• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Anonym (Nat)

så Depp digitala NEGAGIV😭😭😭😭😭

dagens test rfsu tidig:  vad sker. 😭😭😭😭😭

• Anonym (Anoca)
    Anonym (Nat) skrev 2025-01-19 10:26:06 följande:

så Depp digitala NEGAGIV😭😭😭😭😭

dagens test rfsu tidig:  vad sker. 😭😭😭😭😭

Du redigerar alla bilder så att de ser starkare ut än vad de är. Antingen är det för tidigt för digital eller så är testen eg inte positiva .. hur ser ett icke redigerat ut? Ditt CB som var oredigerat var negativt enligt mig. Såg mer ut som färgrester 
  • Anonym (Nja)

Hej! Hoppar in här. Är 9 dagar efter ägglossning och tog test I eftermiddag utan morgonurin(tyvärr). åsikter om detta? 

jag får gå o köpa nya test imorgon såklart men hade vart kul med lite extra ögon? 

• Anonym (1)

Oj svårt, tycker att första och andra bilden nog ser negativa ut. Tredje bilden möjligen att man skulle kunna ana ett sträck men svårt för ser ut som att bilderna är tagna innan kontrollrutan hunnit bli helt vit och färdiganalyserad? Alltså att kontrollrutan ser lite blå ut fortfarande 

Anonym (Nja) skrev 2025-01-19 19:37:02 följande:

Hej! Hoppar in här. Är 9 dagar efter ägglossning och tog test I eftermiddag utan morgonurin(tyvärr). åsikter om detta? 

jag får gå o köpa nya test imorgon såklart men hade vart kul med lite extra ögon? 

• Anonym (Nat)

Tänkte bra uppdatera efter alla mina tiotal bilder ❤️

• Anonym (Nat)

Sedan vill jag faktiskt passa på att uppmana folk att va försiktiga med RFSU testa ofta. De ska mäta från 25 men medan har ni RFSU, CB+ samt digital på SAMMA urin:

• Anonym (Nat)
    Anonym (Nja) skrev 2025-01-19 19:37:02 följande:

Hej!

bidogar mina bilder på samm test började först testet äl 8 sedan ett om dagen:

• Anonym (Brall)
    Anonym (Nat) skrev 2025-01-20 10:01:19 följande:

Sedan vill jag faktiskt passa på att uppmana folk att va försiktiga med RFSU testa ofta. De ska mäta från 25 men medan har ni RFSU, CB+ samt digital på SAMMA urin:

Jag förstod det, stort grattis!!
  • Anonym (Matilda)

Tar tacksamt emot hjälp att titta på detta. Har oregelbunden mens men tror detta togs på BIM -1. Har aldrig fått så svagt streck tidigare (detta är min femte graviditet om det nu är en graviditet...)
  • Anonym (Brall)
    Anonym (Matilda) skrev 2025-01-20 20:31:45 följande:
    Tar tacksamt emot hjälp att titta på detta. Har oregelbunden mens men tror detta togs på BIM -1. Har aldrig fått så svagt streck tidigare (detta är min femte graviditet om det nu är en graviditet...)
    Det här är väl väldigt positivt :)
  • TrueResolution
    Anonym (Matilda) skrev 2025-01-20 20:31:45 följande:

positivt! ☺️👍🏻

• Anonym (Tr)

är bara på ÄL +8 och fick hem tester idag som jag tänkt börja med senare i veckan. Fick dock ett ryck som den testoman jag är och tänkte "ett ynka litet test skadar ingen". 

Är inte morgonurin & svårt att ta bild nära med kasst ljus och upplösning men tyckte mig ändå se något??? Eller är det hjärnan som spelar mig ett spratt efter så många försök nu? 

• Anonym (Brall)
    Anonym (Tr) skrev 2025-01-21 13:32:00 följande:

är bara på ÄL +8 och fick hem tester idag som jag tänkt börja med senare i veckan. Fick dock ett ryck som den testoman jag är och tänkte "ett ynka litet test skadar ingen". 

Är inte morgonurin & svårt att ta bild nära med kasst ljus och upplösning men tyckte mig ändå se något??? Eller är det hjärnan som spelar mig ett spratt efter så många försök nu? 

Något är det ju!! Hoppas det är tydligare nästa gång :)
  • ElsaCross

Någon som har erfarenhet av clearblues testa tidigt? Fick  det här idag och är osäker på om det kan vara spökstreck? Har aldrig använt dessa förut, färgen är blå men inte ett helt fint streck som man ska ha?
  • ElsaCross

Jag slänger in ett till meddelande innan någon hunnit svara på mitt förra. Sparade testerna (som man inte ska göra). Är det såhär avdunstningslinjerna ser ut på cb testa tidigt, någon med erfarenhet? Ja har bara kört andra märken tidigare och aldrig fått streck i efterhand, har ingen erfarenhet av det här märket.
  • Anonym (Brall)
    ElsaCross skrev 2025-01-22 20:29:43 följande:
    Jag slänger in ett till meddelande innan någon hunnit svara på mitt förra. Sparade testerna (som man inte ska göra). Är det såhär avdunstningslinjerna ser ut på cb testa tidigt, någon med erfarenhet? Ja har bara kört andra märken tidigare och aldrig fått streck i efterhand, har ingen erfarenhet av det här märket.
    Japp. Jag avskyr dessa tester då de gett mig flera såna. Blä!
  • ElsaCross
    Anonym (Brall) skrev 2025-01-22 21:13:29 följande:
    Japp. Jag avskyr dessa tester då de gett mig flera såna. Blä!
    Tack för svar! Tog ett nytt i morse och det var negativt så du Har helt rätt, kommer inte köpa igen (eller i alla fall bli bättre på att slänga direkt hehe).
  • Anonym (Tredje*)

Hej! Äl+10 idag. Test ser ut så här. Spökstreck?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester