• alexander2011

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Knasten83 skrev 2012-06-24 23:22:41 följande:
    Inte fattat det där med att det kan visa pos på gravtest om det blivit befruktat men inte fäst? Det börjar väl inte produceras Hcg förän det fäst?
    vad har hänt? jag undrar om det inte kan vara så ändå. ahr fått sträck några gånger utan att det ahr varit nått. tror att om ägget är befruktat så avger det en liten mängd hcg ändå fast det inte ahr hunnit fästa sig. :(
  • alexander2011
    mammelie1891 skrev 2012-06-25 09:10:27 följande:
    Alex: fick missfall i fredags. Trolig ofostrig graviditet igen. Så man skrapade ut det som fanns kvar (hade inte blödit ut graviditeten än, allt fanns kvar) och skickade på obduktion för utredning. Jag och mannen kommer utredas nu, är tydligen extremt ovanligt med två ofostriga graviditeter på rad.
    åhh beklagar verkligen :( ja det är lite kontsigt men det är bra att de kollar upp varför det har hänt er 2 ggr :(
    hoppas att de får svar snabbt och att nästa gång lyckas bättre Hjärta 
  • alexander2011
    Jennie83 skrev 2012-06-26 00:37:44 följande:

Kört Bisolvon varje gång, de funkar tror ja iallafall =)
    har börjat äta vid mensens första dag 3 tabl dagligen tills jag vet att ÄL har varit.
    Denna gång åt jag även Borago.

har borgao (nästan full packa) o bisolvon över ifall nån e intresserad, inboxa mig =)    

jag vill gärna ha båda. vad vill du ha. inboxa mig
  • alexander2011

Finns det nån här som har prövat RR för att få en mer regelbunden menscykel? har det hjälpt?

denna månaden ska jag pröva rr för att se om det kan hjälpa mig. har en cykel på mellan 32-60 dagar :( nu sist 46 dagar 

• alexander2011
    skumbanan skrev 2012-06-26 19:10:44 följande:
    Alex: Låter som knas med ägglossningen!
    jag undrar om inte det kan bero på att jag fick en grabb för 10 månader sedan. at kroppen inte har återhämtat sig men dom 2 första månaderna var mensen regelbunden sen har den blivit såhär :(
  • alexander2011
    Mrs N skrev 2012-06-26 19:59:56 följande:
    Alexander: läser här ibland för att det är spännande :) vill tipsa om Vitex agnus castus som kortade ner en väns menscykel till 25 dagar, alltså -20 dagar. Hoppas det kan hjälpa dig med. borde gå att köpa på hälsokostbutik eller beställa på nätet.
    tack för tipset. ska först förbruka det jag redan har. känns inte bra att mixa för många olika sorter samtidigt. nu kör jag på apiforcen och RR sen får vi se om de kan korta ner cykeln annars prövar jag agnus castus och borago
  • alexander2011
    skumbanan skrev 2012-06-26 21:22:41 följande:
    Alex: aha, då är det tålamod som gäller :)

verkligen men tålamod är det sista jag ahr just nu :(
  • alexander2011
    skumbanan skrev 2012-06-26 22:11:02 följande:
    Alex: när brukar mensen komma igång efter förlossning?

den kom igång 5 veckor efteråt om jag minns rätt. vet andra som ahr fått mensen efter 2 veckor. en del 1 år. beror på om man ammar eller inte och hur länge man har avslag efter förlossningen
  • alexander2011
    Gummsan skrev 2012-06-26 22:14:52 följande:
    Imon ska jag till specialmödravården för kontroll. Hostan har inte gett med sig än och får ta massa mediciner. Hoppas den lill* mår fint iaf och inget är fel.

Beklagar till er som fått eller är påväg att få missfall

Grattis till er som plussar!

lillen mår nog bra ska du se. jag har haft influensa och magsjuka o han mådde bra under grav!!
    inte roligt alls o må dåligt under grav MEN de skulle inte ge dig nått som skadar barnet, så försök o släpp det.

krya på dig   
  • alexander2011

Lizz89: jag ser med o utan och förhoppningsvis ser fler. ser iaf lovande ut. trixade o slänger in dina bilder. men vänta du 2-3 dagar innan du testar igen
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester