Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Es Mamma skrev 2012-04-21 21:12:35 följande:
    Jag lyckades skyffla över på mannens tallrik när ingen såg ;) Men det var typ hela förrätten så jag är döhungrig! :D Men vad gör man inte...
    ha haha..... men det är väl lättare med alkoholen.. jag menar det kan ju faktiskt vara så att man inte känner för att dricka sprit just den här kvällen.

För min del är ju det INGA problem att mörka en graviditet oavsett vad vi går på för fest för jag dricker EXTREMT sällan.....haha...värre om det bara bjuds konstig mat som parmaskinka och sånt ha ha
  • slemtorsk i din bralla
    Tehya skrev 2012-04-21 21:20:41 följande:
    Jag behöver hjälp igen, ser ni något? Bilden taget efter någon minut.

en minut är väl lite för kort tid???? tycker jag anar något men du bör nog vänta 5 min, är inte det den tiden man ska avläsa dem efter?
  • slemtorsk i din bralla
    Fridhaa skrev 2012-04-21 21:36:13 följande:
    Oh är det sant? Du har räddat min sommar : ) Lika glad som när jag kom fram till att Carlsberg no alkoholic är svin god : ) Tyvärr så blir man kinkig ; )
    jamenvisst.... Euroshoppers som dessutom är svinigt billig (typ 11 kr för en "tårtbit") är ganska god också för att vara en fuskbrie... och sist jag kollade innehöll den pastöriserad mjölk
  • slemtorsk i din bralla
    Maramina skrev 2012-04-21 21:38:44 följande:
    Jag vet att här handlar det om graviditetstester, men tänkte kolla om någon här har koll på utslag på ÄL-tester? Jag har sedan början av förra veckan fått starkt utslag på ÄL-stickorna. Jag vet att de kan ge utslag på både ÄL, graviditet och kommande mens. Min undran nu är om de även kan ge utslag EFTER mensen? Jag har nämligen haft mens i dagarna, precis som det skulle vara dvs kom på BIM höll på i fem dagar precis som det brukar. blödde precis som jag brukar osv. Men nu till testerna, det är starkt utslag på dom, om än inte lika starkt som kontrollstrecket

Den som ligger överst i bilden är tagen idag och den understa tog jag den 10:3 och de övriga har jag tagit där emellan. Jag har testat med graviditetstester men de är negativa så gravid är jag inte. Tror ni att det är något fel på testerna eller vad är detta? Någon som varit med om liknande? Andra gånger som jag testat efter mens har testerna varit totalt vita/blanka
    jag skulle tagit ett gravtest istället för att fundera, men ägglossningstester är luriga.

Jag funderar mest på varför du tar ägglossningstester hela cykeln jag  *inte illa ment utan ren nyfikenhet*
  • slemtorsk i din bralla
    Tehya skrev 2012-04-21 21:38:41 följande:
    Hehe ja men tack! Hoppas jag med faktiskt, lite väl mkt kanske.
    men varför tar du inte ett nytt foto nu då.. nu har det väl säkert legat längre.. men fortfarande inte 30 min väl?
  • slemtorsk i din bralla
    skumbanan skrev 2012-04-21 21:55:57 följande:
    Maramina: sådär är mina tester också. Funderar på endast köra med clearblue istället för dessa billiga tester
    många av de billiga ger ju utslag hela månaden och de är ju bara positiva om teststrecket är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket. och i rättvisans namn så är ju ingen av de testen på bilden positivt.

Clearblues är ju bäst.. utan tvivel, man behöver inte tolka.... men jag brukar göra så att jag tar de billiga fram tills jag märker en klar och tydlig stegring, sen går jag över till de digitala. för mig brukar det innebära billiga stickor från dag 8 till 10-11 och sen går jag över på CB digitala...jag brukar ägglossa dag 12-14 så det går sällan fler än 2 digitala på en månad vilket gör att en förpackning räcker några månader.
  • slemtorsk i din bralla
    Nihu skrev 2012-04-21 21:58:50 följande:
    Gjorde test imorse BIM -3, fick svagt plus .. Tänkte att jag skulle vänta tills imorgon och testa ett cb digital.. Kunde inte riktigt hålla mig och gjorde ett precis.. Gravid 1-2 v Skrattande
    roligt...GRATTIS
  • slemtorsk i din bralla
    Nihu skrev 2012-04-21 22:05:24 följande:
    Tack! Känns så sjukt att pricka in ÄL på första försöket. Hade räknat med att det skulle ta minst 6 mån innan plusset skulle komma....Nu får man hoppas på att den stannar kvar i magen och växer och mår bra..
    nybörjartur

Det måste ju finnas dem som lyckas på första försöket också....annars vore det betydligt högre medelantal på antalet månader... det tar ju i medel 7 månader att bli gravid och då måste det ju finnas dem som det tar 1 månad för, med tanke på att tex jag hittills är inne på min 13:e
  • slemtorsk i din bralla
    Nihu skrev 2012-04-21 22:13:05 följande:
    Ja, nybörjartur kan man definitivt säga! Glad

Håller tummarna för dig att ditt plus kommer snart också!
    tack.. ruvar på två embryon just nu som jag hoppas stannar
  • slemtorsk i din bralla
    Tehya skrev 2012-04-21 22:06:54 följande:
    Nja, nu kanske det har legat lite för länge men kan bjuda på en bild tagen ca 10 minuter efter den första bilden. Det ser inte lovande ut längre..Obestämd

fast jag tycker iaf att jag ser en skugga..... svårt att avgöra färg och tyvärr är det ju inte ovanligt med spökstreck... men ett streck/skugga är ju iaf ett hopp...
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester