Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Cessan: jag har testat och har oxå några skuggor. Men inget vettigt att analysera. Ska ta ett nytt ikväll.
Cessan: jag har testat och har oxå några skuggor. Men inget vettigt att analysera. Ska ta ett nytt ikväll.
Miss westerlund: ja vissa har ju svagare på morgonen och sen starkare på kvällen . Va inte orolig.
Linalinnea: då är du på ÄL+9 och fullt möjligt att plussa.
Loppan: ja det är jag. Men är på jobbet så kan inte lägga upp. Lägger upp i EM.
LinaLinnea: ja vi säger att ditt ägg fäster dag 5. Och hcg nivån höjs till 7 tex samma dygn . dag 7 är det 14 dag nio 28 och det borde synas på ett test. Givetvis bara ett exempel. Men hcg Dubblas varannan till var tredje dag . Så ibland kan det synas på ett test och ibland inte så tidigt.. Det är ju som sagt hcg nuvåerna som avgör.
Cessan och Loppan: Blir inget test. Fanns inget att ta kort på nu eftermiddags.
Tänker inte lägga upp förens jag själv ser ett tydligt rosa streck.
Längtan efter ett syskon: Det översta är för mig pos. så det översta är taget för över tre dygn sen? Och idag fick du det understa?!
Förstår inte varför man fortsätter testa efter det första positiva?
Man blir ju bara fundersam då.
Längtan efter ett syskon: man ska inte testa mer efter det första just för att man SKa räkna 24-48 timmar från det första. Det är stegringen som är viktig. Och det spelar ingen roll om man har pos i tre dygn tex som jag så kan ägget släppa dygn två öven att det ör pos dygn tre. Det är VÄLDIGT sällan ett äg släpper efter 48 timmar. Det är mkt ovanligt.
Det är peaken som är viktig inte så starkt som möjligt. Tex jag har jätte strlt dag två men ändå ska jag räkna från det första som ör lika starkt som kobtrollatrecket.
Det är just därför man ska sluta testa efter det första.
Och sen förstår jag inte det där med att "om jag bara skulle ha se på morgonen och sen ibte försöka mer vore dumt" det är väl inte äl testerna som gör dig gravid. Hänger du med?
Räknar du 48 timmar från det första är ju ändå 2 dygn och sen lever ägget ett dygn till ungefär. Så det ör ju tre dgrs sex efter första pos äl testet som är bra chanser. Förstår inte varför du måste se på ett ÄL test EFTER det första om du ska ha sex eller inte.
Så ha sex mån tis ons tors . Oavsett vad dina äl tester säger EFTER det första.
Längtan efter ett syskon. Det är bara ett råd så slipper du slösa så många äl-test. Och det är en myt att om man har pos äl test i två dagar att det kan ta 72 timmar.
Har kollat det och det är som sagt extremt ovanligt att ett ägg släpper efter 48 timmar när första peaken har varit
Tesslithen: jag seeer