MrsC74 skrev 2012-03-30 10:54:31 följande:
Oj. Allt kom inte med.
Hursomhelst. Det kommer gå bra för dig. Jag fick avbryta det långa protokollet en gång pga av mens inte kom. Sen körde jag igen och det fungerade. Men det är jävligt drygt när det det blir uppskjutet.
Har förstått på dig att Sahlgrenska har många väntetider. Längst i Sverige så det är jobbigt att vänta.
Vi har haft turen att inte behövt vänta alls. När man väl är inne rullar det på.
Lycka till nu. Håller tummarna.
Sahlgrenska HADE inte långa väntetider när vi började.. det tog mindre än fem månader från att utredningen började tills vi var igång med första behandlingen....LIIIIITe skillnad mot när jag och mitt ex försökte för 10 år sedan och vi stod i kö i 2 år innan jag blev gravid på NATURLIG väg..tjii fick dem...jag fick en tid till mig ganska exakt en vecka innan sonen var beräknad att födas *ASG*
Vid årsskiftet fick de dra ner kraftigt på lab-personal vilket gjorde att de inte kunde göra lika många behandlingar/äggplock som de ville, jag gjorde min förra behandling i november, fick mens 10 december sen...och läkaren tyckte att vi kunde köra igen dag 18 efter januarimensen.... och när fick jag börja?? Jo nu typ.
men till hösten skulle det väl bli bra igen, de ska få anställa fler igen. Men jag fyller ju 40 i januari så jag har inte all tid i världen heller. Problemet ligger ju inte hos mig, jag ägglossar som en 21-åring enligt min läkare *S* vilket tydligen är genetiskt och det förvånar mig inte, min mamma blev gravid när hon var 42 trots att hon åt p-piller så vi är fertila tydligen, men det spelar ju ingen roll när gränsen är vid 40 för landstingsförsök.
Sist fick vi inga till frysen heller så jag hoppas att vi får det nu om vi inte lyckas.
Sen får vi se om vi går vidare privat, någonstans känner man också att man har en gräns för vad man ska utsätta kroppen och pysket för, sen vill jag inte bli mamma vid 45 heller. Vet att många blir sårade över detta men jag känner inte att jag vill viga mitt liv åt IVF-försök utan först och främst gör jag mina tre behandlingar som jag får av landstinget, sen ska vi ta en viloperiod (om vi inte lyckas) och antingen fortsätter vi óch betalar själva eller så blir vi familjehem istället.