Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Gummsan skrev 2012-03-29 07:30:35 följande:
    Dom hittade inget fel. Grodan låg där och kickade för fullt. 
    Dom tror att det är mina tarmar som är så ömma att det
    är därför jag har as ont i mage och rygg. Dom skickade
    urinodling med för det visade något...

Har tredje dagen rökfri idag. Får se hur det går denna gången.
    Klarade att hålla upp i två år sist........ 
    ÅÅÅÅ gumman vad härligt att höra

Både att grodan lever och att du är rökfri.

Nu får du hålla tummarna för mig också att mensen fortsätter att lysa med sin frånvaro och att ett plus ploppar upp i helgen..BIM typ i dag.. eller i går...
  • slemtorsk i din bralla
    Antligensyskon skrev 2012-03-29 07:47:27 följande:
    Gjorde ett test nu på bim-2 negativt var det, bim på lördag är det vanligt att man får negativt innan o sen poss på bim? Eller kan ja sluta hoppas denna gången?

Det är mycket vanligt.. vanligare än att få plus 2-7 dagar INNAN bim....

Det är till och med vanligare att få plus först 4-7 dagar EFTER bim än att få plus före... så nej det är absout inte kört

• slemtorsk i din bralla

Alltså.. befann mig på ett trist möte så jag roade mig med att bläddra i min kalender i mobilen och räkna lite... räknade 11 månader bakåt.. 2 gick bort pga ivf-behandling och då flyttades ju BIm lite....

några månader hade jag 26 dagars cykel, några 27 och någon enstaka 25....... ett genomsnitt blir 26,3- oavsett när jag hade ägglossning (vid de flesta tillfällen dag 11-12 och några dag 13-14)....

NU DÅ... dag 29!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Har inte varit på toa sedan kl 8 heller.... men ska försöka smita ut straxt, har jour-telefonen nu så det är svårt att smita före 11 egentligen men jag är sååå nödig...

• slemtorsk i din bralla

Status:

Ingen mens..

ringde min ivf-klinik och jag måste ha fått min mens till onsdag för då ska jag börja med sprutorna.

fick rådet att testa igen i dag eller i morgonbitti...om det är negativt och jag ändå inte fått mens under helgen ska jag få komma in och ta både blodprov och ultraljud...

• slemtorsk i din bralla

Har tagit ett rfsu....väntat maxtiden och...tja..kanske en svag skugga...får den knappt att fastna på bild iaf. Börjar bli orolig nu......kan inte lägga upp bilder, är inte i närheten av en dator men om ngn vill kolla o trixa kan jag Maila dem.

• slemtorsk i din bralla

Hemma... lagt upp bilder på datorn och stört mig på äckliga flytningar... mjölkvita nästan som ägglossningsflytningar i konsistens men lite mer flytande....

urrrk.

Men så känner jag också av lite tryck över äggstockarna... nästan som när jag har ägglossning....mysko....

Och något som är likt mensvärk börjar smyga sig på...jättejättesvagt men det ligger där o trycker lite..

kanske lika bra att inse att vi inte lyckats den här gången heller...

Nån som vill titta, analysera eller trixa så varsågoda..

• slemtorsk i din bralla
    Mini Léonie skrev 2012-03-29 19:43:01 följande:
    Wassan:
    Inte hunnit använda det mer än idag och idag visste jag ju vad det skulle visa
    Mycket nöjd...

Slemmis:
    De där skuggorna brukar RFSU ge när färgen går över teststrecket. Ser negativt ut tyvärr!!

Trixxy:
    Förstår att du blir arg så brett med ju. Gaah tycker du ska maila och fråga. Jag klagade på RFSU tester som ofta ger färgrester och fick en hel drös med tester
    fast... det är ju en stund efter färgen gått över, jag vet vad du menar men det ena kortet är taget efter 10 min och det andra efter 15 så testet har hunnit bli helt vitt efter att urinen passerat och sen fått "färg" igen.. men jag tror iofs också att det är negativt.

jag har aldrig fått sånna streck  som du beskriver med RFSU, däremot med testlagret
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester