• Helenmedh

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Gunge skrev 2011-11-14 11:29:28 följande:
    Ren inbillning eller är de ett svagt streck där?

DEt där är ju inte bara ett streck, det är ju två !
  • Helenmedh
    pernillamcd skrev 2011-11-14 18:47:15 följande:

Ok alla självutnämnda narkomaner....

Bit i detta test... Testlagrets, tiden har gått ut (togs i morse), BIM -2, samma test på alla bilderna.

Förlåt för dålig kvalitet, taget med mobilen :)

Där finns ett extra streck men det sitter på tok för långt ifrån kotrollstrecket. Gissar tyvärr på torkad färg:/
  • Helenmedh

Tråkigt Pumann.. Följer ju tråden slaviskt och har sett framemot ditt plus.. Men ja, sålänge det inte är en störtblödning så kaaaaaaaanske? Har ju själv försökt nu 3 månader och googlar, läser och har mig på internet och senast imorse så läste jag att man kan få en blödning på Bim. Men man ska ju inte ge för stora förhoppningar men hoppet är det sista som lämnar en sägs det ju..

• Helenmedh
    sweasmamma skrev 2011-11-15 17:24:42 följande:
    jag har inte börjat blöda ..ÄN.. det kommer inatt,känner det på mig =( just nu bara lite(URSÄKTA)slemmigt rosa-brunt ! 

Jag har haft förhoppning hela dagen tills för någon timme sen =(
    Det finns olika orsaker till små blödningar. En av dem är s k genombrottsblödning. Detta är när graviditetshormoner tar över från den normala menscykeln, men mensen fortsätter en liten tid. Detta innebär att man kan få en liten blödning kring den tid mensen annars skulle kommit. Det kan ske flera gånger.        

Taget från http://se.babycenter.com/pregnancy/antenatalhealth/physicalhealth/bleedingearlypregexpert/

Du ser :) Hoppet är INTE ute
  • Helenmedh
    Hoppas 2012 skrev 2011-11-15 17:47:34 följande:
    Det var en bra länk. Ger oss hopp!
    Haha ja jag gör inget annat än jobbar och googlar på möjliga och omöjliga anledningar till att kunna vara gravid mot oddsen Följer ju er alla här i bakgrunden och testar varje dag. Är dock bara på ÄL+5 så har inte direkt något att analysera själv.. Men det kanske kommer :)
  • Helenmedh

Är nu på Äl+5 och har sån otrolig värk i livmodern. Alla googlingar i världen kan inte hjälpa mig nu. Det har varit konstant sen ÄL+3. Vad kan detta bero på? Känns exakt som mensvärk till och från. Ont i livmoder och ryggen..

• Helenmedh
    Liten Léonie skrev 2011-11-15 22:18:23 följande:
    EXAKT samma känner jag. Vad tusan kan det vara? Aldrig känt det tidigare heller,,,,
    Nej jag kommer inte ihåg det från när jag väntade sonen. Då hade jag det bara dagen innan mens och var bombsäker på att mensen skulle komma.. Tror hela tiden nu att den är påväg men det känns ju liiite för tidigt, liksom 9 dagar dit :-P 
  • Helenmedh
    Sol i sinne skrev 2011-11-15 22:26:07 följande:
    Jag kom just på att jag är ju på BIM-5, dvs helt lagligt att börja testa!!
    Hur kan jag ha missat detta!? =)
    Blir ett test imorgonbitti, hoppas jag får nåt att posta här! =)
    Fasen vad kul!  
  • Helenmedh
    HelenFr skrev 2011-11-15 22:16:21 följande:

Tänkte lägga in min bild igen, ni skriver ju så himla mycket här inne :)
    Är jag bara skärmblind? 

På första bilden ser jag något ytterst svagt, men inte på andra.. Eller jo,men det ser ut som ett vitt streck :/ När har du Bim?
  • Helenmedh
    Sol i sinne skrev 2011-11-15 22:38:56 följande:
    Yepp! Jag som förtusan brukar börja på BIM-7 för jag tycker det är såå spännande.
    Hur kan man glömma bort att testa sig? Det kommer då aldrig att upprepas! =)
    Hahha det vettetusan! Nej, hoppas inte det men hoppas på att få se ett plus här imorgon
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester