Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

sweetie85 skrev 2012-04-19 16:56:12 följande:

nån som ser nåt??
    ser tyvärr inget.. men det är ett väldigt suddigt foto :-/
  • slemtorsk i din bralla

vad olika det är med ultraljud i de olika kommunerna/landstingen...här får man ETT runt vecka 16-18 om man inte gör IVF som jag då, för då får man ett första i vecka 8 (ibland redan i vecka 5-6) och sen kan man få ett till innan RUL beroende på vilken barnmorskemottagning man skriver in sig på. Jag tänker gå privat om jag lyckas bli gravid igen.. till samma mottagning jag gick med min son och de har lite extra service och omtanke för IVF:are.. men är överhuvudtaget väldigt duktiga på att ge det där lilla extra.

Förra graviditeten fick jag flera ultraljud eftersom vi hade försökt så länge (3 år) för att liksom bevisa för mig att allt såg bra ut.

• slemtorsk i din bralla
    2barnsmamman89 skrev 2012-04-19 17:43:12 följande:

hej tjejer, vad säger ni? ÄL+9 taget för en liten stund sen
    jomenvisst serru... jag ser .. och rosa ser det ut... verkar myyycket lovande...

vågar nästan säga grattis. Vilken dag är du på?
  • slemtorsk i din bralla
    2barnsmamman89 skrev 2012-04-19 17:53:02 följande:
    ÄL+9. BIM 24de jupp det är rosa och brett både på RFSU tidiga och på Billiga-testers  hihi
    wow...så tydligt så tidigt!!!!!!

tvillingar?? haha......
  • slemtorsk i din bralla
    2barnsmamman89 skrev 2012-04-19 17:56:59 följande:
    hoppas inte på tvillingar,, har redan 2 små med 16 månader emellan haha,, minsta är 9 månader just nu ;)
    haha.... skulle väl vara lite "typiskt" då.....som svägerskan som gjorde ivf, fick två embryon insatta....men ut kom det TRE bebisar...och bara något år senare blir hon gravid på naturlig väg- helt oväntat...

tre eller fyra... ju fler dessto roligare........eller
  • slemtorsk i din bralla
    skumbanan skrev 2012-04-19 18:35:42 följande:
    Har läst att det är 20 % chans att bli gravid vid ägglossning. Känns hopplöst.
    ja fast kvinnor blir ju gravida hela tiden så visst går det...
  • slemtorsk i din bralla
    skumbanan skrev 2012-04-20 06:29:05 följande:
    Pluralfamilj: om du blir gravid med kopparspiral så ökar tyvärr risken för missfall.
    det är inte helt sant... det är bara om spiralen får sitta kvar som missfallsrisken ökar och det spelar ingen roll om det är hormon-. eller koppasrspiral.

När man har spiral och blir gravid så ska man kontakta en BM så fort som möjligt så tar de helt enkelt ut spiralen.
  • slemtorsk i din bralla
    Meloi skrev 2012-04-20 07:04:10 följande:
    Hej, försöker mig på att ladda upp en bild på mina tester men vet inte hur jag gör via mobilen, verkar inte fungera när jag trycker "ladda upp". Hjälp!?
    det går inte att ladda upp bilder via mobilen
  • slemtorsk i din bralla
    skumbanan skrev 2012-04-20 07:01:32 följande:
    Slemtorsk: ja, den BM jag var hos sa även att det var ökad risk vid själva borttagandet av spiralen. Vet ej vad som stämmer :)
    tror inte det stämmer eftersom man i princip kan göra en konisering när man är gravid som är ett större ingrepp än att ta bort en spiral.

Däremot kan det ju vara så att spiralen har fäst sig lite innuti en....kladdat fast liksom och har den gjort det i närheten av där ägget fäst så finns det väl en viss risk, annars är det ju inte värre än att dra en tampong egentligen....inte för att man har tampong när man är gravid men du fattar
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester