Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

skumbanan skrev 2012-04-22 16:40:50 följande:

Ska jag tolka detta som ett positiva ägglossningstest?

nej, det tycker inte jag- även om det är väldigt nära så uppfattar jag inte att teststrecket är lika starkt som kontrollstrecket..
  • slemtorsk i din bralla
    skumbanan skrev 2012-04-22 16:47:15 följande:
    Okej, fortsätter testa på och ser vad som sker :)
    jag skulle nog börja sexa iaf... spermierna lever ju i upp till en vecka innuti dig så det skadar ju inte att börja ..
  • slemtorsk i din bralla
    skumbanan skrev 2012-04-22 16:51:57 följande:
    Slemtorsk: ja, det står på schemat ;) har tagit rosenrot och apriforce denna månad. Äl verkar komma en vecka tidigare. Brukar ha längre cykler annars. Spännande :)
    då håller vi tummarna.. kör hårt
  • slemtorsk i din bralla
    MammaTillAdrian skrev 2012-04-23 10:24:00 följande:
    Slänger upp en bild. Det översta testet är taget igår kväll efter att jag hållt mig ca timmar.
    Dey understa tog jag inatt och hade då hållt mig ca 2½ timme och dessutom druckit vatten innan.
    Testen är torkade det vet jag men de ser likadana ut som precis när jag tog dom.
    Var igår på BIM -4.
    Vad tror ni? :)

jag ser ju något......vågar inte säga grattis för jag kan itne avgöra färgen men håller tummarna
  • slemtorsk i din bralla
    Binegar skrev 2012-04-23 18:43:44 följande:
    Jag måste undra..ÄR ett test positivt om man får fram ett streck genom att trixa? Känns lite som att man kommer få fram streck om man trixar tillräckligt..oavsett hur negativt det än är...eller?
    jag finner det HÖGST otroligt att man kan framkalla ett streck som inte finns.. däremot finns ju risk för att man förstärker den fördjupning som finns, det finns ju en mikroskopisk fördjupning som är omöjlig att se för blotta ögat där färgen ska fästa OM man är gravid.... om man då lyckas förstärka och lägga på färglager kan detta framträda.

När JAG trixar så ökar jag endast kontrasten och förändrar ljuset...ändrar inga färger eller inverterar, jag har försökt med helt blanka test och jag har iaf inte lyckats framkalla några streck där men det finns kanske dem som kan??
  • slemtorsk i din bralla

nu behöver jag er hjälp med något tvärt om... är dessa tester negativa??

Jag behöver få ett negativt test innan jag kan börja tjuvtesta kan man säga eftersom ägglossningssprutan har hcg i sig- jag har fått höra att den KAN sitta kvar i upp mot 10-12 dagar, men förra gången testade jag helt negativt 8 dagar efter och i dag är det 7 dagar efter jag tog sprutan.

Ser ni något som kan tolkas som positivt på de här bilderna????

• slemtorsk i din bralla

tjejer... när ni låter era karlar kissa på tester.... tänk på att prostatacancer kan ge felaktiga hormonhalter i kroppen och det kan visa sig på ett gravtest....kanske är jag som är fånig men jag skulle aldrig våga låta min man kissa på ett test av den orsaken, det är inte det viset jag vill få reda på att han isf har en hemsk sjukdom :-/

• slemtorsk i din bralla
    alexander2011 skrev 2012-04-23 20:24:23 följande:
    slemtorsk: ja ditt test ser negativt ut. när ska du testa igen???
    känner jag mig själv rätt... i morgon *ASG*

Men nej.. alltså jag satte in embryona i lördags, och plockade äggen (motsv ägglossning) i onsdags.... så logiskt sett borde jag nog vänta iaf till helgen.....som tidigast...
  • slemtorsk i din bralla
    MissJibs skrev 2012-04-24 15:06:13 följande:
    Hur kommer det sig att de flesta testar sig på kvällen? Har det någon betydelse?
    tror kanske det har att göra med tid.... på morgonen har man oftast tidsbrist *S* Jag går upp straxt efter 4 och ser knappt vart jag går, än mindre att kissa i en burk och doppa en sticka i det.

I övrigt är det bättre att testa på morgonen när det gäller gravtest... då är urinen som mest koncentrerad.

När det gäller ÄL-test ska man däremot undvika morgonurin och testa mellan 11 och 20 någon gång (har jag läst)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester