• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • mamma91

okej,gjorde precis som jag brukar så då måste det va fel på testet..

• LillaPluppen

BIM - 4 idag, ska ta ett test idag på lunchen för att roa er med! Har däremot inga känningar alls denna månaden =)

• mamma91
    viochdu skrev 2011-11-01 11:21:51 följande:
    Mamma91 ta ett nytt
    hehe behöver jag ju inte egentligen efter som jag vet att jag är gravid men hade ett test över som jag bara skulle testa en sista gång.. vart lite ororlig men lugnare nu..
  • MissMollis
    sweasmamma skrev 2011-11-01 09:37:16 följande:
    jag skulle ha bim ca 26 men den 21 fick jag blödning som varade i 3 dagar,mängdmässigt 1 tampong om dagen!tog ett test där och då fick jag det berömda spökplusset,smalt blått streck !tog ett dagen efter som va neg!! men jag kan ju haft äl senare än jag trodde,trodde jag hade äl 9-12 men kan ju haft den senare och då blivit gravid men ..äh nej det låter lite långsökt =)
    Hmm knasigt o vad jobbigt o inte veta vad man ska tro. Men iofs så kan du väl haft äl senare, då borde blödningen varit nid el mellanblödning o tidigt o testa nu i så fall.. Men nee vet inte ja heller bara att man blir irriterad på att det inte funkar som det ska. :/
  • MissMollis
    Lufsan skrev 2011-11-01 10:12:08 följande:
    Tyvärr så ser det ut som färg rester när testet torkat bara. =( Eftersom jag verkligen inte kan se något på den andra bilden. Kunde du själv se något när testet var blött?

Ja mkt möjligt med färgrester :) O nee tyckte mig inte se ngt inom tid så det är förmodlingen väldigt neg. men analysera kan man ju alltid göra ;P
  • Den lilla M

Tänkte bara höra om det är någon/några här som får stegring på ÄL-test dagarna innan mens? Mitt är alltid helblankt fram tills jag får ÄL stegring, svagt en dag sen fullt utslag dagen efter. Men den här gången tänkte jag att jag skulle testa lite med ÄL test innan mens för att se hur det ser ut (och för att spara lite på gravtesterna). Å igår vad både ÄL test och gravtest (10mIU) HELT negativt, men idag så var äl testet halvstarkt med morgonens andra urin (BIM -6). Hmm tror inte alls att jag är gravid utan att jag har en ökning av LH innan mens..

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Langtarmassa

Ni får ju mig att bli testoman också å vilja analysera tester :P

Men hade ju äl i helgen, så får la vänta till efter helgen innan jag testar iallafall ;) 

• sweasmamma
    MissMollis skrev 2011-11-01 11:29:00 följande:
    Hmm knasigt o vad jobbigt o inte veta vad man ska tro. Men iofs så kan du väl haft äl senare, då borde blödningen varit nid el mellanblödning o tidigt o testa nu i så fall.. Men nee vet inte ja heller bara att man blir irriterad på att det inte funkar som det ska. :/
    nej jag tror inte jag är gravid men jag har ont i brösten,huvudvärk ,sjuuuukt trött och myrkrypningar men det ,måste bero på äl säkert,misstänker ju att jag har äl idag men vet inte =)

• MissMollis
    Den lilla M skrev 2011-11-01 11:34:18 följande:
    Tänkte bara höra om det är någon/några här som får stegring på ÄL-test dagarna innan mens? Mitt är alltid helblankt fram tills jag får ÄL stegring, svagt en dag sen fullt utslag dagen efter. Men den här gången tänkte jag att jag skulle testa lite med ÄL test innan mens för att se hur det ser ut (och för att spara lite på gravtesterna). Å igår vad både ÄL test och gravtest (10mIU) HELT negativt, men idag så var äl testet halvstarkt med morgonens andra urin (BIM -6). Hmm tror inte alls att jag är gravid utan att jag har en ökning av LH innan mens..

Jag testade oxå med ältest under min förra mens o hade nästan helt utslag o t.o.m några dag efter. Jag verkar iofs ha utslag under hela cykeln så vet inte om det gör skillnad på vilket grundläge man har s.a.s.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester