Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Helenmedh skrev 2012-07-16 14:26:48 följande:
    Åhhhh vad dålig jag är, blir nästan irriterad på mig själv.. Lovade att jag inte skulle testa fören bim men inte sjutton kunde jag hålla mig.,..! Denna tråd är ju livsfarlig.. Är ju ara på äl+7 eller 8... Översta testet är taget nu och det nedersta är från imorse.. Tyckte mig skymta imorse men gissade på att det var spök.. Men är det inte starkare nu? Eller inbillar jag mig?

jag tycker mig se också faktiskt... nu är ju det undre väldigt torkat och det är inte det övre, men jag tycker att det syns något iaf.....men jag har haft fel förr
  • slemtorsk i din bralla
    Helenmedh skrev 2012-07-16 14:34:34 följande:
    Åh tack slemmis! 

Ja det är det :/ Därför är jag sååååå skeptisk.. Försök nummer 13 nu och utredning pågår.. Fyfasen vad skönt , det skulle vara och kunna ringa och säga att vi blivit gravida, men det lär ju inte ske..  
    Ja visst vore det underbart.... jag förstår känslan absolut, jag fick ju ett svagt positivt cykeln innan jag började med behandlingen denna omgången, fick ta blodprover och det visade på ett tidigt missfall..... var jätteorolig att behandlingen skulle bli uppskjuten men hormonnivåerna hann gå ner i tid (myycket tidigt missfall, hann gå över tiden 2 dagar)

Jag håller tummarna för dig, nu kommer jag inte att vara inne på nätet något förrän lördag (vi åker bort i morgon och har inte tillgång till nät) så jag hoppas att jag kommer tillbaka till ett solklart positivt från dig
  • slemtorsk i din bralla
    Lojan skrev 2012-07-16 15:21:00 följande:

Var tvungen att ta ett till men "vanlig" urin. denna gången Clearblue.
    Är där två streck?  
    tyvärr så ser inte jag något iaf... någon annan kanske gör det...
  • slemtorsk i din bralla
    Lizz89 skrev 2012-07-27 16:14:51 följande:
    Japp detta är inom tiden... Syns inte lika bra här på datorn tyvärr, men de är ett väldigt svagt streck.. medans billiga tester inte visade något i morse.

jag vill inte göra dig besviken men flera stycken tidigare i tråden har vittnat om att de har fått så utan att vara gravida.

jag ser inte ens ett streck utan att trixa med bildskärmen men jag vet att det ibland syns bättre IRL än på foto så jag tror att du ser något, men jag är mycket tveksam till att det ska räknas som ett positivt test, du har säkert sagt det men jag har missat, var är du i cykeln? Har du tagit några andra sorters tester?
  • slemtorsk i din bralla
    sessan1992 skrev 2012-07-28 23:46:20 följande:
    Jag har läst att om strecket är svagt och de är tidigt i graviditeten så är de inte säkert att den läser av de. Jag säger ju att jag har läst att den mäter hcg !!! 

Ja du, man kan läsa det lite överallt...men tyvärr är det inte sant, hade tre streck flera månader i rad på ett digitalt...utan att vara gravid. Ett streck mäyer hcg, ett är kontroll och ett mäter ett annat hormon..grejen är den att även om det är negativt ska alla tre streck synas i olika styrka. Man har ofta en liten halt hcg även om man inte är gravid, 1-2 enheter,...varför det tredje strecket alltid ska synas om än svagt .. prata med clearblues kundtjänst så kommer du att få svar som liknar det jag har skrivit. Avvakta några dagar och ta ett nytt test, du kan ju vara gravid..men isärplockat digitalt test ger dig inga möjligheter att tolka. Tre streck skall synas....
  • slemtorsk i din bralla
    sessan1992 skrev 2012-07-29 00:01:11 följande:
    jag har tagit reda på helt annan information ! 

Bra...men som sagt..minst fem månader hade jag sånna test som du visar....utan att vara gravid...när jag väl var gravid så var det en ganska extrem skillnad och jag testade positivt tidigt...antar att din info kommer från google...ring kundtjänst istället...men som sagt, du kan mycket väl vara gravid-dock är ditt clearblue inte ett positivt test ..
  • slemtorsk i din bralla
    telgebo skrev 2012-07-29 00:02:07 följande:
    Där fick jag nåt bekräftat att man alltid har en liten mängd HCG i kroppen precis det vi pratade om häromdagen. Det kanske förklarar alla jädra konstiga pos test som jag fick under de månader jag försökte få barn som aldrig var något annat fick det bårde i aug 09, okt 09, jan 10, kort efter jag hade fått pos så kom mensen. Jag tolkade det som mens men vissa utav dom som kemiska graviditeter tills jag läste att man kan ha en liten mängd HCG i kroppen men tog aldrig reda på mer. Vad hittade du denna info slemtorsk?
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek

Min läkare på ivf-kliniken berättade detta då jag hade ett tidigt missfall månaden före vi skulle behandlas...det räckte att min hcg var nere under 6 för då var jag inte gravid och det är inte ovanligt att en del kvinnor ligger så högt som 5 ogravida.söker man på vetenskapliga skrifter och medicinska texter kan man hitta en del om det. Har inga länkar kvar, jag är iaf så Gött som "nolla" när jag inte är gravid.
  • slemtorsk i din bralla
    sessan1992 skrev 2012-07-29 00:11:51 följande:
    Ehh , NEJ de har man inte ! De uppkommer endast i kroppen då man är gravid. Eftersom alla gravidtester reagerar på hcg i urinen så förstår du vel att om man hade de alltid i kroppen hur skulle man då kunna lita på ett graviditetstest ?  Jag har ont i ländryggen, mår illa varje dag, ont i brösten, molvärk i tjejmagen !  

Tyvärr så har du fel...rent logiskt så borde du ha rätt men jag tror nog mer på min läkare som råkar vara Europas ledande inom fertilitetsfrågor....men säkrast är ju att du går till bm och begär blodprov. De symtom du uppger är inga som kommer så tidigt iaf. Ont i ländryggen uppstår först när livmodern fördubblat sin storlek...typ vecka 9 eller när vikten från bebis trycker på ryggen...eller vid foglossningar som iofs kan komma tidigt men vanligtvis inte förrän efter vecka 20....tycker det låter som ons med tanke på att du är lite stingslig oxå
  • slemtorsk i din bralla

ja Sessan grattis..eller vad man nu ska säga... Jag förstår inte varför du blir så agressiv för jag upplever inte att folk har varit otrevliga mot dig, iaf inte innan du var otrevlig emot dem.

Sen förstår jag inte riktigt varför man äter p-piller, inte har missat ett enda och sen går in i en tråd där folk faktiskt aktivt försöker bli gravida, har försökt ibland flera år. För mig framstår det hela som tämligen förvirrat och orealistiskt även om jag SÅKLART fattar att man kan längta helt galet efter barn även om man knaprar piller.

Finns dock flera trådar med bilder på uppbrutna clearblue digital som ser ut som dina och dessa var inte gravida, sen PRECIS SOM JAG SKREV så innebär det inte att du inte är gravid (uppenbarligen) men ditt digitala var ett inte positivt, oavsett streck på stickorna

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester