• viochdu

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Caroline: är ännu fler har haft en mens som hoppat /blivit försenad.

Vännen, även om du tror att du e gravid så försöööök att gå vidare och satsa på ÄL ist. Och är du gravid så kommer det visa sig eller hur?? Dom i v 12 har ju inte testat såååå länge fram till v12. Utan troligtvis har dom tagit neg vid BIM och sen insett hoppsan jag va visst gravid för att nästa mens blev sen.. eller såna som inte hagt så stor koll på sin cykel och inte reagerat. Eller dom som blött vid bim i två månader utan att förstå att dom är gravida!

MEN ta det som neg nu och gå vidare

• viochdu

Och ang mina test.

Svagt pos igår på preg 25 och neg på digitalt. Inge utslag på test med 25. Men ngt på test med 10 .

Känns det inte mer troligt att ngt har fäst och sen lossnat och därav neg på cb och bara svagt på test med 10 idag.

Känns som jag borde sikta in mig på det ist!

• viochdu

Mållan: eftersom jag inte tog ngt äl test så vet jag inte Exakt. Eftersom mina dagar från mens till äl ändras. ÄL allt från dag 12-15 har jag haft. Så ska vi ta att jag är på äl+9 (med äl på dag 15) så blir bim på lördag.

• viochdu

Och kortaste cykeln jag haft så blir bim idag i morgon. Så den kan dyka upp vilken dg som helst denna vecka.

Och min tapp är låg och öppen precis som innan BIM.

• viochdu

Mållan: och det tror du testomanen kan. ICKE. Det blir nytt pinkande i morgon. Men jag hoppas du har rätt :)

• viochdu

Tempen kan sjunka samma dag som BIM men är alltid förhöjd mellan ÄL och BIM. Sen kan den dippa dagen innan eller samma dag som mensen kommer. Kommer inte mensen förblir tempen hög. Antingen är man gravid eller mensen sen och då dippar den ändå när mensen kommer. så klart :)

• viochdu

Carolineekelund: klart du för hoppas vidare. Men du kan inte förvänta dig andra svar av oss när vi sagt vad vi tror. Då kanske det är bättre du håller vissa frågor för dig själv eftersom vi upprepat vad vi tror osv. Så klart att du ska fråga och så men blir inte irriterad när folk svarar ärligt. Eller säger till dig.

Även om BM sa att det va MF så kanske det iaf inte va så. Hon har inte sett dina streck och hur många svaga streck här inne har vi inte? Som sedan visar sig INTE vara ngt.

Om du hade MF så va din mens fort 9 dgr sen och då kan hela din cykel ändrats IGEN därav försenad mens. Du är inte den enda som gått över tiden 10 dgr . har du inga äl test hemma?? För hade det varit jag hade jag snart haft ÄL. Du vet du kanske redan är inne på en ny cykel. Så missa inte den chansen för att du letar plus.. Jag säger detta i välmening. Det måste ta på psyke att gå och tro och hoppas som du gör. Och jag förstår att det är jobbigt med mens som inte kommer. Men snälla testa med ÄL teSt för guds skull så du inte missar OM du är inne på en ny cykel.

• viochdu

Caroline: jo men nu spelar inte dec äl teset i nge roll om du redan är inne på ny cykel. Därför menade jag om du har oregelbunden mens så vore ÄL test bra att ta för då vet du ju till nästa gång när det går att testa så du har koll tills nästa bim!

Förstår du hur jag menar. ?

• viochdu

Anaconda: ja ett vanlig gynundersökning kan du ju få eller har du tur så kan du få ett vaginalt ultraljud så dom kollar lite nogare. Men det är olika. Men ring och hör.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester