Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Elmiina skrev 2012-03-27 20:09:43 följande:
    Då den här tråden är till för bl.a analysering så har jag en rätt knäpp fråga. Har BIM imorgon och nu hela eftermiddagen/kvällen har jag känt att det små bränns i brösten och sticker i armhålorna!?!?! Haha. Är det någon som har vart med om detta? Sitter ju och flaxar och har mig i hopp om att det ska sluta.
    jajamensan... senaste månaderna har jag haft det så före BIM varenda gång, börjar tro att det är psykosomatiskt...denna månaden är det fruktansvärt men jag vet att hormonsprejen kan göra brösten ömma så jag låter det bero och försöker att inte bry mig
  • slemtorsk i din bralla
    Elmiina skrev 2012-03-27 20:17:12 följande:
    Jag har aldrig haft ömma bröst förut. Och när man läser om andras symtom så kommer ömma bröst mycket tidigare än vid BIM. De gör inte ont när jag klämmer på dom. Men dom ömmar när "dom bara är". Dessutom så börjar jag ledsna på att det ömmar I armhålorna :S
    jsut nu ömmar mina bara jag tittar på dem *S* tragiskt.. men som sagt... jag vet ju att sprejen påverkar dem ganska mycket......
    Jag får se om jag kan behålla fokus på praktiken i morgon.. jag är liksom ENSAM hela förmiddagen, båda mina handledare borta och den tredje personen som jag brukar jobba mycket med är ledig... så hoppla liksom....jag har fått massor av arbetsuppgifter som jag ska fixa under förmiddagen men det är svårt med fokus när man har tankarna på annat håll...

Jag är oerhört känslig känner jag...kollar på ett gammalt avsnitt av Plus nu på datorn och de pratar om begravningar och så var det en snubbe som livnär sig på att fixa så billiga begravningar som möjligt..han marknadsförde en spånkista som bara kostar 2000 och kom med förslaget att barnbarnen till den avlidne kan ju göra handavtryck i fingerfärg på kistan.. och DÄR rullade tårarna som niagarafallet......orkar inte mer av de här känslorna liksomm gaaaaahhh!
  • slemtorsk i din bralla
    regnbågsbaby skrev 2012-03-27 20:21:17 följande:
    Haha på bara några dagar? ;) det sticker och ömmar i dom. Är på BIM +5 utan något plus
    Men vad har du använt för tester? Har du tagit ett CB digital?

Har du ringt mödravården och bett dem testa?

Har du gått över tiden förr utan att vara gravid?
  • slemtorsk i din bralla

God morgon... dag 28, ingen mens ....än men det känns hela tiden som att NUUU kommer den.

Har en ganska underlig känsla i magen.. det är inte mensvärk..men det är liksom svullet så det är säkert något som sprejen orsakar (försöker jag intala mig iaf)

Sista tänkbara BIM är i morgon......................inget test på morgonen............vet inte om jag tänker ta något i kväll heller.......

• slemtorsk i din bralla
    regnbågsbaby skrev 2012-03-28 08:26:42 följande:
    BIM +6 idag och neg på cb nu börjar jag bli förbannad på kroppen....
    åååå gumman vad jobbigt.. Men kan du inte kontakta mödravården eller gyn och be om en undersökning eller blodprov bara för att liksom...

Nu har jag absolut inte med saken att göra, men jag tänkte om ni gjort insemination på sjukhus du och din fru/sambo, kan ni inte kontakta det sjukhuset isf- de brukar vara lättare att ha o göra med har jag fått för mig.
  • slemtorsk i din bralla
    sassa87 skrev 2012-03-27 23:50:56 följande:
    ja men blir inte testen svagare när man har blödning i så fall. tycker jag läst det här på någon sida. en tjej fick först svagt + sedan blödning och då vart strecket svagare. sedan mådde hon fortfarande illa efter blödningen. så hon tog test efter ett par dagen och då vart det +
    inte alls nödvändigt tyvärr... många har starkt plus i flera dagar eller tom veckor efter missfall lite beroende hur kroppen reagerar på det och hormonsvägningar.
     Blödningar påverkar inte hormonhalterna och ska således inte påverka styrka på plus på testerna, det som däremot KAn påverka styrkan på plus är hur mycket vätska man har i kroppen (man kan ju lagra vätska som gravid och det kan ställa till det), vad man har druckit, kaffe är tex vätskedrivande så kroppen skapar mera urin och det kan påverka...finns tusen saker som kan ställa till det
    Hormonerna kan man aldrig lita på att de ska följa något bestämt mönster
  • slemtorsk i din bralla
    Sömntutan skrev 2012-03-28 08:38:25 följande:
    God morgon tjejer!

Här lyser ÄL fortfarande med sin frånvaro. Testerna visar mindre och mindre och jag börjar fundera på om min blödning jag hade efter jag tog ut spiralen inte var någon mens utan någon annan blödning. Jag får nog snällt vänta på nästa blödning och anta att det är första mensen. 
    Jag har dock haft ont i magen i flera dagar nu, men värst är nog korsryggen, jag har så jäkla ont där. Brukar man ha det vid ÄL? Man ska väl ha en massa flytningar också när man vänta ÄL, just nu är jag snustorr, dock var det ganska mycket i helgen.

Tänk om man bara kunde släppa det, men det är ju så jäkla svårt!!!!
    När jag tog ut min spiral (koppar) så sa min gyn just det att man kan få en liten blödning som är mensliknande ganska i direkt aslutning till uttagandet, så det kan nog vara så kanske...

Ang flytningar så är det där väääldigt olika... samma sak med smärtor, men smärtor i korsryggen är nog inte otroligt
  • slemtorsk i din bralla
    Krambjörn skrev 2012-03-28 10:43:53 följande:

Fan i mig bilderna blir ju skitkassa med min kamera
    Syns ju ej på bild men i verkligheten syns ROSA streck
    MEN nu till det som gör att jag är misstänksam.
    Alltså på teslagrets test är det ett väl synligt rosa brett streck lika brett som kontrollstrecket MEN högst upp på det strecket ca 1-2 millimeter så ser det lite utsmetat ut men resten syns bra.
    Hurtolkar man det?!?    

kanske att det var lite för mycket urin, eller att testet är lite slarvigt "ihopsatt"..ser du ett tydligt rosa streck så är det positivt....
    Försök att lägga in bild.. är ju nyfiken juuue
  • slemtorsk i din bralla
    Niicesara skrev 2012-03-28 11:11:33 följande:
    Man har läst historier med där dom fått 1:2 på att det är fel på barnet men att det sen visar sig att det inte är det. :)
    Får vi inget KUB och inte har pengar till det så lär vi göra ett vanligt ultraljud för att se att den lever och växer som den ska, så vi kan berätta för alla sen. :)
    Det är nog inte helt ovanligt eftersom det är en uppskattad risk ATT det är så... så får man det resultatet får man försöka tänka efter vad det är värt..

Jag är OERHÖRT splittrad...hade det varit min förra grav hade jag inte tvekat...minsta risk och jag hade aborterat..tyvärr...jag är ärlig och står för det. Jag har inte kapaciteten att ta hand om ett barn med för stora extra behov....

Nu är det ju så att numera lever jag med en funktionshindrad man...och att ta bort ett funktionshindrat barn skulle kännas som en skymf emot honom, han har ju en förvärvad ryggmärgsskada och han lever livet som vilken "ohandikappad man som helst"........

Men å andra sidan... just därför att han ÄR funktionshindrad så är det saker i vardagen- hur ogärna han vill erkänna det- som inte är som hos alla andra och jag är rädd att vi inte kan tillgodose ett handikappat barns alla behov.....

Men.. oavsett vilket så vill jag veta om något är fel, jag vill inte få det serverat vid förlossningen som en liten "överraskning". jag vill veta ALLT jag kan få veta, kön och så vidare och så får jag ta ställning tillsammans med maken sen.
  • slemtorsk i din bralla
    Mini Léonie skrev 2012-03-28 12:40:35 följande:
    Nej oftast "ärligt rå och okänslig" Flört
    Skämt å sido.. Tack :)
    Eller så är du lite av vart Vi människor är ofta mer mångfacetterade och har fler lager än vi är medvetna om.. så du är säkert både och
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester