• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • MissMollis
    sweasmamma skrev 2011-11-01 11:37:48 följande:
    nej jag tror inte jag är gravid men jag har ont i brösten,huvudvärk ,sjuuuukt trött och myrkrypningar men det ,måste bero på äl säkert,misstänker ju att jag har äl idag men vet inte =)

okis :) Ja jag har ju samma sak själv på det sättet att jag börjat få galna Äl-känningar senaste månaderna. Jag vågar inte tro att ngt "symtom" beror på grav eftersom mina äl-känningar verkar överensstämma med de flesta typiska gravtecknen. Vet inte om det ska stavas skengravid eller vad, de onda brösten kan ja iaf gärna vara utan (o yrseln o tröttheten o illamående dagarna innan bim..hahah)

Sammanfattnigsvis, har du äl nu = kela sönder killen!!! ;P
  • Den lilla M

MissMollis: tack för svar! som sagt jag tror ju inte att jag är gravid utan tycker bara att det är intressant och se hur äl-test beter sig för alla vid veckan innan och fram till mens. 

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • kanske 4a
    MissMollis skrev 2011-11-01 09:21:09 följande:

Inom tid, ser dock inget här..

Och efter tid, hmm nu e ja osäker om det verkligen syns här i min mobil var d bättre men äsh.. :)

Jag anar en skugga på det nedersta.
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • MissMollis
    Den lilla M skrev 2011-11-01 11:49:06 följande:
    MissMollis: tack för svar! som sagt jag tror ju inte att jag är gravid utan tycker bara att det är intressant och se hur äl-test beter sig för alla vid veckan innan och fram till mens. 

Ja men visst är det, o intressant o se hur man eg. funkar lixom Glad
  • Choccolat
    viochdu skrev 2011-11-01 06:43:37 följande:
    Över till mig själv. Igår som ni vet så va jag i himmelen då jag fick mitt första pos. äl test. När mannen kom sen kastade jag mig i hans fann och berättade. Jag såg direkt på honom att det va något. För att göra en lång historia kort så har han ändrat sig. Och han säger att ju mer han tänker på det ju mer räddare blir han. Han säger att han inte är redo. Att han trodde han va det. Men nu när det blev verklighet att starta så blev det så verkligt och han insåg att han inte alls känner sig redo. Jag va och är helt knäckt. Detta är ju inget vi kommit på bara så där. Utan vi har ju pratat om detta i över ett år. Jag vet att jag bara får acceptera hans beslut för jag älskar ju honom och jag tänker ju inte tvinga in honom i något. Känns bara så surt att han kommit på det nu. Efter uttaget av spiralen och att jag kommit upp högt på de där rosa molnen och nu trillade jag ner till botten. Vet bara inte hur jag ska hämma min barnlängtan.
    Men... chocken!!!!
    Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag tycker om en sådan sak.. På ett sätt kan jag tycka att det är självklart att man får ändra sig.. På ett sätt tycker jag att man bara INTE FÅR göra så mot någon annan.. Det var inget ni bestämde hux flux...
    Jag känner mig direkt helt otroligt ledsen och förbannad då samma sak hände med en av mina bästa vänner.. Hon hann dock bli gravid och "tvingades!!" till abort när han kom på att han ångrade sig.. Jag är lite partisk kanske..
    Hur som helst.. Stor kraaam!!!
  • sweasmamma
    MissMollis skrev 2011-11-01 11:46:37 följande:
    okis :) Ja jag har ju samma sak själv på det sättet att jag börjat få galna Äl-känningar senaste månaderna. Jag vågar inte tro att ngt "symtom" beror på grav eftersom mina äl-känningar verkar överensstämma med de flesta typiska gravtecknen. Vet inte om det ska stavas skengravid eller vad, de onda brösten kan ja iaf gärna vara utan (o yrseln o tröttheten o illamående dagarna innan bim..hahah)

Sammanfattnigsvis, har du äl nu = kela sönder killen!!! ;P
    japp!!! vi har haft fullt upp och vatt trötta men vi fick till det i fredags och söndags och ikväll då jäklar =) ha ha
  • Squeezy

Jag blir snart knäpp på mig själv. Eller min kropp iaf. Har insett att nej, denna månaden är jag inte gravid. Men äl-testerna ligger och bränner i lådan. Och "råkade" visst klicka hem 20 färska gravtest igår. Mensen är fortfarande inte här. Inne på dag 38 idag. Aldrig hänt innan. Men visst allt kan hända!

I fredags testade jag med äl-stickor som gav fullt utslag, men  i söndags var det knappt synbart. Fick även några yttepytte svaga streck på mina gravtester. Men i söndags så tog jag ett digitalt som visade "inte gravid".

Idag har jag fått en stegring på mina äl-tester igen! Skiljer endast 2 timmar mellan testerna på bilderna. Det starkaste är det senaste.

Tog även gravtest, och njae... Där är det nog mest en liten önskan om att se ngt. Men vad tusan kan det vara med min kropp? Börjar nästan tro att jag har någon tumör eller något annat otäckt.
  • sweasmamma
    Squeezy skrev 2011-11-01 13:03:20 följande:

Jag blir snart knäpp på mig själv. Eller min kropp iaf. Har insett att nej, denna månaden är jag inte gravid. Men äl-testerna ligger och bränner i lådan. Och "råkade" visst klicka hem 20 färska gravtest igår. Mensen är fortfarande inte här. Inne på dag 38 idag. Aldrig hänt innan. Men visst allt kan hända!

I fredags testade jag med äl-stickor som gav fullt utslag, men  i söndags var det knappt synbart. Fick även några yttepytte svaga streck på mina gravtester. Men i söndags så tog jag ett digitalt som visade "inte gravid".

Idag har jag fått en stegring på mina äl-tester igen! Skiljer endast 2 timmar mellan testerna på bilderna. Det starkaste är det senaste.

Tog även gravtest, och njae... Där är det nog mest en liten önskan om att se ngt. Men vad tusan kan det vara med min kropp? Börjar nästan tro att jag har någon tumör eller något annat otäckt.
    jag ser nåt på gravtesten men mycket svagt 
  • Squeezy
    sweasmamma skrev 2011-11-01 13:08:07 följande:
    jag ser nåt på gravtesten men mycket svagt 
    Ja supersvagt, men det visade så i fredags med. Lite starkare till och med. Men i söndags var det absolut helt balnkt, hur mycket jag än vinklade. Så gravid är jag med 99% säkerhet inte.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester