Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Nu är slemmis vaken...jag o mannen beslutade att vänta med det digitala eftersom det var så svagt/osäkert på testet i går. Har inga fler tester...men vaknade med illamående och ingen mens; däremot flytningar, brukar vara torrt före mens...men även det kan ju vara fran Sprejen.

• slemtorsk i din bralla
    sweasmamma skrev 2012-03-31 08:15:41 följande:
    alltså detta är sååå spännande ..NÄR ska du testa igen då??? 
    vet inte.... men i morgon kanske.... det var ju som sagt sååå svagt i går så vi är lite rädda för att även om jag är gravid att det inte säger något på det digitala....men det börjar ju bli klart för oss nu att chansen är ganska stor ATT testet faktiskt visade rätt.......men då undrar jag varför testet från morgonen bara visade skuggor som enligt vissa kommer upp på "alla RFSU" (mer eller mindre).....är Preg verkligen så mycket känsligare än andra tester?
  • slemtorsk i din bralla
    sweasmamma skrev 2012-03-31 08:33:00 följande:
    jag har ALDRIG fått minsta lilla skugga på rfsu .. hur jag än vred och vände men när jag va gravid så kom det SVAGT SVAGT , dagen efter tog jag cb och det va ganska starkt sen digitalt på kvällen 
    vi får väl se hur länge jag kan hålla mig  *S*
  • slemtorsk i din bralla
    Skrutt 83 skrev 2012-03-31 08:43:02 följande:
    Slemtorsk: såg något på ditt preg igår speciellt på det trixade men då såg det lite smalt ut?! Var det bara på bilden och brett i verkligheten? Hur många dagar efter äl är du? Jag tog mitt digitala på bim dvs på äl+13 och fick Gravid 2-3. Om du gått över bim bör du absolut få ett rättvisande resultat redan idag! Är det inte bra att veta tidigast möjligt så du i såfall kan sluta med sprayen? Hoppas å håller tummarna! Tjocka vita flytningar innan bim har varit säkraste tecknet för mig alla 3 gånger, när jag inte varit gravid/bara skenis har jag varit torr innan. Håller tummarna för dig!
    det såg väldigt smalt ut på bilden, det håller jag med om - vet inte om du såg min förklaring.. men det är när man kollar på det för att konturen på ena sidan är väldigt mycket starkare än konturen på andra, det blir liksom svagare på bredden....eller hur man nu ska förklara det.

Jag är nu 16 dagar efter ÄL...
  • slemtorsk i din bralla
    Skrutt 83 skrev 2012-03-31 09:37:40 följande:
    Slemtorsk: 16 dagar efter äl, då kan du nog absolut ta det digitala! Det är ju 99% av alla som får rätt resultat på bim, och det är väl kanske tom baserat på standard cykel på 14 dagars luteralfas. Dessutom är väl preg och RFSU båda ganska okänsliga. Håller tummarna för ett fint GRAVID på Stickan!
    vi väntar nog tills i morgon iaf.......spelar ju liksom ingen roll egentligen för om mensen inte kommit tills måndag så måste jag in till Sahlgrenska i vilket fall, är jag gravid så erbjöd de ett tidigt VUL bara för att lugna mig, frågan är vad de kan se så här tidigt isf!?!?
    Om mensen inte kommit och inget plus så måste de kolla bara för det.......vi får se om jag fixar att hålla mig tills i morgon eller om det blir kvällstest igen.

Jag tog ju RFSU i går morse och det blev negativt, man anade en skugga bara men det tar jag inte som ett plus, Preg tog jag ju i går kväll....
  • slemtorsk i din bralla
    längtar85 skrev 2012-03-31 09:45:03 följande:

Är det någon mer än jag som ser 2 streck? Väldigt svagt dock, vågar man hoppas?

jag ser något svagt svagt som är väldigt svårbestämt, men jag vet ju av erfarenhet att det oftast syns tydligare i verkligheten...fick något liknande på mitt RFSU i går morse och sen fick jag ganska tydligt (men fortfarande supersvagt) på Preg på kvällen.. jag har inte en aning om ifall JAG är gravid...eller om DU är det men nu håller vi tummarna, och det är klart att du ska hoppas.

Vilken dag är du på?
  • slemtorsk i din bralla
    längtar85 skrev 2012-03-31 09:59:38 följande:
    Jag är på bim+1 idag, vilken dag är du på?
    Håller hårt i tummarna för oss bägge 2 ska göra ett nytt test i början av nästa vecka.
    Hur länge har ni försökt?
    Detta är vårt 7:de försök... Jag tror att jag är gravid men det är ju alltid skönt att veta vad någon annan tror / ser.
    vi har försökt ett år, är på dag 31.... har aldrig haft en cykel längre än 27 dagar så det är lite underligt.....

Vi har precis börjat vår andra ivf-behandling så det är så snurrigt om jag ska våga sluta med nässprejen, eftersom jag är "så pass gammal" så vågar jag inte riskera att avbryta sprejandet för tidigt utan jag måste verkligen ha ett solklart positivt besked innan jag avbryter.

Om jag inte fått mensen till måndag och inget plus ska jag få en tid direkt för ultraljud på Sahlgrenska för tanken är att jag ska börja med mina follikelstimulerande sprutor på onsdag, men det får jag inte göra om mensen inte kommit så då måste de kolla upp vad som händer....
  • slemtorsk i din bralla
    S a n d r u s skrev 2012-03-31 10:03:07 följande:

Oj den här tråden e verkligen aktiv... får bläddra långt tillbaka för å ens hitta mitt inlägg för ett par dagar sen =P Kul! =)
    Jag har iaf testat nu på morgonen igen inför min födelsedagsfest... och det är fortfarande väldigt tidigt så jag hade inte förväntat mig så mycket mer än vad förra testet visade. Men här e dagens test iaf.... Nån som tycker sig se nåt..?
    Och grattis till er som äntligen fått bekräftat att ni e preggo!! =D  
    jag ser något svagt där också men mina ögon ser nog streck överallt just nu *ASG*

Jag skulle nog ändå avstå alkohol om jag vore du, vilken dag är du på?
  • slemtorsk i din bralla
    S a n d r u s skrev 2012-03-31 10:22:10 följande:
    Har bim på torsdag... blir väl bim -5 eller så. Så väldigt tidigt ere...
    Blir nog att avstå... Men så himla typiskt... Bjudit massor me folk och det är min egen 30 årsfest =P Men såklart att det är värt att avstå om det gömmer sig nån där inne. Men sjukt ovärt om det visar sig att d inte e nåt....
    men.... det är bara sprit, det är väl inte DET som gör festen rolig??

och om du ändå är på BIM-5 så kan du ta ett glas vin eller två utan risk, men man måste inte dricka för att ha roligt eller hur???

GRATTIS till 30-års dagen förresten och du kommer säkert ha skitkul i kväll oavsett hur du gör
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester