• Helenmedh

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

popcornplaya skrev 2012-01-10 20:15:00 följande:
    Skrutt83: när du åt borago nu tog du en eller två tabletter och åt du det hela cykeln eller från mens till äl?? Har köpt själv och inväntar att mensen ska komma nu.
    Nu var ju frågan vänd till skrutt men jag kanske duger lite ändå :P ? 
    Jag äter 2 om dagen och slutar när ältest ger utslag  
  • Helenmedh
    Together90 skrev 2012-01-10 20:19:50 följande:
    Är det försent att börja efter mens?
    Nja försent och försent.. Meningen är ju att slemhinnan ska hinnas byggas upp så att ägget fäster ordentligt, jag började på 3 dagen i min mens.. Rekommenderat att börja samma dag som mensen börjar men ja slemhinnan kan ju inte byggas upp fören allt "gammalt" är ute så att säga..

Popcorn: Ja det är det :) Hoppas på plus nu efter 5 månader

Och nu en fråga från mig: Jag tänkte ta 4 ältest om dagen i en vecka, kl 11, kl 14, kl 17 och kl 20.
    Vad tror ni om det? Då kan man ju inte missa? Eller? :P 
  • Helenmedh
    afromama skrev 2012-01-10 20:53:11 följande:
    Jag ser ingenting på stickan alt. nåt väldigt svagt.vid Äl ska det väl vara starkt?

jag tror att om det verkligen är nånting då ser man det direkt oavsett om strecket är  svagt eller ej, samma sak när man misstänker att man är gravid. Spökstreck är väl det man ser när man så himla gärna vill bli gravid/ha ägglossning  och så ser man helt enkelt den fördjupningen som redan finns på testet.

Att ta 4 äl-test om dagen tycker jag låter helt galet om ni  frågar mej, det räcker väl med 1 st om dagen? kan du verkligen matcha in ÄL bättre för att du testar vid 4 oika klockslag samma dag??det kanske är jag som inte fattar så förklara gärna
    Testa med 1 st om dagen måste ju räcka.¨

Testet visar ju trots allt stegringen INNAN ÄL, så visar den inget på måndagen , men visar starkt på tisdagen så är väl ÄL ändå runt onsdag.

jag körde med ÄLtest en månad o det var precis så det var. Helt blankt test på söndagen, starkt utslag på måndagen. Då hade vi sex på måndag o tisdag ,plussade 4 veckor senare.

Men jag hoppas att du prickar in det denna månad så du frår er bebbe!  
    För två månader sedan testade jag med en om dagen men den gav aldrig utslag, pratade med en bm och hon sa att jag kan ha väldigt korta pikar om bara ger utslag någon/några timmar på ett dygn så därför vill jag vara på den säkra sidan :) Plus att dom hade en drive på testlagret, 28 ältest och 20 gravtest för 269kr så tänkte att ja, jag kommer ju ändå behöva
  • Helenmedh
    {#emotions_dlg.flower}BIM- Lista{#emotions_dlg.flower}
    LillaM 4-6/1-2012
    LillaPluppen 9/1  
    Slemtorsk ca 10/1-2012
    TimRasmus ca 17/1 2012
    Popcornplaya 10/1-2012 
    MHe 11/1-2012 
    vixanbus 18/1-2012 
    Knasten 18/1-2012
    Fru 2011 18/1 (+/- nån dag)
    Gummsan 22/1-2012 
    Kanske 4:a 23/1-12 
    Helenemedh 30/1-2012
    Carmat85 1/2 2012 
    Jeep 26/1 2012 

Knasten : Inlagd
  • Helenmedh

Popcorn: Åh vad tråkigt  Jag tror att borago KAN funka, jag känner mig ytterst knepig i livmodern sen jag  började.. Är typ som jag är svullen och "bubblig".. :P

Leverpåhoppet: Jag tycker att det ser positivt ut..  När har du bim? 

Själv undrar jag en sak.. Min fertila vecka börjar imorgon enligt uträkning med äl på måndag, men mina flytningar är inte att leka med! Får ha trosskydd.. När jag klev upp imorse så rann det längs benen :S 
    Varför äär det så? Aldrig haft så förr... 

• Helenmedh

Fyyyy vad jag är ledsen nu.. Känns som om ingenting går min väg längre.. Blir inte gravid, mina två (!) vänner som inte ens planerat eller har ett fast förhållande är gravida, ska gifta mig i mars och har inte ens festlokal, ingen av mina syskon kommer på mitt bröllop, ser knappt min karl för att han jobbar så mycket.. FÖRLÅT allamen just nu är jag såå ledsen.. Kanske är hormoner inför äl eller nåt men bägaren rann verkligen över när min bror ringde och sa att han inte kan komma på bröllopet... 

• Helenmedh
    angie91 skrev 2012-01-11 16:43:10 följande:
    men usch!!!
    jag förstår verkligen att det rinner över. och ibland e de skönt att skriva av sig.
    vet verkligen hur de känns när vännerna blir gravida o int en sj... :( men din dag kommer komma den också :) snart får du förhoppningsvis ett plus.
    är det svårt med lokal? skulle kunna hjälpa dig att leta? vart bor du?
    åhhh stackare.. alls inget fel va ledsen över att syskon inte kan komma.. :( lider med dig
    finns iallafall om du vill prata {#emotions_dlg.flower} 
    Tack så hemskt mycket! 
    Ja det känns verkligen skit,man vill ju vara glad för deras skull men nej.. Det går inte tyvärr och då känner man sig ännu sämre..
    Ja, det är knaggligt med lokalen, jag bor i en by utanför sundsvall men vi har en på lut nu som vi ska titta på såfort karln är ledig.. Ja, ena brodern ville inte komma pga vår pappa, den andra ringde nu och sa att Vasaloppet var viktigare. Tack så mycket liksom... Någon gång måste det ju vända? Jag menar, med sonen blev jag gravid med ppiller, med andra graviditeten blev till när jag hade ett pillerstopp på en vecka inför en operation, men nu.. Ja nu vill det inte hur mycket man än försöker..

• Helenmedh
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-11 16:46:34 följande:
    Helene.. usch vad jobbigt och man FÅR vara arg och man får tycka att folk är idioter faktiskt... man får det

Förstår att allt känns skit....och det finns ju inget jag säger som kan ändra det tyvärr.. men hoppas det vänder på nåt håll för dig snart. Om inte annat kan väl mannen se till att ni får lite kvalitetstid tycker jag.
    Får man det? Vad bra, då slipper jag känna mig ÄNNU sämre..
    Tack så mycket och jag måste säga detsamma till dig/er. Ni verkar kämpa på bra!
    Ja om han kunde, men i hans jobb är det svårt tyvärr, men chanserna vi får, dom fångar vi  
  • Helenmedh

Eiramis: Jo det finns ju något där! Men ja.. Om tiden gått ut så vet jag inte om det räknas tyvärr :/.. 

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester