Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

MissJibs skrev 2012-04-24 15:18:26 följande:
    Slemtorsk: okej :) tycker de flesta verkar plussa på eftermiddagen/kvällen... Eller ja, att det i alla fall brukar synas då
    det är ju då folk lägger upp sina tester... sen håller sig nog de flesta i så många timmar de bara kan inför ett kvällstest också....jag vet att JAG gör det iaf... MINST 4 timmar
  • slemtorsk i din bralla
    Shandi skrev 2012-04-25 07:40:54 följande:
    Grattis alla som plussat, och hej tjejer!!

Åh måste bara få skriva av mig.
    Blir så less på alla dessa jäkla påhitt min kropp håller på med! Är det inte spökstreck är det försenad mens, nu idag EN VECKA försenad, och inget plus.Totalt superblankt.  Iofs har jag ätit dåligt och fått ätit mycket medicin så kanske beror på det, vad vet jag. Jobbigt iallafall! :(
    usch låter inget roligt alls Men vad är det för mediciner?  Borde det inte stå på bipacksedeln om det är något som påverkar mensen?

Och att du äter dåligt, det kräver väldigt dåligt matintag för att mensen ska flytta sig en vecka!!! Men stress kan ju påverka så om du mår dåligt av ngn orsak (tänker att du skriver om mediciner) kanske det kan ha påverkan.

Men i ditt ställe skulle jag nog kontakta en barnmorska/gyn för att kolla upp det.. är ju asjobbigt att bara gå o vänta också
  • slemtorsk i din bralla
    lillalivet skrev 2012-04-25 08:47:36 följande:
     Grattis till  er som plussat sen sist jag var här inne:)
    Dessa ältester alltså... Jag  lade ju upp mina ältester från början av  min testperiod denna månaden om någon minns...
    Har testat med billiga tester senaste veckan och de har varit svaga.Idag är jag på dag 13.
    igår kväll började jag ana stegring och hade för en kort stund mitt på dagen som hugg i högersidan och senare smög molvärken igång.
    I morse testade jag med testlagrets äl-test och billiga testers äl-test.
    Resultatet ser ni här.....
    Vad skall man tro eg...??
    Har god lust att maila bilden till båda företagen och  få deras utlåtande.
    Hade jag BARA testat med testlagret så hade jag ju aldrig tänkt att äl var ens i antågande, förutom min molvärk i mage och korsrygg. Och Billiga testers testet säger ju iaf att det är en LH höjning på gång eller ser jag så fel..? Att äl verkligen sker kan man ju inte till 100% veta , men hoppas gör man ju...
    Vad säger ni testexperter?

Översta från igår kväll.
    De två nedanför från imorse, från samma urin.

men vad underligt att det skiljer sååå mycket.. jag skulle ju nästan säga att det i mitten är positivt men om det längst ned är taget med samma urin så är det ju .....konstigt.. Om det mittersta inte är positivt så är det ju iaf väldigt nära.....det understa är ju låååångt ifrån positivt

Jag tycker att du ska göra som du skriver, maila till båda. Skulle vara intressant att höra vad de säger..
  • slemtorsk i din bralla
    lillalivet skrev 2012-04-25 08:56:05 följande:
    Jag blir så förvirrad av detta och skulle nog själv också tolka mittentestet som i det närmsta positivt, faktiskt.
    Ja jag skall fasen i mig maila!
    Gör det och uppdatera här sedan när/om du får svar.
  • slemtorsk i din bralla
    lillalivet skrev 2012-04-25 11:07:06 följande:
    Fick precis svar från Billiga- tester.
    Från Testlagret fick jag svar efter flera mail tillbaka om att dom inte såg någon bild(!) att nu skulle dom analysera bilden och återkomma..Hej Sofie,

Tack för din e-mail.

Våra Wondfo tester är mycket säkra (99,6 %).

Andra tester kan ha olika säkerhet och/eller känslighet, vilket kan medföra skiftande resultat.

Jag har kikat på din bifogade bild, och tolkar vår Wondfo sticka som positiv.

Vad den andra testen visar för resultat, är svårt att säga. Jag tycker dessutom att det ser ut som om det finns tre streck (det ena i det rosa fältet).

Som du säkert förstår kan jag endast uttala mig om våra test.

För information om det andra testet, bör du istället kontakta inköppsstället/producenten.

Med vänlig hälsning
    Billiga-Tester.se

Ane Jönsson
    Kundservice
    -------------------------------------------------- ---
    Billiga-Tester.se
    Filial af E-Invasion A/S, DK
    Sallerupsvägen 147
    212 28 Malmö
    Sverige!

Tfn. 040-60 60 645 (Mån-fre 9-15)

www.Billiga-Tester.se

Vet inte om jag blev så mycket klokare av det...
    Tre streck? Var?
    Fattar någon vad som menas??
    men det är klart att de hävdar att deras tester är sååå säkra och såå bra..tycker det var ett väldigt luddigt svar du fick.. Kan du inte lägga in bilden igen orkar inte bläddra *ASG*
  • slemtorsk i din bralla
    N1987 skrev 2012-04-25 12:25:23 följande:
    Tack slemtorsk! Ja, jag ser faktiskt ett klart streck irl men är osäker på om det var inom tiden och är inte alls säker på att det är rosa. ;) Såg en skugga inom tiden men när strecket blev lite tydligare vet jag inte hur lång tid den gått.. Testlagret kanske brukar ge streck efter tiden..?
    jag har hört att de kan göra det... jag har aldrig fått det med testlagrets men med andra billigare tester.

Men om du ser något där idag så är det ju en viss chans att det finns där i morgon också men starkare Håller tummarna.
  • slemtorsk i din bralla
    N1987 skrev 2012-04-25 12:37:52 följande:

Här är en till bild på samma test.. Ser ju väldigt skugglikt ut.. Men som du sa slemtorsk, ser jag något svagt idag finns det ju viss chans att det syns något i morgon också Glad

ja.. där syns det ju verkligen!!! men det är ju sååå svårt att avgöra om det är rätt bredd och färg och sånt när det är så skuggigt.. jag håller givetvis mina tummar för dig, jag lever genom andras testande nu innan jag kan testa själv (kan o kan.. går väl utmärkt att slösa tester men det lär inte visa något oavsett)....

Så jag ser fram emot fler tester från dig
  • slemtorsk i din bralla
    N1987 skrev 2012-04-25 12:44:07 följande:
    Verkligen svårt att avgöra, det återstår att se helt enkelt :)
    När är det dags för dig att börja testa?
    Tack för tumhållandet, det behövs! Flört 
    tja enligt sahlgrenska ska jag inte testa förrän ruvardag 15 vilket blir...hmm 5-6 maj någon gång. Men om man räknar 14 dagar efter ÄL så blir det ju 2 maj, är 7 dagar från äggplocket (alltså ägglossning) i dag så jag kan börja testa rent hypotetiskt för att kolla så att ägglossningssprutan gått ur kroppen, då ska jag få negativt- den kan ju sitta i upp emot 12 dagar, sist satt den i ungefär 8 dagar.. jag testade i morse och fick tokblankt så den är ur kroppen nu iaf (och det är ju 9 dagar sen jag tog den nu)

Så rent krasst kan jag börja testa nu och börja leta streck, men bara 4 dagar efter insättning av embryo är på tok för tidigt för att något ska synas så det är bara att avvakta..
  • slemtorsk i din bralla
    N1987 skrev 2012-04-25 13:14:31 följande:
    Då ligger vi ganska lika du och jag, har bim den 1 maj, 12 dagar efter ÄL :)
    Skönt att du får negativa test så pass fort, då är det ju egentligen bara börja testa! Glad 
    Om du testar 14 dagar efter äggplock borde det ju definitivt visa positivt, eller hur? Som jag fattat de så plussar de flesta vid ÄL+9.
    Tycker det är klokt av dig att vänta, jag bestämde mig för att vänta till BIM-2 (som jag gör varje månad) men det slutar i alla fall med att jag testar alldeles för tidigt och överanalyserar mina test Obestämd 
    ha ha,,, tålamod är inte min grej.. Min man säger att jag ligger flera år i förväg. När vi fick beskedet i fredags att embryona inte utvecklats som väntat (fick vänta ett dygn extra på insättning) så var jag redan framme o kollade vilken klinik vi skulle kunna använda i sommar, när jag sen FICK två toppenfina embryon insatta på lördagen började jag leta barnvagn ha ha ha......

Jag kommer med största säkerhet att testa typ dagligen, tidigaste jag har hört IVF:are testa positivt är på ruvardag 6, det är ju fredag för mig. Förra gången testade jag svagt positivt på ruvardag 8 men fick blödning på ruvardag 10.

Barnmorskorna tog det som ett gott tecken ändå eftersom det bara var 3-celliga embryon som inte höll så hög kvalitet som jag fick då... är lite bättre denna gången så om de lyckades fästa bara lite förra gången så finns det höga förhoppningar nu
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester