• kanske 4a

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Nelliepop skrev 2012-01-30 21:33:43 följande:
    Vet inte om det är samma vid ett x... Men jag blev ju gravid direkt efter.. Hade ju inte ens mens i mellan.. Så det där med hcg hormonet i kroppen är nog olika hur lång tid det tar...

Att man kan bli gravid direkt på första äl, innan man fått sin första mens efter X, MF osv är ju helt möjligt. Men att det kan ha gått så fort som 13 dagar efter ett så sent avbrytande, har jag väldigt svårt att tro. Tycker som slemmis att läkaren borde ha förklarat bättre och inte väckt hopp i onödan. Finns många rötägg inom vårde tyvärr.
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    Louise1981 skrev 2012-01-30 21:36:23 följande:
    *kram*

Jag blödde knappt 1 v efter. Men just det att vi såg något gör ju att hoppet tänds. Samt att han inte såg att mensen var på ingång heller.

Om du blödde en vecka efter, är det ju bara 6 dagar sedan du slutade blöda och du hade knappast ägglossning medan du blödde.

En del läkare undrar man om de är utbildade ens en gång. När jag fick mitt första utomkveds testade jag negativt 4 dagar efter jag skulle fått min mens och började också blöda då. 12 dagar efter blödningen slutat testade jag positivt med gravtest och började blöda igen. Jag blev orolig och undrade vad som stod på. Om det var missfall borde ju testen varit positiva tidigare.

Åkte in akut och fick göra VUL. Deras graviditetstest var svagt postitivt men inget syntes på VUL. Den läkaren sa att antingen var det en tidigt graviditet eller ett missfall. När jag ifrågasatte hur sjutton jag kunde ha blivit gravid och testat positivt bara 2 veckor efter mensen, sa hon bara, naturen är mystisk?!! Det var ju inte heller någon normal graviditet och inte heller ett missfall utan ett utomkveds som hittades 2 veckor senare.  

Jag hoppas som sagt att du får svar snart.   
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    sweasmamma skrev 2012-01-31 10:21:11 följande:
    oj jag har inte hunnit läsa allt! vår lilla katt sune blev påkörd av en bil igår... han är på djursjukhus med blödning i huvud,nos och lunga =( opereras i e.m !!

grattis till alla plus! kommer tillbaka imorgon KRAM  

Neej vad hemskt! Hoppas det går bra.
  • kanske 4a
    mammelie1891 hur går det? Vad sa BM. Kraftiga smärtor på ena sidan är ju som några tidigare påpekat tecken på utomkveds. Hoppas det bara är kraftig växtvärk. kram!

• kanske 4a
    LaMoi skrev 2012-01-31 14:10:01 följande:

Blev inget plus... mensen är här...

Trist! Att den där nedrans tanten inte kan fatta att hon inte är välkommen längre.

kram!
  • kanske 4a
    Knasten83 skrev 2012-01-31 12:59:57 följande:
    Zelmilainen; så det behöver inte komma ut så mkt för att det ska va äl då? Eftersom jag hade så mkt förra.. Nu knappt alls.

Jag funderar också på det där. Mina äl-flytningar har minskat. Hade 2-3 dagar förut och nu sista gångerna bara 1-2 ggr under en dag. Jag hoppas det inte betyder något dåligt. Jag har ju efter sista barnet börjat få en brun flytning några dagar före äl som också har stört mig. Något med hormonerna är det iaf, jag hoppas att Borago kan ställa allt till rätta om något är på tok.
  • kanske 4a
    Jennie83 skrev 2012-01-31 11:14:54 följande:

Dagens CB tagiot nyss... nån som ser??? nån som kan trixa åt mig?????????

Man kan ana något men det är ju svagare än testen du visat förut. Väldigt märkligt att det inte blir starkare.
  • kanske 4a
    Zelmilainen skrev 2012-01-31 15:29:59 följande:
    ja har hört nånstans (och ja kan ha fel så ta d ej på för stort allvar) att om sekretet minskar så sjunker chansen att bli gravid. hmm... nån som VET?

Ja det är ju det jag är orolig för. Men å andra sidan finns det ju de som aldrig märker av sitt fertila sekret men ändå blir gravida. Men eftersom jag märkt det förut så blir man ju lite orolig. Vi får väl se.
  • kanske 4a
    Louise1981 skrev 2012-01-31 16:22:01 följande:
    Kunde inte låta bli att testa mig nu på em så fort nya testet kom. Någon får ju gärna förklara hur det ska se ut sen. Köpte 20 st men dom lyckades missa skicka en bruksanvisning :S

Ser bara ett streck. Det brukar vara så att man ska doppa stickan i 10-15 sekunder, inte längre än till maxstrecket. Sen lägga testet plant och läsa av resultatet efter 2-5 min. ungefär så iaf :)
  • kanske 4a
    kanske 4a skrev 2012-01-31 17:32:12 följande:
    Ser bara ett streck. Det brukar vara så att man ska doppa stickan i 10-15 sekunder, inte längre än till maxstrecket. Sen lägga testet plant och läsa av resultatet efter 2-5 min. ungefär så iaf :)

Såg nu att du fått länk till bruksanvisning, så bra Glad
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester