• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • valkyrian
    Anonym (Anoca) skrev 2024-08-09 06:51:32 följande:
    Inte positivt 
    Nej jag vet, jag svarade på en annan tråd där hon undrade hur test som fått streck efter testtid såg ut.
  • Fundersammen
    valkyrian skrev 2024-08-08 22:48:13 följande:

5 timmar efter jag tog testet
    Aha okej, ja det ser annorlunda ut helt klart - men jag ska avvakta nån dag, beräknad mens är på måndag eller tisdag, jag var nog lite för ivrig och hoppfull

tog ett test imorse men det såg likadant ut som innan
  • valkyrian
    Fundersammen skrev 2024-08-09 12:49:21 följande:
    Aha okej, ja det ser annorlunda ut helt klart - men jag ska avvakta nån dag, beräknad mens är på måndag eller tisdag, jag var nog lite för ivrig och hoppfull

tog ett test imorse men det såg likadant ut som innan
    Håller tummarna för dig :)
    för mig är det negativt med digitalt i alla fall. rimligt då jag inte ens fått tillbaka min mens efter dottern på 11 månader men hoppas går ju
  • Anonym (Hoppas)

Vågar man lita på att detta är ett plus? Taget bim +1 mitt på dagen. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Hoppas) skrev 2024-08-10 13:24:51 följande:
    Det är ett positivt test 😊 Grattis till pluset 🙂
  • CarolintheQ

Hej! Ja behöver också lite hjälp i denna tråd. Tog ett graviditest igår från cb testa tidigt. Har förväntad mens om 4-5 dagar. De visade positivt efter 2h.. fick som en nidblödning senare på eftermiddagen och i morse när jag testade med digitalt test så visade den ?Ej gravid?. Bör ja kolla mig senare i veckan eller ska ja ta allt som jag inte är gravid? (Tog det digitala efter andra morgon urinen) har inga direkta gravidsymptomer förutom kanske lite mer ökad kropps temperatur och lite konstig känsla i magen och lite tröttare. Annars mår ja som vanligt.
  • Anonym (Anoca)
    CarolintheQ skrev 2024-08-11 10:31:00 följande:

Hej! Ja behöver också lite hjälp i denna tråd. Tog ett graviditest igår från cb testa tidigt. Har förväntad mens om 4-5 dagar. De visade positivt efter 2h.. fick som en nidblödning senare på eftermiddagen och i morse när jag testade med digitalt test så visade den ?Ej gravid?. Bör ja kolla mig senare i veckan eller ska ja ta allt som jag inte är gravid? (Tog det digitala efter andra morgon urinen) har inga direkta gravidsymptomer förutom kanske lite mer ökad kropps temperatur och lite konstig känsla i magen och lite tröttare. Annars mår ja som vanligt.
    Ett test som visar ett streck efter 2 h är inte positivt 
    Speciellt inte CB early som alltid ger dessa streck 

har du nidblödning så får du inte pos förrän efter några dagar efter det 
  • Anonym (Bella)

Kan det vara falskt

?? 🧐

Ska ha mens idag, blöder lite. Testa-tidigt test.

Missfall?
  • Anonym (Är jag galen?)

ÄL+9. Tycker mig skymta ett streck, kan vara galen, är det någon annan som ser? 
  • Anonym (Är jag galen?)
    Anonym (Hoppas) skrev 2024-08-10 13:24:51 följande:

Gud ja! Grattis!!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester