wassan skrev 2012-03-28 19:32:22 följande:
jaha håller tummarna känner du att mensen är på g eller??
alltså.. både ja och nej... jag springer på toa en gång i kvarten känns det som för det bubblar "där nere" och det känns som att NU kommer den... senast nu när jag behövde gå o... tja.. bajsa rent ut.. och då kände jag att det kom något.. men det var bara flytningar...
Har ingen direkt mensvärk som jag brukar ha dagen/dagarna före... inga spottings eller blodblandade flytningar som jag haft senaste halvåret före mens.... känns mer som lite lättare träningsvärk ned mot ljumskarna emellanåt.
Jag sprejar ju med hormonsprej inför IVF-behandling så den kan ju göra att brösten ömmar och att jag mår illa.... och det förekommer men ett vääääldigt subtilt illamående (jämfört med förra gången då mannen fick gasa på hem för att slippa stanna utmed E20 och låta mig spy)
Jag är OTROLIGT virrig och trött och väldigt hormonell och känslig (det sistnämnda kan säkert härledas till sprejen)....
Men rent konkret... NEJ det känns inte som mensen är på väg men det vågar jag inte säga högt, för säger jag det högt så är det detsamma som att jag faktiskt tror att jag är gravid... och .. det vågar jag inte tro. Hade ju ett konstigt (svagt positivt) test i...hmm..fredags eller??? och sen har det bara varit skuggor som man kunnat trixa fram...så jag tänkte försöka vänta, kommer inte mensen i morgon så ska jag ta det digitala fredag eller lördag