Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Mini Léonie skrev 2012-05-12 12:58:52 följande:
    Det är bara att ringa till en privat klinik som man betalar själv på så kan de inte neka.

Ja det var underbart att se... Särskilt när hjärtat hoppade på skärmen!

Smart att man fastställde grav med vul för jag kan ibland ställa mig frågande till att som i vissa län gå till vecka 18 typ och sen är där inget. Ovanligt men ändå!
    fast de gör dem ju.. jag har ringt till tiotalet privata kliniker och de gör inte ultraljud före vecka 10, går inte att diskutera liksom- de vägrar....mycket underligt. Däremot barnmorskemottagningen på vårdcentralen har lovat att försöka skicka en remiss till Borås lasarett för ett tidigare ultraljud än vecka 18, men jag ska ju göra KUB och då är det i vecka 12 så det blir ju ett tidigare än RUL iaf...men nu när jag har varit inne akut på KK har de sagt att jag kan boka en tid igen mellan vecka 7 och 12 om det finns oro och det känns ju bra (ska göra mitt IVF-ultraljud i vecka 7)

Ja, jag tycker att man borde fastställa alla grav vid besök hos BM första gången.... har faktiskt en bekant som (iofs inte är världens smartaste) testade positivt (mycket mycket svagt) , skrev in sig och fick enligt sig själv lite småblödningar men inte förräns vid RUL kunde de konstatera, inte bara att hon inte var gravid utan att hon troligtvis aldrig varit det .....

Blir lite irriterad på privata vårdinrättningar som faktiskt nekar en undersökningar som man är beredd själv att betala med orden att "man kommer ändå inte se något" fast det är ju allmänt känt att man kan se ett hjärta redan i slutet av sjätte veckan om man har tur.. .i 7:e -8:e bör man se det men näpp.... de bara tvärnekar.
  • slemtorsk i din bralla
    Mini Léonie skrev 2012-05-12 13:12:58 följande:
    Slemmis:
    Ja ytterst märkligt... I och för sig så sa de att man inte ser så mycket när jag ringde med men jag ville mest se att där var något alls.

Hahaha förlåt att jag skrattar men vecka 18 och så är där inget... Stackare då är man skenis!
    ja skoja inte!! Hon hade mage och allt!!!!!!!!!!!!!!! Vi snackar en ganska smal tjej så jag blev liksom inte förvånad när det kom en liten bula i vecka 12 med tanke på att JAG som då är ganska mullig fick gå över till mammabyxor i vecka 12 själv (och på oss större syns det ju ofta senare) men det värsta var nog ändå att hon hävdade ett bra tag att de sett fel på ultraljudet, var lite rädd att hon rasat helt o hållet men hon hämtade sig sen......problemet var ju bara att när hon väl var gravid på riktigt (jag såg testet den gången och det var inga tvivel liksom) så kunde hon inte riktigt ta till sig det, hon vågade inte tro på det liksom....HOn fick göra flera extra ultraljud efter RUL:et för att tro på det....stackars människa liksom...
  • slemtorsk i din bralla

melina...

jag ska vara ärlig.. jag såg INGET på bilden först .. men så lade jag in den på ett redigeringsprogram och drog bara upp skarpheten och klarheten i bilden. då såg jag något..sen tog jag bara och förstärkte kontrasten och då ser det klarare ut.. svagt men helt klart rosa!!!!!!!!!!!!

Vilken dag är du på?
  • slemtorsk i din bralla

fler bilder att trixa nu..... nu lever jag genom er andra igen *S* fast mest för att jag inte (helst inte) någonsin ska ta ett gravtest och behöva fundera igen..

• slemtorsk i din bralla
    LisaW111 skrev 2012-05-12 13:56:15 följande:
    Men du, slemtorsk, om du jättegärna vill men blir nekad kan du inte dra en rövare ;) och säga du har haft smärtor och det kommit en blödning? Så får du kanske ett UL iaf? Lycka till iaf oavsett! :)
    nä jag vill verkligen inte göra så.. nu var jag ju in akut av just den orsaken i tisdags iaf... och de ville egentligen att jag kom in i slutet av nästa vecka... men eftersom blödningarna ökade efter VUL:et (troligen känsliga slemhinnor eller livmoderstapp därav blödningarna) så vill jag egentligen inte gå in o rota där mer än nödvändigt just nu....

Jag tänker nog hålla mig till den 28:e om inget förvärras för då åker jag in akut direkt och vet att jag får ett VUL. Men det är underligt att man inte kan få ett när man själv vill, iaf när man går privat liksom och betalar för det.
  • slemtorsk i din bralla
    malin7878 skrev 2012-05-12 14:10:25 följande:
    Slemmis: har du slutat blöda?
    nepp.. har fortfarande bruna flytningar, är inte helt ovanligt vad jag har förstått särskilt inte när man har gjort ivf för allting blir känsligare "där nere" då.

Barnmorskan pratade även om att livmodertappen kan bli känslig och därför kan den börja blöda i stort sett när man sätter sig ner, men det är inget farligt då.

Troligtvis är det iNTE missfall på g (men man kan ju aldrig få garantier) har tagit några hcg-prover och de visar på normal stegring för "Normal graviditet" (vilket kanske tyder på att det bara är en där inne också) och eftersom mina symtom finns kvar med all tydlighet menade barnmorskan att det inte är troligt att det är missfall heller- jag har inte ont i magen eller har några "riktiga" blödningar utan bara som bruna flytningar som ökar lite när jag varit uppe och rört på mig mer... så jag är lugn i nuläget även om jag är lite extra uppmärksam på kroppen så klart.
  • slemtorsk i din bralla
    Puffmajs skrev 2012-05-12 14:24:59 följande:
    tror allt är bra med dig med :)
    jag hade bruna blödningar, och färska i vecka 5+2 och sen igen i vecka 8, sen vecka 10 och vecka 14. kollade i vecka 8 och vecka 14. bara bra båda gångerna. väntar typ på nästa bruna flytning.. :P vecka 18 på tis =)
    hos mig har det hållt på av o till i en vecka nu *S* men eftersom jag tog hcg-tester tisdag och torsdag och det visade på normal stegring (tom lite mer än dubbling) så är jag lugn just nu..märker ju att det kommer mer om jag tex bajsar för då tar man ju i lite... och då är det ju troligtvis inget farligt.

MEN det är ju så att blir det missfall nu så är det inget att göra åt... då är det ju pga kromosomfel när det är så tidigt så då är det nästan bara bra att det går i väg av sig sjävt...och hellre nu än i vecka 20 liksom.. men jag tror inte det är missfall på gång...jag har en så god känsla för det här just nu så jag är lugn
  • slemtorsk i din bralla
    Puffmajs skrev 2012-05-12 14:38:30 följande:
    låter bra med stegringen :) dom gjorde sånt på mig med i vecka 6. fördubblat här med.

låter som livmodertappen är känslig =) de är min.
    tycker det verkar så också faktiskt...

för nu får inget gå snett.. jag har ju valt vagn hehe...mannen tycker det är för tidigt men va fan.. man måste ju få drömma lite. Tänker inte lägga ut massa tusen på en vagn så jag har kollat lite på blocket och där är det ju Emmaljunga cross eller vad den heter som är mest intressant.. men jag har hittat en annan som jag bara vill ha....Har kollat på den förr och jag tycker den är skitsmidig och jag gillar att babyskydd ingår för vi har svårt med plats i bilen, då kan man sätta babyskyddet på vagnchassit bara om man är ute någonstans...vi har ju liksom stoooor hund som är med, plus min son OCH en rullstol som ska in i bilen och då får det inte vara en för klumpig vagn.. så vad tycker ni?

http://www.barnvagnar-webbutik.com/produkter/barnvagnar/saturn-duo-barnvagnar-3-in-1.php
  • slemtorsk i din bralla
    Puffmajs skrev 2012-05-12 14:57:38 följande:
    klart man får drömma!! :)
    Jag kollar vagn för  fullt nu o blir nästan stressad? hahahah har 22 veckor på mig.

den du länkade såg väl bra ut
    jo.. är lite osäker på om den funkar för mannen bara.. han sitter ju i rullstol så den måste vara lättrullad.. men framhjulen var ju låsbara, för största problemet är ju om de håller på o snurrar runt hela tiden för han kan ju bara ha en hand på vagnen för han måste ju rulla sig själv också.....även om det oftast är jag som drar vagnen så måste han ju kunna göra det också
  • slemtorsk i din bralla
    Puffmajs skrev 2012-05-12 16:17:12 följande:
    en trehjuling då? en sån där amsterdam? den tar ju inte så stor plats i bil!
    ja.. jag har kollat på den också.. finns massor billigt på blocket Är dem bra? måste ju vara rätt stabila också och jag får ju för mig att trehjulingar är lite "vobbliga" iaf var den joggingvagn jag hade med sonen det... men det var ju 6 år sen jag hade en sån så det går väl framåt antar jag*S*
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester