• Jess86

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

slemtorsk i din bralla skrev 2012-08-08 11:48:27 följande:
    det gör du ju inte.. då skulle du inte citerat mig Svårt när någon är mer insatt än du som jobbar med det eller hur var det nu?

Det är okej att du ignorerar mina inlägg Telge- det är inget som sårar mig men jag vill gärna rätta dig när du ger felaktig information till folk.

Såå till er andra... Ägglossningstester ger aalltså inte positivt utslag PÅ ägglossning utan någon/några dagar före, men det tror jag de flesta i denna tråden vet
    Då vill jag rätta dig när du ger felaktig information till folk.

Ägget kan släppa redan 12 timmar efter positivt ÄL-test, så är det för mig. Fick positivt på morgonen, värk några timmar senare och när den värken släpper så är ägget släppt, pratat med BM om det.  
  • Jess86
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-08-08 12:40:13 följande:
    som sagt.. det förekommer.. men är inte så vanligt enligt min läkare.. men det är ju aldrig så att alla följer samma mall..våra kroppar är ju inte maskiner.

Det stora problemet tror jag dock är ägglossningstesterna ...hur dyra och bra de än må vara så är de inte tillräckligt känsliga. Det säger ju till och med tillverkarna.

Jag läste ganska nyligen att ägglossningstesterna kan ge fullt utslag på ganska många olika hormoner, och det har vi ju läst här i tråden också, dagarna före mens kan de ge utslag, både pga kommande mens och graviditet,-

Som du skriver ägget KAN släppa redan innan positivt ÄL-test, men det är så pass sällan att det inte är med i felmarginalerna hos tillverkarna.

Men som någon annan skrev.. vi som känner av vår ägglossning ska lita mest på den och vill man helgardera sig så bör man sammanföra ägglossningstester med sekret och känslan och själv hitta sin cykel.

Enligt min gyn så är det slöseri att ta ÄL-test varje månad, man ska bara behöva göra det i 2-3 månader (om man är regelbunden) och då samtidigt känna efter rejält så lär man känna sin cykel. Enligt honom kan ALLA känna sin ÄL om man bara lär sig hur..... jag vet inte.. svårt för mig att säga som ju har känt min ägglossning tydligare än mensen hela livet..
    Du skrev i ett inlägg senare att ÄL sker 24-48 timmar efter positivt ÄL-test.
    Jag har inte skrivit att jag har ÄL innan positivt test utan c:a 12 timmar efter. Jag känner av min ÄL väl men köpte tester för att bekräfta mina känningar plus att det är så kul att ta tester Flört 
  • Jess86
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-08-08 12:50:44 följande:
    ja för det är det vanliga så att säga....

Ja det är skitkul att testa ha ha... man blir ju lätt manisk helt klart.. Och nu när jag inte behöver testa längre så känns det lite underligt tomt....FAST jag har kvar 10 gravtester i skåpet. Funderade på att ge bort dem men då kläcker ju mannen att vi kan behålla dem ifall vi vill ha en till *ASG* han är inte klok
    Jo men det blir ju fel för oss outsiders som har ÄL tidigare, vissa kanske tror att dom har jättelång tid på sig att fjässa om man säger att det tar 24-48 timmar när det faktiskt kan gå fortare Tungan ute
  • Jess86

Första testet 12 dagar efter positivt ÄL-test:

Filmade när jag tog ett test på ÄL+16:

">

• Jess86
    sweasmamma skrev 2012-08-08 13:11:50 följande:
    ser ut som spök =) ha ha
    Ja det ser lite tveksamt ut, kanske borde ta ett nytt nu i vecka 21? Tungan ute
  • Jess86

Båda filmerna ÄR mina, jag har två användare på Youtube. Hette Tisseltott här på FL förut också Glad

• Jess86

Jag "vet" när mitt ägg släppt eftersom jag får jätteont när ägget är på väg ut och några timmar senare är det över= ägget har släppt enligt BM. Och LH stegring är närtan alltid på morgonen och ägget släpper samma kväll för mig.

• Jess86
    telgebo skrev 2012-08-09 00:33:07 följande:
    Vad har det med saken att göra?
    Jag vet inte vad "saken" är jag bara undrade.
  • Jess86

Jag som ser på detta utifrån kan ju meddela att det är du Telge som beter dig som en fjortis och ingen annan. Har du ingen självinsikt eller? Hamnar man i bråk tio gånger om dagen med tio olika personer så kanske det kan bero på sättet man själv beter sig och inte alla andra...

• Jess86

Viochdu: Jag tycker det har blivit lite starkare! Kan du inte göra ett kollage med alla test så är det enklare att se? Det är liksom skarpa kanter & mer klarblått idag tycker jag! :)

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester