Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Jag var ju 100% säker från att jag testade positivt att det var en pojke förra gången..alla sa att "det är en flicka" ha ha.. sen gjordes en hel massa ultraljud på mig eftersom jag var sjuk och låg inlagd vecka 25-27 för operation, på sista ultraljudet frågade jag läkaren om han såg vad det var men han fick inte säga något men han vinklade skärmen mot mig och förstorade......bara ett problem.... jag hade inga glasögon på mig (praktiskt taget blind utan) och hade precis fått en rejäl dos Ketogan (morfinpreparat)... men jag kunde svurit på att jag såg en snopp... men ville ändå inte tro något säkert eftersom det ju kunde vara navelsträngen.

3 veckor senare gjorde vi ett könsultra och hon som gjorde det sa att hon sällan var så säker som hon var då och pekade ut "paketet" som var myyycket tydligt då han satt i skräddare upp o ner så man liksom såg honom nerifrån ha ha...

Denna gången kände jag samma säkerhet när de satte in mina embryon... det är två grabbar... Nu är det ju bara en kvar men jag är ändå säker att det är en pojke....fast jag hoppas på en flicka för jag har ju en grabb redan. Min makes moster träffade honom för första gången på 10 år häromveckan, jag var med så klart och hon hänvisade hela tiden till bebisen som "hon"... och vi sa först inget och sen påpekade jag att vi inte vet ännu varpå hon spände ögonen i mig och tittade på mig argt med orden "men kära du....det är ju en flicka det förstår du väl. Sånt vet jag, jag har aldrig fel om sånt så det är bara att acceptera" ha ha.. då säger man inte emot direkt.

• slemtorsk i din bralla
    Lizz89 skrev 2012-07-29 13:50:17 följande:
    taget nyss. 

näe.. jag ser inte heller något... kan ana en mörk skugga på det sista.. men det är en MÖRK skugga inte en rosa...sorry
  • slemtorsk i din bralla
    MrsC74 skrev 2012-07-29 13:55:37 följande:
    Är det fel på mina ögon? Ser inget annat en en skugga på ena lizz test och en skugga är inte positivt.
    nej jag ser inget annat heller... och jag är väl den som brukar se när ingen annan ser *S*
  • slemtorsk i din bralla
    Lizz89 skrev 2012-07-29 14:32:48 följande:
    2 andra bilder på samma test.. Har beställt digital nu som jag förhoppningsvis får i morgon.. =)

där ser jag faktiskt tydligare, men svårt att avgöra färg :-/

Var är du i cykeln (förlåt om jag har frågat tidigare men minnet är lite mossigt nu när man är gravid)
  • slemtorsk i din bralla
    HejAlice skrev 2012-07-29 14:35:43 följande:
    Det är alltid svårt att avgöra färg när det är svagt! Så det känns väl knappast som att det spelar nån roll?
    men det gör det väl? Om det är rätt färg är det ju solklart ett svagt positivt... är det fel färg så är det ju ett negativt test med ett "spökstreck" - vilket iofs inte garanterat betyder att man inte är gravid, bara att testet är just negativt och man kan avvakta och testa igen om ingen mens kommer...
  • slemtorsk i din bralla
    HejAlice skrev 2012-07-29 14:38:47 följande:
    Ja fast vadå fel färg? Det är ju inte svart direkt. Det är ju ljusrosa. Är det rätt färg då eller?
    är det rosa och det kommit "inom tiden" så blir jag väldigt förvånad om det inte är ett plus.... när det gäller Lizz tester tycker jag det ser både grått och rosa ut(?!?!) jag vet.. men det kan vara min syn som busar, men det är vag färg i mina ögon och på tok för svagt för att våga säga HURRA!! 

Ibland kan det dock vara svårt att avgöra färgen...är ju myyycket lättare med tester som ska bli röda/rosa/lila mot de som ska bli blåa, för blått ligger ju väldigt nära grått....
  • slemtorsk i din bralla
    Lizz89 skrev 2012-07-29 14:41:24 följande:
    detta va ju inte heller morgonurin.. Hade hållt mig i 3 timmar.
    bara att vänta då...*suck eller hur?* men det ser ju lovande ut på de sista bilderna.
  • slemtorsk i din bralla
    HejAlice skrev 2012-07-29 14:44:03 följande:
    Ett pluss är ett pluss sägs det ju. Har du anmält din man än föresten slemtorsken?
    haha... nääää han får vara.. om det var tråden du syftade till.. det var en liten skämttråd som spann vidare på en annan tråd i känsliga rummet.. Min man är ju världens bästa liksom och vi kom hem från en utlandsresa för någon vecka sedan..visserligen ingen "solresa" men ingen av oss är intresserad av sånt- vi var i underbara Riga, åk dit men stanna mer än bara över dagen, själva kryssningen fram o tebax var okej, men upplevelsen i Riga var så mycket mer.....
  • slemtorsk i din bralla
    rundaringar skrev 2012-07-29 14:43:43 följande:
    Lägger in en bild på mitt test, då jag inte kan avgöra om det är spök eller inte. Det finns två streck på testet, men det är SUPERSVAGT! Jag ser strecket på stickan, men har svårt att få det på bild.

Översta är igårkväll och understa idag med morgonurin.
    Lurigt... om jag vinklar skärmen ser jag skuggor... men inte mer än så.... vågar inte säga grattis om man säger så. Jag skulle i nuläget säga negativt, men det betyder ju egentligen inget annat än att detta testet inte känner av någon hcg-halt att räkna med....
  • slemtorsk i din bralla

men tjejer ni som är så vana att anaysera... tester visserligen men kolla mitt ultraljud från vecka 13... jag veeeet tidigt och dålig bild (min buse/busa vägrade vara still eller lägga sig så som barnmorskan behövde för att mäta nackspalten så jag fick stå och hoppa i fem minuter för att få ordning på bebben)

Men gissa gärna kön??

äsch... inte en chans att något syns ju men gissa gärna.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester