Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Medow.. jag beskar fotot och plockade fram ett av testen i bakgrunden,.. som jag nog tolkar som positivt efter ökning på klarheten..

Clearblue-testet var ju lite luddigt.. .svårt att få till.. men jag anar något ljusblått men vågar inte tolka det som positivt...

Vad säger ni andra... visst är det första testet ovan ett positivt? Jag har inte ändrat upplösning utan bara ökat skärpan

• slemtorsk i din bralla
    LindaD skrev 2012-07-30 11:24:14 följande:
    alltså helgen som var..:P
    Linda.. köp ett annat märke.. inte Clearblue och inte RFSU.. jag håller med dig att det borde inte bli rosa på RFSU om det inte är positivt men det har hänt mig EN gång.. fast det var fan så mycket svagare än ditt kan jag säga.

Jag har en känsla av att du är gravid, men vill se ett tydligt plus innan jag säger grattis
  • slemtorsk i din bralla
    medow skrev 2012-07-30 11:27:14 följande:
    fast det i bakgrunden syntes ju utan att jag trixade... din kompis (eller om det är duuuu ) får nog ta en titt till, det enda jag gjorde med det testet var att förstärka skärpan alltså motsvarande att man vrider på objektivet på kameran för att få skarpare bild.

Jag är i vecka 16+5 och jag har fortfarande inte insett att jag är gravid...trots 4 ultraljud, illamående, tydliga fosterrörelser sedan 2 veckor tillbaka och som grädden på moset... en vedervärdig halsbränna... ha ha ha.......

FÖrslag: ett digitalt test kanske?? Då får man svart på vitt och har hon passerat Bim så borde det visa GRAVID
  • slemtorsk i din bralla
    LindaD skrev 2012-07-30 11:28:24 följande:
    Oki...Ja jag ska nog köpa ett digitalt idag..men ha man molvärk kom fasen inte ihåg... springer på toa hela tiden....o vattniga flytningar...Känslan säger att ja e gravid men svårt att tro...men tycker de vore fan om man få ett sånt rfsu sen e de inget...hmm....:P
    Molvärk hade jag nästan konstant till och med vecka 6, sen hade jag det av och till fram till vecka 14 ungefär och flytningarna avtar inte kan jag tala om *ASG*

DIGITALT test Linda... thats all I have to say
  • slemtorsk i din bralla
    telgebo skrev 2012-07-30 23:06:48 följande:
    På den tiden hon fick barn så köpte man test som nu.
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek

Ja herre gud inte har det ändrats nåt på de åren. Hennes barn var väl 10-12 år...för 11 år sedan drygt började jag i bebisverkstan och det är ingen skillnad mot nu.....jooo det finns fler ställen på nätet att köpa billiga tester från. Men det finns oxå mer info att hitta på just nätet...
  • slemtorsk i din bralla
    telgebo skrev 2012-07-30 23:13:56 följande:
    Ni måste bara kolla i tråden igen...hon är skitskum alltså på allvar.

Luktar troll lång väg tycker jag. Fine att hon inte kan förkortningarna....men allt annat är ju bara rent skrämmande om det är på riktigt. Med så gamla barn räknar jag ändå med att hon iaf är MINST 27-28 år, förmodligen och förhoppningsvis ännu äldre... Och vad har man missat då ..vet inte vad gyn kollade på, vilka prover som togs.."nollställa" tester???
  • slemtorsk i din bralla
    telgebo skrev 2012-07-30 23:21:35 följande:
    Hon är 41 år kolla tråden igen, orkar fan inte skriva sama sak hela tiden till henne.

Jo jag hittade henne i en annan tråd oxå...och kände igen. Har stött på henne tidigare...41 och fattar inte att det kanske är kört? Jag är ju snart 40 och hade tur liksom....fertiliteten rasar ju efter 38 liksom
  • slemtorsk i din bralla

Nötcreme... det ser ju väldigt lovande ut måste jag säga...

Själv är jag hängig i dag.. sonen hade ett utbrott utan dess like i går...IGEN.. ska inte mala på om honom i den här tråden (också) men det tär mycket på mig att inte kunna hjälpa honom...pappan anser att det inte är några fel men det är ju lätt när man hela tiden låter grabben få som han vill för att man är konflikträdd..*suck*

Därför har jag sovit jättedåligt i natt... tja.. och för att jag satt uppe lite väl sent och tittade på "Prayer for Bobby" i går och jag o maken grät i kapp..herregud säger jag... SE DEN om ni inte sett den!!!! Men man är ju lätt hormonell som gravid också ha ha....

SÅÅÅ nu vill jag se lite tester i dag.. jag sitter redo och kan trixa en del under dagen, tycker det är skitkul att trixa bilder åt andra nu när jag inte har egna tester.

Ser fram emot positiva från Linda och vem det nu var mer som hade ganska klart positiva i går

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester