• kanske 4a

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hoppaspåenfjärde skrev 2012-02-05 17:47:34 följande:
    Hej har följt er ett tag :) går det bra om jag hoppar in tråden ?
    Är på vårat första försök till en fjärde , har Äl idag el imorgon tror jag.. När kan jag då ha bim?

Kul, välkommen hit. Försöker också få en liten fyra men är inne på sjunde försöket efter mitt andra utomkveds i mars.
    Hoppaspåenfjärde skrev 2012-02-05 20:33:54 följande:
    Tänkte fråga er om ni någon gång fått en liten blödning vid Äl ? Det får jag varje månad vid Äl har jag räknat ut, vu mös lite igår ikväll och idag på förmiddagen fick jag en flytning med några blodstrimmor i . Så om ägget redan släppt ger det inget utslag eller?

Jag får en flytning med brunt, dvs gammalt blod några dagar före äl. Det är alltså inte pga att ägget har släppt utan beror på hormoner. Får man däremot en färsk blödning efter att äl skett beror det ju just på att ägget har lossnat. Så det är lite svårt att säga om du får det före eller efter äl. Såg att du fick negativt äl test men du kan ju ha missat stegrigen om det var första testet du tog. Har du andra symtom, molvärk, äggviteliknande flytning osv?

Den här månaden fick jag en färsk blödning istället för brunt, men positivt äl test dagen efter. Så jag tror det beror på att jag äter Borago den här cykeln.    

X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    Hoppaspåenfjärde skrev 2012-02-05 20:49:59 följande:
    Ja det va första testet jag tog, flytningen jag fick imorse va ju ganska slemmig (ursäkta språket ) nä inga direkta symtom, har ju haft lite molvärk, men vet inte om det kan bero på min magkatarr . Jag ska testa imorgon förmiddag också :)

Har du tätt mellan dina? :)

Nja jag har inte så tätt, 3 år och 6 månader mellan första och andra och 2 år och 2 veckor mellan andra och tredje. Den minsta fyller snart 6 så om det blir något blir den fjärde en liten sladdis :)
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    Jennie83 skrev 2012-02-06 10:49:23 följande:
    Här kom då mensen så de blev inget denna gång... men men bara ta nya tag =)

En sakt vet jag då jag kommer inte börja testa så hätr tidigt nästa gång, utan max 4 dagar före i såfall

Kraqm på er

Trist kram! Men vad konstigt att alla test ger spökstreck nu för tiden, dåligt!
  • kanske 4a
    sweasmamma skrev 2012-02-06 12:34:55 följande:

alltså.. jag ser ju strecket men .....åååhhh 
    Det syns ju men kanske är lite smalt? Jag vågar inte säga något än, har ju själv fått flera test som visat i redigering men inte varit något. Men ta ett nytt vett ja :) Håller tummarna!!
  • kanske 4a

Grattis Bebisvagga!

• kanske 4a

Jahapp då var äl över och den stora väntan börjar. Det är nu man vill trycka på snabbspolning, hatar den här tiden, men samtidigt är det underbart så länge man kan hoppas. Första dagarna är ju rätt trista för då är man ju inte ens skengravid. Sen börjar det äl +3-4, testningen kring äl+6 och sen är det roliga slut kring äl +9 då man inser att det inte blev något den här gången heller. Och sen börjar den otroligt tråkiga perioden fram till mensen kommer (då man fortfarande hoppas trots allt) och väntan på nästa äl. Ja ekorrhjulet snurrar på, visst är det romantiskt och underbart att baka bebis Glad

• kanske 4a
    sweasmamma skrev 2012-02-06 13:38:29 följande:
    alltså... jag tror verkligen mitt är spök =) blev bara paff liksom!!

skickat maken att köpa digitalt,precis kissat så testar om ett par timmar så får vi se(inte gravid) ha ha

men som sagt ,paff att det änså syntes så "tydligt" 
    Oh spännande! Ge oss en testtid så jag kan kika in då. Nu ska jag ge mina skruttar lite mat och mellis, vi är lite ur fas med maten idag. Minsta och jag har varit hemma då han har feber, mellan kom precis hem från skolan.
  • kanske 4a
    Niicesara skrev 2012-02-07 12:40:24 följande:

Åhh herregud!
    Jag kan inte fatta det!! :D Jag ÄR gravid. Suddig bild jag vet men jag är helt skakis nu.

Efter mer än 4 års försök så har det hänt. Jag ska bli mamma! Om allt nu går som det ska.
    Underbart, grattis!!
  • kanske 4a
    Knasten83 skrev 2012-02-08 11:07:14 följande:

Lite OT men jag ville bara påminna er om att jag syr en del och här kommer lite nya vårmössor jag knåpat ihop!
    Vill ni beställa är det bara att höra av er. Jag syr även napphållare och dreglisar.

[email protected]  

Jättefina! Svårt att tänka på vår redan dock :)
  • kanske 4a
    Jess86 skrev 2012-02-08 13:59:27 följande:
    Är det någon här inne som plussat på ÄL+7? Funderar på att tjuvtesta imorrn :)

Nej men äl +8 :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester