Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

sweetie85 skrev 2012-04-25 13:30:00 följande:
    Tack alla... så otroligt svårt egentligen att fatta... har BARA haft sex 3 gånger denna månad... ASG
    att jag lyckats bli gravid är ett under... :P
    men de blir att ringa MVC imorn o så... :)
    du.. kan säga att min son kom till då vi hade sex EN enda gång den månaden.. efter 3 års kämpande med kuddar under rumpan, zonterapi och gud vet vad så fick vi bara till det en gång då vi var på kombinerad tjänsteresa (maken)/ semester (jag) och vi knappt sågs mer än några få timmar då vi försökte sova....EN enda gång räcker vettu
  • slemtorsk i din bralla
    Niicesara skrev 2012-04-25 14:19:59 följande:
    Min tid för RUL kom idag. Ska dit den 15e maj när jag är i vecka 17+3. :D Hoppas nu att tiden går snabbt.
    Jag har nyheter.. tiden går inte snabbt

Men kul att ha ett datum, sist jag var gravid försvann remissen till UL... när jag gick in i vecka 17 hade jag fortfarande inte fått någon tid så jag ringde o frågade och då fanns jag inte i systemet så de klämde in mig i vecka 19, behöver jag säga att jag blev skitsur
  • slemtorsk i din bralla
    Marras skrev 2012-04-25 20:21:06 följande:
    Först Stort grattis till alla som plussar! Underbart.. Skrattande

Har en fråga.. dessa test är tagna idag och man ser svaga svaga streck..

köpte ett digitalt nu som jag testade i kväll som visade inte gravid. Kan det vara på tok för tidigt eller är det helt enkelt spöksteck jag ser.. ?

det kan nog vara vilket som... jag ser något svagt men jag kan inte avgöra om det är ett plus eller spök men när det är sååå svagt så är iaf min första misstanke är att det är för tidigt, vart är du i cykeln?
  • slemtorsk i din bralla

här vågar man ju knappt posta något som inte är övertydligt positivt längre men jag skiter i det och bjuder på detta....feel free to trix och analysera så mycket ni vill, rd 7 vilket i mitt fall motsvarar ungefär ÄL+10 i en vanlig cykel.

• slemtorsk i din bralla
    Marras skrev 2012-04-28 09:45:32 följande:
    morgonens test...  

kanske är det för tidigt.. eller så är det så helt enkelt.
    vilken dag är du på?? Du har säkert sagt det men jag håller inte reda på alla
  • slemtorsk i din bralla
    Es Mamma skrev 2012-04-28 10:00:40 följande:
    Meja - Ser tyvärr bara en svaag skugga :/

Slemtorsk - Ser tyvärr inget, ser du något själv?
    nja.. kan jag väl inte påstå direkt *S*
  • slemtorsk i din bralla
    Marras skrev 2012-04-28 10:02:02 följande:
    slemtorsk... ditt såg tyvärr blankt ut.. Kanske anar en svag skugga.. men den kan sitta för nära kontrollstrecket. Jag får hellre en tom sticka fan i mej än att ha dessa svaga streck som i slutändan kanske har lurat mej totalt.. =/ 
    om man vinklar det så kan man ana en svag skugga... men det är absolut inget som inger något hopp om man säger så... jag lever snarare på att så länge det inte kommer en blödning så finns hoppet.

Vi har ju fått rekomendationen att testa på ruvardag 14 och det är ju en vecka dit liksom och det tidigaste jag läst om att man fått synligt (om än svagt) plus har varit på ruvardag 8-9 men de flesta verkar inte få det förrän ruvardag 12-13, så nu hoppas jag bara på att jag klarar mig förbi dag 9 som var då jag började blöda vid förra ivf:et
  • slemtorsk i din bralla
    Marras skrev 2012-04-28 10:09:36 följande:
    precis slemtorsk! så länge blödningar inte dyker upp så är det inte kört! oj.. ja menar du ligger 7 dar före ;) MYCKET kan hända på 7 dar.. jag tror på dej! 
    det beror på hur man räknar... om man räknar som en "vanlig cykel" så är jag ungefär 3-4 dagar före BIM, men de lägger alltid testdagen lite längre bort för ibland tar embryona lite längre tid på sig att fästa än vid en naturlig graviditet. I Umeå har de av någon orsak testdag på ruvardag 18.....snacka om att få vänta ihjääl sig liksom *S* det blir ju nästan 3 veckor efter ägglossning
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester