• viochdu

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Längtan efter ett syskon: på tal om din kompis test, så är ju just plus minus plus väldigt vanligt vid ett ägg som fäst och sen släppt. Hcg halveras per dygn när ägget släppt. Sen kan man ju få ett ägg som föater och som blir mf och tar tid på sig att släppa men utsöndrar fortfaande hcg. Stötvis. Plus minus plus minus

• viochdu

Aaa653: fast jag förstår hennes oro. Efter MF är man skiiiit nojig och vill se MEGA plus även att digital säger gravid.

• viochdu
    MissKaos skrev 2013-02-07 18:22:02 följande:

Tokig! Vilka kassa foton jag får :-/ HUR gör ni för att ta bra bilder på era stickor?

Hur som. Mens. Har  uppfört sig märkligt, kom tidigt och mkt. Jag är ju testoman (tell me, det är så dumt) så jag har ju inte kunnat hålla fingrarna ur syltburken sas. Iaf: Det stora testetet i plastfodral är taget idag.  Jag ser ngt svagt på det, och kan inte avgöra färgen. Samma på ett av de andra testen, ska försöka ta en lite bättre bild på bara dom två.
    OM det är ngt på det så är det ju ett mf. Börjar sluta blöda nu men har fortfarande rätt ont och mår illa.
    och OM det nu är ett MF så kanske det är bättre att bara låta det va. Vill inte låta dum. MEN när jag fick mina tidiga MF hade jag hellre varit ovetandes om det. Jag hade inte testat EFTER blödning. Utan bara tagit det som mens.

- Försök #7- ÄL 11/1 -- BIM 24/1
  • viochdu

Räkna med äl 24-48 timmar från det första pos testet. Jag hade pos test igår. Då räknar jag idag som ÄL ( fast det kan vara i morgon) i morgon äl+1

Räkna alltid från första oavsett om du har pos i två tre dgr. Sluta testa efter första så slipper man få huvudbry. Det är bara första stegringen som är viktig.

• viochdu

Aaa653: hm det va konstigt. Vanligaste om man inte har lh stegring och såååååå lång cykel är väl tecken på pco?

Eller har jag fel? Då ägglossar man ju ibland aldrig elller bara några gånger om året. Har du nu fått en ÄL sen du vet inte vad.

Kan inte din bakgrund men va det du som inte fick utredning pga av ngt?

Därför du ska till en privat klinik??

Jag kan vara heeeelt ute och cykla nu .

• viochdu

Och kollar man kurvan ser det ju absolut ut som du haft ÄL som LillEmma skriver.

Kan ju dock få pos äl innan mens oxå då LH tyvärr höjs då oxå. Jag får pos i föera dagar på äl test innan BIM

• viochdu

Om du hade ÄL dag 39 skulle du vara på äl+14 idag och mens är på ingång därav pos äl test?? Är äl testen fortfarande negativa ???

Eller så hade du äl 5/2 och är idag på äl+2

• viochdu

Aaa653: tyder ju dock på äl om du haft både pos ÄL test och äl känningar . Men din tempkurva är konstig. ?? DU tar varje morogn med ställd klocka??

Bra med din vikt. Hejja Hejja.

• viochdu

Är ÄL testen fortfarande pos? Och när tog du gravtestet.

Kan ju vara så här. Du hade äl dag 39 . I måndags fick du pos på äl sticka på ÄL+10 och helt möjligt att få neg på gravtest trots FULLT utslag på ett äl test då äl tesen ger fullt utslag vid halt 25 och ett gravtest börjar ge utslag vid 25 .

Ta ett äl och ett gravtest till skulle jag säga...

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester