• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Anonym (Undrarmycket)

Hej. Jag fick precis detta resultat på babyplan testa tidigt. Någon som ser något? är på LH + 7 idag.
  • AngieF

Hej! Jag och min man har försökt ett halvår nu lite lätt. Förra månaden körde vi dock ägglossnings test (fick inget jättetydligt streck) och myste varannan dag i över en vecka kring min mensapps rekommendationer.

Tog ett testa tidigt från CB 1/9 som sa inte gravid. Tog en sticka från gravidkollen igår kväll (2 dagar till beräknad mens) som visade ett svagt streck. Testade igen imorse (men hade varit uppe och kissat tidigt på morgonen) samt ett innan lunch.

Bilderna kom visst inte i ordning men tycker det ser ut som att den från idag vid lunch är mer framträdanden än den från igår.

På testet står det att om strecket inte är lika starkt som kontrollstrecket är en inte gravid. Stämmer detta? Tycker jag sett andra som varit gravida när det sett ut såhär men vet inte hur jag ska tolka det!

• Anonym (.)
    AngieF skrev 2024-09-03 12:49:45 följande:

Hej! Jag och min man har försökt ett halvår nu lite lätt. Förra månaden körde vi dock ägglossnings test (fick inget jättetydligt streck) och myste varannan dag i över en vecka kring min mensapps rekommendationer.

Tog ett testa tidigt från CB 1/9 som sa inte gravid. Tog en sticka från gravidkollen igår kväll (2 dagar till beräknad mens) som visade ett svagt streck. Testade igen imorse (men hade varit uppe och kissat tidigt på morgonen) samt ett innan lunch.

Bilderna kom visst inte i ordning men tycker det ser ut som att den från idag vid lunch är mer framträdanden än den från igår.

På testet står det att om strecket inte är lika starkt som kontrollstrecket är en inte gravid. Stämmer detta? Tycker jag sett andra som varit gravida när det sett ut såhär men vet inte hur jag ska tolka det!

Det är ägglossningtest som du tagit, de visar inte om du är gravid ☺️
  • AngieF
    Anonym (.) skrev 2024-09-03 13:00:05 följande:
    Det är ägglossningtest som du tagit, de visar inte om du är gravid ☺️
    Haha åh känner mig så dum! Beställde ÄL test och gravtest och plockade bara ut utan att tänka😂 Tack för svar!!
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Osäker) skrev 2024-09-03 07:59:01 följande:

Behöver hjälp att tyda mina test. Översta tog jag för exakt 1 vecka sen, tydligt plus. Mitten tog jag två dagar senare, super svagt, knappt synligt. Nedersta tog jag idag, absolut synbart men tycker det borde vara starkare?! Är idag i vecka 5+2. Min tanke var att det antingen skulle visa negativt eller ett starkt plus idagObestämd Ska jag förvänta mig ett missfall snart eller ska jag börja njuta av att vi är gravida?!

I 5+2 borde det vara starkare än så där, vill jag mena. Jag skulle vara lite vaksam om jag var du. Men jag hoppas att allt är som det ska 🙏
  • Anonym (Undrarmycket)
    Anonym (Undrarmycket) skrev 2024-09-03 12:17:52 följande:

Hej. Jag fick precis detta resultat på babyplan testa tidigt. Någon som ser något? är på LH + 7 idag.
  • Alvedon83
    Anonym (Undrarmycket) skrev 2024-09-04 00:05:24 följande:
    Syns nåt lite svagt, spännande, har du tagit nåt nytt idag? 
  • Bambino18

Är på Äl+16 idag och det första testet är för två dagar sen tror jag, sen är dom andra två ifrån igår på morgonen samt em. 
    längst ner är från morgonen idag, ser det bra ut??
    har inte så mycket symtom än:/
    (ber om ursäkt för suddig bild)
  • Anonym (.)
    Bambino18 skrev 2024-09-04 06:57:41 följande:

Är på Äl+16 idag och det första testet är för två dagar sen tror jag, sen är dom andra två ifrån igår på morgonen samt em. 
    längst ner är från morgonen idag, ser det bra ut??
    har inte så mycket symtom än:/
    (ber om ursäkt för suddig bild)
    Ser helt normalt ut, urinstickor mäter inga hormonnivåer heller så det finns ingen skala som man kan se om hormonet ökar som det ska. Det gör bara blodprov.
    Det är lååångt ifrån alla som har mycket symptom vid graviditet, speciellt de tidiga veckorna innan hormonnivåerna gått upp. Grattis 😃
  • AngieF

Idag tog jag ett riktigt graviditetstest 😅 Men kan inte avgöra om det faktiskt är ett streck eller bara en skugga, sorry för suddiga bilder🙈 
    Vad tror ni?

Beräknad mens är idag om det är intressant. Har ett CB test hemma men var dum nog att inte testa i samma urin efter detta test..

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester