Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Angie.. har du ingen kontaktperson eller släkt du kan ringa till?

Nu låter det här kanske som lite "besserwissrigt" men har du dessutom en psykisk sjukdom så är det så OERHÖRT viktigt att du har någon du kan prata med. Som du säger, pojkvännen är nog så viktig men man kan inte, och SKA inte prata om allt hela tiden med sin partner.

Du har faktiskt rätt att ansöka om kontaktperson via socialtjänsten, jag gör min praktik på ett socialkontor och sitter precis just nu i denna sekund och jobbar med en utredning för en kille som söker kontaktperson, han är 22 så han är vuxen alltså.

Livet har så många perioder då man behöver någon, du får gärna inboxa mig om du vill spy lite galla över livet

• slemtorsk i din bralla
    sweasmamma skrev 2012-03-30 12:56:17 följande:
    gjorde inte jag heller!! typ enda månaden jag inte kände nåt så va jag gravid
    samma här förra gången jag var gravid.. inte en enda liten grej som spökade...
  • slemtorsk i din bralla
    pluralfamilj skrev 2012-03-30 13:10:40 följande:

ser ni nåt? i verkligheten så syntes där direkt ett smalt streck som sedan blir svagare ju längre åt höger det kommer.. vet, CB och spök, men inte utan att man får sig en funderare!
    ta ett foto lite längre ifrån så blir det lättare att se...skitsvårt just nu.. jag ser bara ett vågrätt streck på den bilden
  • slemtorsk i din bralla
    angie91 skrev 2012-03-30 13:12:22 följande:
    ja har flyttat o folkbokföringen har int gått igenom såå får int såå mycke hjälp här än... (de e jobbiggt) men ja har en handläggare på socialen, o ett mobilt team 70 mil bort ja kan ringa om ja behöver prata... min släkt vill ja int prata me.. hmm men ja ska få hjälp sen när folkbokföringen e klar... 
    Har diagnosen "borderline o e färdig för en DBT behandling (dialektisk beteende terapi) såå hoppas de går fortare..
    de finns ju allti folk ja kan prata me.. men har int gått ut me bebisverkstaden än såå de kan ja int prata me dom om..  
    Nä det förstår jag, kurator på mödravården då kanske? Vet att BVC på de flesta ställen iaf har en och oavsett var du är folkbokförd så får du ju söka vård vart du vil.

Folkbokföringen brukar ju bara ta några dagar, vad är det som krånglar för dig?
    DBT vet jag vad et är, låter suveränt att du ska få det, är inte helt lätt att få har jag förstått.

Och du.. släkten är värst, så är det tyvärr och det värsta är att man saknar sin familj..eller nej man saknar EN familj och den familj man har kanske inte räcker till, vet hur det känns och ibland är det nog det rätta att inte försöka få en familj att fungera när det inte känns bra. Jag klippte själv banden med nästan hela min släkt för ca 10 år sedan, det är det bästa jag har gjort.
  • slemtorsk i din bralla
    angie91 skrev 2012-03-30 13:21:31 följande:
    hmmm hahaha pratade me en kurator... hon  sa "va gör du här? ja kan int hjälpa dig... du måste få profitionell hjälp" hahaha just psykvård tar en bra stund att få hjälp med... finns aldri någraa tider..

ja måste skriva mig på församlingen då vi bor tillfälligt här tills vi fått lägenhet o ja får int skriva mig här...
    o skatteverket måste utreda o skit... tar jävligt lång tid...

ja va färdig för dbt i falköping innan ja flytta.. dom sa att ja lär få de här men måste börja om i kön .. :/ suck... tur ja får lite förtur iaf ^^

hmm jaaa... min släkt får mig må sämre.. med untantag för min lillebror"! alla andra klagar bara...
    haha min familj e liten just nu.. består av mig sambon o hunden.. men vi jobabr ju  på de ;) 
    falköping är ju duktiga också.. Hoppas det löser sig för dig snart och jäklarns vilken knepig kurator. Kuratorer har ju samma utbildning som jag och det är ju ett jäkla sätt att bemöta någon som söker samtalsstöd...BLÄÄ *går o spyr i arkivskåpet lite*

Har du försökt att ringa skatteverket och ligga på lite, de brukar vara ganska lätta att ha o göra med om man ringer och talar om att det krisar sig, vilket det ju börjar göra för dig.
  • slemtorsk i din bralla
    angie91 skrev 2012-03-30 13:31:43 följande:
    dom e toppen i falköping... haft psykolog där sen ja va 16... ^^ 
    haha nää men hon tyckte ja va riskfylld o behövde komma intill på psyk i flkp för att få bästa hjälp..

hmmm dom ringde mig faktiskt... skicka ut en utredning till mig... (som int har nån adress) hahahaha få gå 1 mil t postkontoret för att hämta... :/ 
    jösses.....ha ha..

Jag bor ju ganska nära falköping så det var ju synd att du inte bodde kvar..

Nu ska jag iaf stänga ner datorn på jobbet/praktiken och åka in till Alingsås och shoppa lite.

TJEJER!!

Vi hörs garanterat under kvällen, håll er i skinnet, testa massor av plus och var snälla
  • slemtorsk i din bralla

Tjejer...sitter på tåget och det hugger o sticker i den sk tjejmagen.....inga små stick utan ganska rejält.. fem -sex ggr och sen lugnade det sig lite och forysatte sen med lite mildare hugg... nu mal det mest i ryggen o hugger till då och då....ngn som varit med om ngt liknande?

• slemtorsk i din bralla

Sommar, det här var riktigt smärtsamma hugg...nu mal det på i ryggslutet, kanske är mensen som hoppar i gång? Men det var inte mensvärk,, mycket skapare o vassare...som en kniv liksom. Ägglossning brukar jag känna av rejält men inte så har....mysko värre. O ägglossning ska jag ju inte ha nu iaf..

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester