• sweasmamma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

VEV skrev 2012-02-28 10:56:11 följande:
    +7 :)
    oj okej ... men är det ett rfsu , har hört de KAN vara svåra att lita på, sett många som fått minus på dem men vatt gravida
  • sweasmamma
    DaniMi skrev 2012-02-28 11:23:40 följande:
    ...har någon nånsinn fått negativt på ett test inom 5 minuter men positivt inom 1 timme?
    För mig har det ALDRIG hänt. Har det vart negativt , har det hållit sig negativt.
    jadå det kan man , man kan se vart det strecket skulle varit , vilket test ? bild?
  • sweasmamma
    Meeee skrev 2012-02-28 11:27:39 följande:
    Ja.... jag hade skitont vid äl... i 8 dagar Obestämd Gick på alvedon dom sista 4 dagarna.... sambon trodde de va blindtarmsinflammation haha..
    jag brukar inte ha det i livmodern men idag !!!! aj aj 
  • sweasmamma
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-02-28 11:37:06 följande:
    men du har väl ätit borago?? Det kan ju speeda ägglossningen och därför kan du lossa typ 2 ägg och det kan göra skillnad....det blir trångt...
    ja jag äter borago =) det va lite det jag menade, om man kan må så av den .. då fick jag svar =) 
  • sweasmamma
    lillasysterjessa skrev 2012-02-28 11:53:53 följande:
    hjääälp! 
    jag vet att jag är fullkomligt manisk... Är på bim-5, och har haft molande feeling i magen ända sen äl+4 och testade nu med ett CB (som jag vet att jag inte borde gjort.. skit-test) med bara 3 timmar gammalt kiss. Men jag kan omöjligt hålla mig längre än så. Det var mycket och rejält gult iaf.

Nu inbillar jag mig såklart att jag ser något helt vansinnigt svagt, men jag får inte med det på bild!

Är det någon som ser något? 
    Jag är väl medveten om att föruttsättingarna att det ska visa plus såhär tidigt är småååå =) men man är ju nyfiken liksom! 
    också skeptisk till cb .. trixade liite , ser ganska smalt ut men hoppas det utvecklas till ett starkt plus
  • sweasmamma
    Soffiie skrev 2012-02-28 12:00:26 följande:
    momtobe

jag var i v 5+6-6+0  så det stämmer nästan exakt på dagen  med min egna uträkning.. Så här ser den ut =) 

aahhhh ... bebisen =)
  • sweasmamma
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-02-28 12:15:18 följande:
    det kan släppa fler ägg och det gör det ganska ofta när man stimuleras av olika mediciner..vad exakt borago kan åstakomma vet jag inte men jag har hört att det ska vara naturens Pergo och Pergo gör ju att man släpper fler ägg..större chans/risk för flerbörd osv.

men det kan absolut släppa två ägg..... tvåäggstvillingar finns ju som bevis vettu

Sen kan det vara att det har bildats extra många äggblåsor, kanske pga boragon.. som tex när jag gjorde IVF hade jag ca 15 äggblåsor varav 11 var i "normal storlek" (vad nu det är) men "bara" 7 ägg..en äggblåsa innebär inte automatiskt ett ägg om du fattar..

Hoppas det är två ägg nu då..för ja rent statistiskt så ökar det ju chansen att bli gravid..
    ahaa då förstår jag =) trooor boragon har förstärkt mina känslor lite , känner av dömycket i äggstockarna samt livmodern ! 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester