Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

ak15 skrev 2012-03-30 11:27:17 följande:

kan någon av er kika bara lite :)
    Det är en väldigt suddig bild.. tagen på lite nära håll, har du inte en bild på mer avstånd?

Visst kan det finnas något där men i mina ögon ser det tyvärr mest ut som en skugga Lättare att se om det är på lite mer avstånd
  • slemtorsk i din bralla
    Anni Me skrev 2012-03-30 11:38:49 följande:
    ingen jätte bra bild, men ser ni strecket?? 

har ett par dagar kvar till bim så nu hoppas vi det blir starkare och starkare :)
    Ser också
  • slemtorsk i din bralla
    Elmiina skrev 2012-03-30 11:39:02 följande:
    Det skulle vara trevligt om den här tråden handlade om just Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester. Har följt denna tråd länge och tycker att det uppstår debatter och långa inlägg kring massa annat. Självklart ska man få diskutera kring ÄL, BIM, graviditet, stötta varandra osv men det här forumet har gått för långt och handlar inte alltid om det den var gjord för och stämningen blir tryckt.

Vissa personer skriver långa böcker till endast varandra, då kan man skriva till varandra genom gästboken istället (när det handlar om grejer utöver det tråden handlar om).

Inte menat att vara negativ eller så även fast det låter så. =)
    Jag tycker lite tvärtom.. att det ska finnas utrymme att diskutera allt som hör livet till, att vardagen färgas av att man kämpar för att bli gravid är ju inte underligt.....MEN som du säger, stämningen blir lätt tryckt och det blir den när folk inte tänker efter före, vi gör alla det misstaget ibland, man är ju inte mer än människa.

"Långa böcker till varandra"..hmm där kan jag nog erkänna mig skyldig skriver oftast långt men har också ofta fått frågor som är svåra att besvara kortfattat, det är ju ett forum och inte twitter och jag upplever inte att det är privata konversationer medlemmar emellan utan att alla är inbjudna.

Tycker inte alls att du låter negativ utan du har en fullt begriplig åsikt och tanke om fenomenet som vår tråd är.
  • slemtorsk i din bralla
    angie91 skrev 2012-03-30 11:53:37 följande:
    hej tjejer.. har hållt mig borta härifrån o ja måste vara ärllig nu... 

ja har hållt mig borta för att jag mår seriöst dåligt av denhär stämningen..
    ja tycker om er jätte mycke o har spenderat såå sjukt mycke tid här o följt er genom lycka o sorg!
    MEN .. jag orkar med månad efter månad.. för ja lever på hoppet!!
    .. visst ska man va ärlig men man ska ju tänka sig för så att man inte sårar andra...

ja har inte känt mig saknad trots att ja följt o hjälpt er.. o ja har många gånger känt mig ignorerad till max när ja skriver... o ibland e de enda man får höra negativt.. (inte bra för varken hopp eller självförtroende)

ja vet inte riktigt vad o hur ja ska göra... 
    Jag saknar dig hela tiden när du är borta, men jag kanske är dålig på att skriva det???

Du är ett superstöd för oss testnördar och jag älskar när du trixar med mina och andras tester, även om det inte gör testen positiva så är det jättekul att se.

Förstår att du mår dåligt av stämningen det gör jag också även om jag är del av den i mångt och mycket. Jag kan bara inte med att sitta o titta när någon klampar in som en elefant i en porslinsbutik i människors liv utan att veta deras historia och detta med att skaffa barn är känsligt för väldigt många av oss. Som du säger visst ska man vara ärlig, men det är inte alltid svaren är efterfrågade och bara för att jag VET en sak så måste jag inte klistra fast den sanningen i pannan på någon annan som verkligen vill leva på hoppet...

Men allt det där vet du ju, och jag ska försöka sluta strida med väderkvarnar om du bara stannar
  • slemtorsk i din bralla
    linnsi skrev 2012-03-30 11:55:30 följande:
    Har alltid älskat denna tråd. Men nu tänker jag aldrig mer läsa ett enda inlägg här. Tyckte tråden fick en dålig vändning när "ärliga" mini kom in i bilden och stär sig och tjaffsar med någon på varenda sida man ser nästan. Man MÅSTE inte börja tjaffsa så fort man inte håller med någon. Man kan ge fan i att skriva alls då. Här i tråden ser det väldigt illa ut! Orkar inte med det längre och efter detta inlägg blir det nog ett jävla liv. Så nu lämnar jag er och håller tummarnå tår för massor av pluss!
    men .. lämna inte du också
  • slemtorsk i din bralla

Angie.. har du ringt mödravården /gyn, det låter som att du kan behöva en koll bara för att se så att allt är okej.

Eller en "vanlig" läkare, jag är inte den som brukar prata om genombrotts- eller nidblödningar men det är ju inte omöjligt.

Jag hade blödning när jag var gravid men det var i vecka 6.

Flera av dina tester hade ju faktiskt ganska tydliga streck så det är allt bra konstigt tycker jag.

Och du.... försök att ignorera sånt som sårar dig, det suger bara energi- jag om någon vet att det är svårt att skita i men du mår helt klart sämre än jag av att käfta tillbaka så lägg din energi på att må bra istället.

Du behöver inte ursäkta att du är känslig eller har problem med ditt mående, vi är alla ömtåliga på olika sätt helt klart och vissa söker förklaringar och svar, andra går i försvarsställning.

• slemtorsk i din bralla

Niilis nää det går inte, men du kan ju maila den till någon som kan lägga upp den.

ANGIE!! du får gärna trixa mina bilder från i dag Hittar du något där är du inte dålig *ASG*

• slemtorsk i din bralla

Nillis .. jag försökte trixa men jag sitter på jobbet med en stenåldersdator som inte har så många bildmöjligheter *S*

jag tycker att jag ser en skugga utan trix dock... och den lyckas jag ta bort när jag trixar *S*

Skugga är dock en skugga så det är bara att vänta, vilken dag är du på?

• slemtorsk i din bralla
    Niillis skrev 2012-03-30 12:51:36 följande:
    -5 idag testet är från igår ja min syster sa de med att det nog bara är en skugga eftersom den inte. Var röd i heller men ja för
    Tidigt att testa men fick så här förra månaden med
    Då finns det ju tid än så att säga
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester