• Helenmedh

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Fick aldrig riktigt utslag på Ältest denna månad heller, trodde jag missat peaken bara men om jag inte haft äl då? Får man ingen mens då heller?

• Helenmedh
    Kickioh skrev 2011-11-27 16:38:49 följande:
    Helenemedh: Jag har i stort sett gett upp ÄL-tester då det verkar vara så himla svårt att pricka in rätt tid så man får utslag. Och att testa tre gånger om dan höll jag på bli tokig av. Eller tokigare i alla fall :P

Jag tycker i alla fall inte du ska ta dom på alltför stort allvar. Det kan helt enkelt vara att du inte prickat in rätt tid på dygnet :)

Är det första försöket eller har du hunnit ha mens några gånger redan?
    Nej jag struntar nog i dom nu.. Nej nu blir det fjärde försöket i december, så jag har haft mens sen pillerstoppet i juli.. Var 28:de dag kommer den som en klocka, men nu är jag inne på dag 31 utan mens och utan plus....
  • Helenmedh
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-11-27 16:50:52 följande:
    Helene,,, det låter ju lovande om man får lov att säga så... fast inget plus på test än??? finns ju dem som får det först en bit senare så jag hoppas på det..

Själv har jag minst 2 veckor tills jag kan testa och får ett någorlunda tillförlitligt test... har sk äggplock i morgon... insättning av embryo på onsdag och 15 dagar efter insättning ska man testa... jag tog ju en sk ägglossningsspruta i går och den kan ge positivt utslag tydligen så man måste vara säker på att den har gått ur blodet och NEJ jag vill inte testa och se om det blir svagare för att sen bli starkare... jag vill inte ha så höga förhoppningar utan jag tänker försöka vänta in i det längsta... så får vi se hur länge det blir.
    Jag håller verkligen tummarna för dig! Hängt här i tråden ett bra tag och kollat på avstånd hur det går för dig så nu hoppas jag att det går vägen! Nej, inget streck på stickan än. Otroligt frustrerande... Detta är det närmsta jag kunde komma ett streck på Bim + 3... Ser någon? Det är ett Pregtest så strecken ska sitta lite längre ifrån varandra än tex testlagrets..

• Helenmedh
    cutepoison skrev 2011-11-27 17:10:42 följande:
    Jag ser konturerna av ett streck =) Hoppas det är nåt!
    Jo jag skymtar också något men bim+3.. Borde ju vara starkare om det varit något... 
  • Helenmedh
    AnnaSv skrev 2011-11-27 17:13:56 följande:
    Jag ser ett streck.. Men tycker det sitter väldigt långt ifrån men som du säger så ska det kanske göra det.. Hoppas Är strecket rosa??
    Nu när tiden gått ut är det inget streck kvar.... Eller jo, det är två tunna konturer av rosa och i mitten är det vitt.. Vad händer? Alltså som ett streck där mitten är vit och kanterna är rosa
  • Helenmedh
    BebisVagga skrev 2011-11-27 17:36:53 följande:
    ett vitt streck betyder negativt... fick jag erfara från mina förra tester
    Yes i know... Men det var ett brett rosa streck innan tiden gick ut.. La ut en bild om du tittar längre upp.. Därför blev jag lite fundersam. Mensen är ju 3 dagar sen
  • Helenmedh
    bojji07 skrev 2011-11-27 17:55:17 följande:
    Det är vanligt att mensen blir ruckad då man försöker bli gravida pga att man går och väntar och spänner sig...om än omedvetet. Ibland kan cykeln till och med hoppa över en mens om man har riktig otur.
    Ja det har man ju hört talas om. Men kommer Äl ändå? Alltså om jag inte får någon mens denna gången? När kontaktar man bm om mensen är borta allt för länge och testen är negativa?
  • Helenmedh
    lillabambi skrev 2011-11-27 18:33:47 följande:
    Snälla kan ni hjälpa mig ? 
    13 varje månad får jag min mens har 29 dagars cykel och räknat ut att jag ska ha äl den 29 nov har testat med äl stickor sen den 23 (apotekets egna) men får inge utslag,bara svaga streck,  borde väl fått utslag idag om jag har äl den 29 eller ? 
    Ett ältest ger utslag en till två dygn innan ägget släpper. Så släpper ägget den 29:de så får du positivt antingen idag eller imorgon.. 
  • Helenmedh
    Bellatrixx skrev 2011-11-27 18:25:13 följande:
    Jag trodde jag hade ÄL så som jag "brukar" ha, och då efter 2 veckor när jag testade så var det negativt, jag testade och testade men ändå blev det negativa tester och jag kände mig som om jag överanlyserade allting så då ringde jag en BM som sa att det bara var att "ligga i" för att ibland blir ÄL försenad pga olika anledningar, och vi var uppe mitt i en flytt då. Det tog sedan nästan 1 månad till och nu är jag gravid. Så har inte mensen kommit än men testerna är negativa så har nog ÄL flyttats sig kanske lite denna gång? Så hoppet är absolut inte ute, och dina tester ser ju ut att vara något på. Och om inget annat så kommer det nog bli Skrattande Kroppen är ju lite knasig ibland, hihi!
    Du fick ingen mens imellan då eller? :) Min men brukar ju komma på dag 28 varje månad.Äl på dag 14, men fick inget utslag på testerna varken dag 12, 13 eller 14.. Men vi körde på som vanligt ändå.. Dag 17 kändes dock som äl.Ont i magen, slemmiga flytningar och allt det där.. Ja va vetjag? Jag bara går omkring och blir galen ;-P
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester