N1987 skrev 2012-04-25 13:14:31 följande:
Då ligger vi ganska lika du och jag, har bim den 1 maj, 12 dagar efter ÄL :)
Skönt att du får negativa test så pass fort, då är det ju egentligen bara börja testa!
Om du testar 14 dagar efter äggplock borde det ju definitivt visa positivt, eller hur? Som jag fattat de så plussar de flesta vid ÄL+9.
Tycker det är klokt av dig att vänta, jag bestämde mig för att vänta till BIM-2 (som jag gör varje månad) men det slutar i alla fall med att jag testar alldeles för tidigt och överanalyserar mina test
ha ha,,, tålamod är inte min grej.. Min man säger att jag ligger flera år i förväg. När vi fick beskedet i fredags att embryona inte utvecklats som väntat (fick vänta ett dygn extra på insättning) så var jag redan framme o kollade vilken klinik vi skulle kunna använda i sommar, när jag sen FICK två toppenfina embryon insatta på lördagen började jag leta barnvagn ha ha ha......
Jag kommer med största säkerhet att testa typ dagligen, tidigaste jag har hört IVF:are testa positivt är på ruvardag 6, det är ju fredag för mig. Förra gången testade jag svagt positivt på ruvardag 8 men fick blödning på ruvardag 10.
Barnmorskorna tog det som ett gott tecken ändå eftersom det bara var 3-celliga embryon som inte höll så hög kvalitet som jag fick då... är lite bättre denna gången så om de lyckades fästa bara lite förra gången så finns det höga förhoppningar nu