Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Jag var ju 100% säker från att jag testade positivt att det var en pojke förra gången..alla sa att "det är en flicka" ha ha.. sen gjordes en hel massa ultraljud på mig eftersom jag var sjuk och låg inlagd vecka 25-27 för operation, på sista ultraljudet frågade jag läkaren om han såg vad det var men han fick inte säga något men han vinklade skärmen mot mig och förstorade......bara ett problem.... jag hade inga glasögon på mig (praktiskt taget blind utan) och hade precis fått en rejäl dos Ketogan (morfinpreparat)... men jag kunde svurit på att jag såg en snopp... men ville ändå inte tro något säkert eftersom det ju kunde vara navelsträngen.
3 veckor senare gjorde vi ett könsultra och hon som gjorde det sa att hon sällan var så säker som hon var då och pekade ut "paketet" som var myyycket tydligt då han satt i skräddare upp o ner så man liksom såg honom nerifrån ha ha...
Denna gången kände jag samma säkerhet när de satte in mina embryon... det är två grabbar... Nu är det ju bara en kvar men jag är ändå säker att det är en pojke....fast jag hoppas på en flicka för jag har ju en grabb redan. Min makes moster träffade honom för första gången på 10 år häromveckan, jag var med så klart och hon hänvisade hela tiden till bebisen som "hon"... och vi sa först inget och sen påpekade jag att vi inte vet ännu varpå hon spände ögonen i mig och tittade på mig argt med orden "men kära du....det är ju en flicka det förstår du väl. Sånt vet jag, jag har aldrig fel om sånt så det är bara att acceptera" ha ha.. då säger man inte emot direkt.