Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

bara en fundering... inte för att vara elak.. men är det verkligen ett DIGITALT test du har tagit sessan?

Är det inte ett vanligt CLearblue? Alltså ett med ett blått plus?

Står det "gravid" med bokstäver i rutan.... för jag blir mer o mer konfunderad över detta.....

Oseriös tror jag inte att du är men det är många konstiga frågetecken kring detta och egentligen borde vi bara släppa det och fokusera på de som verkligen vill ha sina tester analyserade och kollade....

• slemtorsk i din bralla
    MrsC74 skrev 2012-07-29 11:06:37 följande:
    Slemtorsk : omöjligt att släppa fast man bör ;)
    ja ... det är svårt.. man blir ju så nyfiken... och fundersam...
  • slemtorsk i din bralla
    telgebo skrev 2012-07-29 11:07:30 följande:
    Ahh kom att tänka på det också. Ja ja, jag vet ju vad jag tror.

Tycker denna tråd är bra, men så trist när människor som inte riktigt verkar seriösa kommer in här.
    var det inte en tjej som gjorde så för något år sedan.. som snodde bilder från Clearblues hemsida och lade upp?? och när hon blev påkommen så försvann hon bara...
  • slemtorsk i din bralla
    telgebo skrev 2012-07-29 11:09:19 följande:
    Går inte att släppa detta alltså för precis som jag skrev några inlägg högre upp så kan man INTE testa svagt med CB digital, det finns bara två svar på det antingen Gravid eller Inte gravid.
    nej precis... och jag kan förstå att man plockar i sär tester... det har jag gjort ocksåSkäms men man måste ju ta till sig lite vad folk säger också. Finns ju några trådar här om isärplockade digitala och även om man hoppas och vill (vilket man rimligtvis inte borde om man äter p-piller............) så inser man kanske att typp 99% av alla digitala har tre streck......

Svagt positivt kan man testa på ALLA tester...utom just digitalt- det är väl det som är fördelen med dem, men de kostar ju också en del mer än "vanliga" tester....

Det som sätter mest myror i skallen på mig är ändå flera inlägg med orden "vi vill inte ha barn just nu...jag äter p-piller och har inte missat ett enda.." och ändå står man på sig att jag ÄR gravid som om hon försökt i flera år..
  • slemtorsk i din bralla
    Mini Léonie skrev 2012-07-29 11:11:18 följande:
    Slemmis det va inte längesedan väl. Åhh vad hette hon?
    jag minns inte.. men var hon inte med i denna tråden också??? hon dök upp lite överallt ju...
  • slemtorsk i din bralla
    Gummsan skrev 2012-07-29 11:19:30 följande:
    Kommer också ihåg detta men minns ej namnet... För de va inte Marie-Anne?
    nej nej.. det var det inte....det var en annan diskussion kring henne....
  • slemtorsk i din bralla
    Windra skrev 2012-07-29 11:37:30 följande:
    Slemmis: måste fråga hur det gått för dig? Längesen man var inne och kikade här :)

Jo det har gått bra kan man väl säga gravid i vecka 16 +4 och mår just nu bra efter en riktig pärs med blödningar i nästan 3 veckor först och srn en jäkla massa illamående följt av magsjuka och nu förkylning...ska på ultraljud nr 5 den 13:e och hoppas få veta könet då..
  • slemtorsk i din bralla
    lilaemma skrev 2012-07-29 12:26:22 följande:
    Åh slemtorsk vad underbart! Har ju sett dina smått ambivalenta tester länge... Blev det ivf?

Jo det var andra försöket med ivf som lyckades, fick två embryon och det var lite tveksamheter om båda fäst sig först men det är "bara" en. Fick fina siffror på kub-testet oxå så jag är nöjd so far
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester