• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • slemtorsk i din bralla
    Skubberumpan skrev 2011-10-10 21:44:51 följande:
    Du låter ju gravid...
    Varför vill dom inte skriva in dig?
    ja varför vill de inte.. när jag var gravid förra gången ringde jag bara en BM och sa att jag testat positivt och då fick jag ett datum för inskrivning.

Vad är orsaken liksom?
  • JWoo
    Lindis1974 skrev 2011-10-10 21:44:45 följande:
    Varför vill ingen barnmorska skriva in dig? Har du gjort VUL?
    För de gjorde ett test som visade neg. 
    Jag förklarade att jag har låga hormoner, men nej.

Och nej det "får" de tydligen inte göra.... 
  • JWoo
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-10 21:47:34 följande:
    ja varför vill de inte.. när jag var gravid förra gången ringde jag bara en BM och sa att jag testat positivt och då fick jag ett datum för inskrivning.

Vad är orsaken liksom?
    De säger att de får inte... om ett test är neg. så är det neg. 

• slemtorsk i din bralla
    JWoo skrev 2011-10-10 21:48:29 följande:
    För de gjorde ett test som visade neg. 
    Jag förklarade att jag har låga hormoner, men nej.

Och nej det "får" de tydligen inte göra.... 
    men du har inte haft nån blödning på typ 3 månader nu alltså??

Då ringer du KK och ber om en akut tid för ultraljud eller ring en privat gyn/barnmorska och förklara ditt problem.. för om du INTE är gravid så är det ju något som är galet
  • MissFörstånd

Jwoo - de måste väl få göra vul? Prata med kk tycker jag. Om du är gravid och inte har mens så måste de kolla.

• Lindis1974

Men ett VUL kan du ju göra någon annanstans. Hos en gynekolog. När testade du sist ? Varför inte bara ringa en annan BM och boka en tid.
    Varför berätta att du gjort ett negativt om du gjort flera positiva ?

• JWoo
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-10 21:49:44 följande:
    men du har inte haft nån blödning på typ 3 månader nu alltså??

Då ringer du KK och ber om en akut tid för ultraljud eller ring en privat gyn/barnmorska och förklara ditt problem.. för om du INTE är gravid så är det ju något som är galet
    Ingen mens men jag fick en smärre blödning i typ vecka 6-8 minns inte riktigt som varade i 4 dagar och jag hade inte ont och det var mycket mindre än en mens, det blödde knappt i bindan några droppar här och där.
    På fjärde dagen gick det över i rosa flytningar och sen försvann det. Nu har jag haft en blödning som varade en dag och en natt precis lika, ingenting som rann, ett par små klumpar och sen gick det över i rosa och nu har det slutat. 
    Det är väl därför de vägrar göra VUL, men man tycker ju att de borde kolla ändå så om jag fick missfall att det inte finns något kvar.

Hon sa att de inte ville störa ett eventuellt foster och att det skulle vara för tidigt för att se något, men det
    är väl ändå bullshit?

• Lindis1974

Störa fostret ? Ja det är bullshit.
    Jag är i v 11. Har gjort 4 VUL pga blödningar. Har man missfall så kollar dem så allt är ute.
    Har du ringt gyn?

• JWoo
    Lindis1974 skrev 2011-10-10 21:55:23 följande:
    Men ett VUL kan du ju göra någon annanstans. Hos en gynekolog. När testade du sist ? Varför inte bara ringa en annan BM och boka en tid.
    Varför berätta att du gjort ett negativt om du gjort flera positiva ?
    Har ringt till gyn oxå och nej där med.
    Det är sant men det är en krånglig historia....
    Testade förrförra veckan.... Då var det de två som blev positiva men sedan försvann. 
  • Lindis1974

Men boka en tid kan du ju göra om du vill. Dem kan inte neka dig det. Har du ingen gynekolog ?

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester