tycker att skriven text låter annorlunda än hur jag ville sagt det men du är kanske med ändå?
    jag är med på vad du menar..

Att du ska behöva ändra dig.. hmmmm... jag kan se hur du tänker. Men det handlar ju om att visa hänsyn. Jag kan se att du kanske- precis som jag- är en ganska rättfram och rak människa IRL, men när man talar med och framförallt skriver med människor man inte känner kanske man ska linda in saker och ting lite. Du vet inte min historia- lika lite som jag vet din och då kan man tänka efter lite hur man formulerar sig.
    Det är ungefär som att jag, som nu sitter på ett socialkontor och möter människor som söker pengar dagligen- skulle säga "jamenförfan... nu får du skärpa dig"...det är ju vad jag tänker många gånger ,men så säger man inte, för det kan visserligen för EN person vara det som behövs, men för någon annan kan det vara det som knuffar denne över kanten.

Man behöver inte ljuga eller säga saker som inte är sant, ser du inte så ser du inte. Men många gånger när du säger att du inte ser så är det faktiskt ganska tydliga...om än skuggor och i fel färg- men väl streck så i bland känns det som att du säger "det är tok-blankt och negativt" bara för att du bestämt dig för att det är det tills det finns ett övertydligt streck.

När man befinner sig i ett forum som detta, som handlar om människors högsta drömmar så kan man vara ödmjuk och visa respekt- även om man inte alltid tycker samma saker- Det som funkar IRL funkar inte alltid på nätet.

I övrigt tror jag att du och jag är väldigt lika i sinne och sätt, förutom kanske att jag är en hel del år äldre än du så jag har fått lära mig av mina misstag att  man måste ibland tassa lite försiktigt för att inte vända en hel massa människor emot sig.
  • slemtorsk i din bralla
    sweasmamma skrev 2012-02-28 07:18:16 följande:
    slemmis... såna streck har du INTE fått förut !!! jag ser tom på det otrixade!!! sjukt spännande!!!!!!!!!!!!=)
    ja eller hur.. men så länge det känns som det känns i magen...dvs mensigt så vågar jag inte slappna av o låta hoppet ta över... men som en liten sidnotering.. så vill jag ha den här....

http://www.barnvagnar-webbutik.com/produkter/barnvagnar/saturn-duo-barnvagnar-3-in-1.php
  • slemtorsk i din bralla
    Jajatta skrev 2012-02-28 07:33:41 följande:
    CB nu imorse, för oss finns det ingen tvekan längre :) Nu hoppas vi att det lilla stannar där inne :)

grattis
  • slemtorsk i din bralla

Hej flickor..

sovit en stund nu och vaknar med... mensvärk så klart....

Fått mail från en vän som vet att vi försöker ...skickade en bild till henne i morse och hon tycker att det ser positivt ut....

halsbränna... men mensvärk....

Har inte sagt något till mannen än heller... tänker vänta tills jag vet säkert, men han kommer säkert fråga i kväll eftersom han vet att jag testar...

Tror nog inte jag tänker testa något mer i dag eftersom jag bara har mina engelska tester kvar (som enligt Sofiiie) inte var så känsliga och så ETT rfsu (det vanliga röda) känns onödigt liksom för hormonhalten stiger ju inte synbart under en dag.....

FAST ni känner väl mig.. så det droppar kanske in ett test trots allt under eftermiddagen.. något ska jag väl ha att göra ha ha

• slemtorsk i din bralla
    safini skrev 2012-02-28 10:33:39 följande:
    haha, måste bara dela med mig, min sambo är sååå  underbar!! Jag är ensam hemma i dag utan barn, och han hade verkligen "laddat" kaffebryggaren åt mig, ställt fram mina vitaminer och lämnat sitt bankomatkort hemma och en lapp där det står, Godmorgon sömntuta, ta hand om dig själv i dag, samla kraft, ta din söta lilla rumpa med dig ner på stan och kolla igenom bokrean! Älskar dig. 
    Gud så rar... är inte konstigt att ja så förtvivlat gärna vill ha barn med denna omtänksamma goa man. Det är de små sakerna som gör det ;)
    Nån mer än jag som brukar få vita streck på sina testlagret-tester?? Vad betyder de?? haha. Vill ju att de ska vara klarrött juh!! 
    vilken goding...vi har goa män du o jag  Fast min skulle nog inte tillåta mig att använda hans kort på bokrean, jag skulle ruinera oss *ASG*

Vita streck fick jag ganska ofta på just testlagrets, det vita är ju där det SKA vara rött om det är positivt, det kan framträda som vitt om man tex doppat testat för länge eller om det sugit upp för mycket urin. Då blir bakgrunden något mörkare och då ser ju det området ut som just vitt

Vilken oerhört teknisk beskrivning va?
  • slemtorsk i din bralla
    sweasmamma skrev 2012-02-28 10:34:33 följande:
    men mensvärk är ju ett gravtecken , alltså det strecket va rosa!!!jag håller såå tummarna för dig det vet du 
    jag vet att man säger så... men för mig känns det helt overkligt att ha mensvärk utan att det kommer mens.. fattar du?? *S*

Sen med sonen .. som jag ju jämför med (trots att jag vet att alla grav är olika) så kändes ju INGET... inte nött som vi säger här på landet....

Men jag är ju gammal nu så det kanske blir annorlunda då...hehe
  • slemtorsk i din bralla
    safini skrev 2012-02-28 10:42:11 följande:
    Aaaw va go!! haha :)
    Skickade över en otrixad bild på apotekstestet till honom via mail nu.. efter att han själv sagt att han fick en go känsla i magen nyss.. att han också har en magkänsla om att det funkat denna gången hehe
  • slemtorsk i din bralla

fick svar från mannen nu.. han har kollat testet och svaret var...

MEN,... det var ju inte ens svagt.. haha.. då hade han kollat på kontrollstrecket ha ha ha..:KARLAR!!!!

fick förklara för honom.. men jag är osäker på om han verkligen kollar rätt iaf för han tycker att det är ett tydligt streck.."ett sånt har vi ju aldrig fått förr" säger han.. men sååå tydligt tycker jag inte att det är...
    kolla igen..(JAAAA JAG BOMBAR I DAG)

• slemtorsk i din bralla
    sweasmamma skrev 2012-02-28 11:32:15 följande:
    jag brukar inte ha det i livmodern men idag !!!! aj aj 
    men du har väl ätit borago?? Det kan ju speeda ägglossningen och därför kan du lossa typ 2 ägg och det kan göra skillnad....det blir trångt...
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester