• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Anonym (Hylsson)

Hej! Vad tror ni om detta?
    ogiltigt eller vågar man hoppas på positivt? 👋🏻
    (bim -3)

• Anonym (Hylsson)

Här är precis efter 4-5 min. tidigare bifogad bild är efter 20 min. (Bifogade fel 🤭)

• melissy

Ser definitivt positivt ut!:)

Anonym (Hylsson) skrev 2025-03-03 08:37:39 följande:

Hej! Vad tror ni om detta?
    ogiltigt eller vågar man hoppas på positivt? 👋🏻
    (bim -3)

• Summerstriker

Hej! 

jag har fifflat lite med ljuset, men ser de ut som att de är början till något här?? 

jag vet inte alls när min mens ska komma. Slutade med p-piller för 15 dagar sen och har fortfarande inte fått mens. Den brukar komma rätt så direkt när jag slutat andra gånger.. 

• Zara1992

hjälp mig att tolka! vet inte riktigt när jag ska ha mens iom att jag tog ovitrelle 21/2, men enligt kliniken bör min mens komma nästa vecka på onsdag. Är det här positivt? 🥹

• melissy
    Zara1992 skrev 2025-03-07 14:08:42 följande:

hjälp mig att tolka! vet inte riktigt när jag ska ha mens iom att jag tog ovitrelle 21/2, men enligt kliniken bör min mens komma nästa vecka på onsdag. Är det här positivt? 🥹

Tycker mig se en skugga av ett sträck! Håller tummarna för dig<3
  • Anonym (HannaH)
    Summerstriker skrev 2025-03-05 14:16:51 följande:

Hej! 

jag har fifflat lite med ljuset, men ser de ut som att de är början till något här?? 

jag vet inte alls när min mens ska komma. Slutade med p-piller för 15 dagar sen och har fortfarande inte fått mens. Den brukar komma rätt så direkt när jag slutat andra gånger.. 

För det första, ett uppbrutet test är inte ett giltigt test. 

Den mens du säger du får när du slutar med p-piller är ingen riktig mens utan en bortfallsblödning. Du behöver ha ägglossning innan du ens kan bli gravid, vilket är ganska osannolikt att du hunnit ha om det enbart gått 15 dagar sen du slutade med pillren. Du kan haft ägglossning PRECIS om du har tur, men då kan ett test inte visa om du är gravid eller inte än. 

• Anonym (Hjälp)

Behöver verkligen hjälp. Går på p-piller men har känt mig konstig senaste månaden. Otroligt hungrig (är liten i maten annars och rätt smal), har gått upp i vikt vilket jag normalt har supersvårt med, mått illa osv. Tagit flera test som varit tydligt negativa men magen är så svullen konstant och det andra blir inte bättre så tog ett nytt nu och tycker mig se ett svag svagt streck? Syns tydligare i verkligheten.
  • cutepenguin
    Anonym (Hjälp) skrev 2025-03-14 19:47:21 följande:

Behöver verkligen hjälp. Går på p-piller men har känt mig konstig senaste månaden. Otroligt hungrig (är liten i maten annars och rätt smal), har gått upp i vikt vilket jag normalt har supersvårt med, mått illa osv. Tagit flera test som varit tydligt negativa men magen är så svullen konstant och det andra blir inte bättre så tog ett nytt nu och tycker mig se ett svag svagt streck? Syns tydligare i verkligheten.

Kanske kan vara något? Men om du känt dig konstig en hel månad borde det vara betydligt starkare. Ta ett digitalt test, och annars kan det ju vara biverkningar från p-piller?

• Glittersessan

Vet inte varför jag råkade vara anonym ovan, men ja jag har känt mig konstig nån månad i magen men har också allergi så tänkt att det kan ha varit det, och det är framförallt senaste 1-2 veckorna som jag haft ?symptom?. Har gått på p-pillren så pass länge att det inte bör vara biverkningar som kommer först nu heller från dem. Illamående blev jag först förra helgen och det var därför jag testade nu igen trots att jag fått negativt på två tidigare. Tror du jag kan vara gravid? 

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester