• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • malina 87

hej allesammans får jag fråga en sak, om ett äl test hade starkast utslag i går om nu börjar bli svagare när räknar man äl då`?

• sweasmamma
    malina 87 skrev 2011-10-14 22:05:51 följande:
    hej allesammans får jag fråga en sak, om ett äl test hade starkast utslag i går om nu börjar bli svagare när räknar man äl då`?
    jag kan vara helt fel på det då jag inte använder äl stickor.. men när strecken är som starkast så har man väl äl??
  • kossan

Ursäkta att jag sticker in, men jag läste lite att ni skriver om flytningarna. Att dom blir sega och äggviteliknande om man har ägglossning. Jag har haft sådana flytningar senaste dagarna, men jag äter cerazette(minipiller) är det normalt då? eller har jag ägglossning? :/

• HZCEk

Malina, så här står det på babycenter.se • Ägglossingstest för urin reagerar på ökningen av ett hormon som kallas luteiniserande hormon (LH) och som frisätts en eller ett par dagar före ägglossing. Det är det som sätter igång ägglossningen och det är också ett tecken på att din fertila period har börjat. Det finns alltid en liten mängd LH i blodet och urinen. Men under dagarna före ägglossning ökar mängden med två till fem gånger. De 12 till 36 timmarna från det att LH börjar öka fram det till att ägget lossnar är den mest fertila perioden i menstruationscykeln och den tid då det är lättast att bli gravid.

• lilaemma
    kossan skrev 2011-10-14 23:17:42 följande:

Ursäkta att jag sticker in, men jag läste lite att ni skriver om flytningarna. Att dom blir sega och äggviteliknande om man har ägglossning. Jag har haft sådana flytningar senaste dagarna, men jag äter cerazette(minipiller) är det normalt då? eller har jag ägglossning? :/

Ibland får man äl även om man äter minipiller. De ska hindra att ett befruktat ägg kan fästa. Så, du kan ha äl nu, men det är "normalt".
  • Soffiie

lillemma om jag haft utslag på äl testet nu i två dagar och idag har det blivit svagare är det då att ägget släppt nu? eftersom det är svagare?

• lilaemma

Troligtvis. Första positiva brukar vara att ägget är på väg och släppa och den andra kan vara att det redan släppt, så troligtvis är maskinen i rullning ;)

• Soffiie

tack emma  =) får hoppas på det då =) eller att det fastnat.. är det bästa.. så ja ska räkna jag hade äl den dag ja fick första positiva?

• lilaemma

Dagens test:
    som vanligt: Jag anade något inom tidsramen, efter tiden gått ut blev det starkare, senare blev det svagare igen.
    ovanligt: vid genomlysning inom tidsramen såg strecket mörkt ut inte genomskinligt. Jag kunde inte se det vita blanka strecket när jag vinklade och vred. Vid genomlysning när det var som starkast var det inte helt genomskinligt utan (tyckte jag med mina inbillningssjuka ögon) lätt lätt rosa ton, men fortfarande ganska genomskinligt... som en rosa plastfilm...

Så frågan är: Får man med dessa små olikheter testa igen i morgon eller måste man ändå hålla sig till nästa lördag? (det vet vi ju alla att jag inte kommer göra...)

Svårt att fånga på bild var det i alla fall...(särskilt som barnen vaknade)

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester