• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • slemtorsk i din bralla
    lilaemma skrev 2011-10-10 20:45:55 följande:
    Inverterade och såg ett till:

Fast det kanske är för "mörkt" dvs vitt i verkligheten? Eller är det färgrester i båda ändar av testytan?

Jag har inte testat idag så jag njuter av att ha något att leka med.
    ha ha ha.. TVILLINGAR!!!!!!!!!!

näää jag tror nog det är önsketänkande.. det måste vara den lilla fördjupningen som färgen ska fästa i... haha... *tänk realistiskt inte få upp förhoppningarna* ha ha ha
  • slemtorsk i din bralla
    MissFörstånd skrev 2011-10-10 20:48:04 följande:
    Tror att det är för högt upp på det första testet men är inte helt inne på de testen.
    jo det första strecket hon hittade är för högt upp.. teststrecket ska vara i höjd med bokstaven T, alltså precis  där lillaemma pekar ut det andra strecket....
  • lilaemma
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-10 20:47:32 följande:
    ha ha ha.. TVILLINGAR!!!!!!!!!!

näää jag tror nog det är önsketänkande.. det måste vara den lilla fördjupningen som färgen ska fästa i... haha... *tänk realistiskt inte få upp förhoppningarna* ha ha ha
    Självklart! Att jag inte tänkte på det! Grattis slemtorsk ;)

Håller tummarna för att vi snart ser ett tydligt positivt test från dig här inne... jag vill tro att din makes känsla är rätt... han har säkert en väldigt bra manlig intuition...
  • slemtorsk i din bralla
    lilaemma skrev 2011-10-10 20:51:16 följande:
    Självklart! Att jag inte tänkte på det! Grattis slemtorsk ;)

Håller tummarna för att vi snart ser ett tydligt positivt test från dig här inne... jag vill tro att din makes känsla är rätt... han har säkert en väldigt bra manlig intuition...
    Han är inte min make....ÄN men bröllop planeras och det vore ju kul om vi kunde delge familjen lite kul andra nyheter samtidigt
  • lilaemma

Jamen dåså! Då förstår jag! Bäbisen är bara lite rädd för att bli "oäkting". Du vet man kan ju inte göra bäbisar innan man är gift. Ta det du lugnt det blir automatiskt bäbis på bröllopsnatten har jag hört! ;) Då behöver man inte göra nånting så handikapp spelar ingen roll... ;)

• slemtorsk i din bralla
    lilaemma skrev 2011-10-10 21:02:49 följande:
    Jamen dåså! Då förstår jag! Bäbisen är bara lite rädd för att bli "oäkting". Du vet man kan ju inte göra bäbisar innan man är gift. Ta det du lugnt det blir automatiskt bäbis på bröllopsnatten har jag hört! ;) Då behöver man inte göra nånting så handikapp spelar ingen roll... ;)
    jaha.. så då bara hoppar bäbisen in i magen så där liksom...?? ha ha ha
  • Hoppas 2012
    alexander2011 skrev 2011-10-10 20:33:19 följande:
    Asså antingen har jag en nidblödning nu eller så e mensen på g Förvånad
    Jag har ju som asgt inte haft mens sen förlossningen och idag e pojken 7 veckor gammal.
    jag är nästan helt 100 på att jag hade ägglossning för ca en vecka sen, ont i höger äggstock o slemmig flytning men nu idag har det kommit en orange/rosa flytning  och jag har ont i ryggslutet o fortfarande höger äggstock av och till.

vad tror ni? 
    Jag har upplevt precis samma sak. Vet inte exakt när jag hade ÄL för var på bröllopsresa och mina ÄL tester tog slut utan visat glad gubbe. Sen ca fred 30/9 fick jag väldigt ont i äggstockarna, brösten etc och detta höll i sig ca 1,5 dag. Och sen i torsdags 6/10 började jag ha väldigt ont i ryggslutet, äggstockarna, brösten etc. BIM-1 idag utan resultat, bara -
    Imorse hade jag, precis som du, en orange/rosa flytning och sen dess inget mer. Ingen aning om vad det är mer flera som har det som man läst om på FL.
    Vill gärna veta vad det är...
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester