• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Anonym (Endo)
    TrueResolution skrev 2024-08-07 22:07:34 följande:

Jag tycker mig se ett positivt streck! Sådär svagt var mitt första test med mitt barn! Hcg ökar varannan dag så kika stegringen ska du se att det nog höjs till helgen 😍
    Hej!
    tog ett nu på morgonen, vet inte om jag inbillar mig 😅 men får kanske vänta ett par dagar till och testa lördag eller söndag morgon igen.

• Anonym (Endo)
    Anonym (Endo) skrev 2024-08-08 07:38:23 följande:
    Hej!
    tog ett nu på morgonen, vet inte om jag inbillar mig 😅 men får kanske vänta ett par dagar till och testa lördag eller söndag morgon igen.

vad dåligt upplösta bilderna blir när man lägger upp här? 

• Fundersammen

En nyfiken fråga - ni som varit nyfikna och tittat på clearblues test flera timmar efter att man testat ich sett streck - hur starka har de varit? utifrån vad jag ser så verkar de flesta ha svaga streck dvs otydligt - jag tittade (tyvärr inget foto) och det var lika stark blå som kontrollstrecket

nu vet jag att de är opålitliga efter 10 min men när jag sökt så har de pratat om att de falska positiva strecken ska vara svaga eller gråa - denna var som sagt lika starkt som kontrollstrecket

jag har tänkt kolla imorgon förmodligen, ville bara höra om era erfarenheter och tankar?

(jag har förr tittat på hundratals test i efterhand bara för att få se ett falskt positivt för att nånsin få se det positiva strecket även om det är fel och aldrig oavsett märke sett det så var bara nyfiken som en strut när jag valde titta efter ca 8 timmar)

• Anonym (.)
    Fundersammen skrev 2024-08-08 14:04:03 följande:

En nyfiken fråga - ni som varit nyfikna och tittat på clearblues test flera timmar efter att man testat ich sett streck - hur starka har de varit? utifrån vad jag ser så verkar de flesta ha svaga streck dvs otydligt - jag tittade (tyvärr inget foto) och det var lika stark blå som kontrollstrecket

nu vet jag att de är opålitliga efter 10 min men när jag sökt så har de pratat om att de falska positiva strecken ska vara svaga eller gråa - denna var som sagt lika starkt som kontrollstrecket

jag har tänkt kolla imorgon förmodligen, ville bara höra om era erfarenheter och tankar?

(jag har förr tittat på hundratals test i efterhand bara för att få se ett falskt positivt för att nånsin få se det positiva strecket även om det är fel och aldrig oavsett märke sett det så var bara nyfiken som en strut när jag valde titta efter ca 8 timmar)

Clearblue ger ofta blå streck efter avläsningstiden, men kan även ge falska inom avläsningstiden. Jag tycker de är under all kritik med tanke på att de är rätt dyra också. 

Hoppas ditt visar sig vara ett plus 🤞

• Anonym (Hej!)

Jag tog ett tidigt graviditetstest imorse och tror att jag kan se ett svagt svagt streck? Syns lite mer irl än upplösningen här på bilden. Beräknad mens nu på måndag och haft bl.a sån mensvärk i typ en vecka nu. Vad tror ni?🤔

• valkyrian
    Anonym (Hej!) skrev 2024-08-08 14:41:57 följande:

Jag tog ett tidigt graviditetstest imorse och tror att jag kan se ett svagt svagt streck? Syns lite mer irl än upplösningen här på bilden. Beräknad mens nu på måndag och haft bl.a sån mensvärk i typ en vecka nu. Vad tror ni?🤔

Anar nått! Så svårt. Köpte själv ett digitalt idag för att jag inte orkar gissa. men var inte ett ?testa tidigt?
  • Anonym (Hk)

Mina cb har haft ett starkt blått, men smalt, streck efter utgången tid
  • valkyrian

5 timmar efter jag tog testet

• Anonym (Anoca)
    valkyrian skrev 2024-08-08 22:48:13 följande:

5 timmar efter jag tog testet
    Inte positivt 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester