• kanske 4a

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

alexander2011 skrev 2012-06-11 10:02:03 följande:
    Nu har jag ringt bm idag. känner mig lite nere just nu.

verkar som att mensen hoppat över denna månaden oxå. vi går in på 9:e försöket. tydligen är det inte ovanligt att den hoppar över men det är så jobbigt. det KAN hända att jag inte har äl !! Jag skulle kontakta bm igen när det ahr gått 1 år sen vi startade så ska jag få en remiss till gyn.
    jag vill veta att allt står bra med äggledarna/äggstockarna o veta om jag får äl eller om jag behöver mediciner för att få igång den.

vet inte om det är lönt o ta ett test idag. troligtvis så kommer de idag på eftermiddagen.     

Förstår att det känns tungt men bra att du ska få hjälp. Kram!
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    MmM skrev 2012-06-11 10:20:30 följande:
    Nån som vet om detta är positivt? Är på BIM-3.

Det ser bra ut, jag säger grattis!
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    un poco skrev 2012-06-11 11:42:06 följande:
    Hej igen! Nu tog jag en bild på mina tester från torsdag-söndag. Jag inbillar mig att jag ser nåt på det sista testet.

Men idag fick jag brunt på pappret så jag tror mensen är på g. Önskar er lycka till. Hoppas själv på ett plus i juli och då ska jag invänta Bim istället så man slipper få falska förhoppningar.

Kram på er

Tycker också jag ser något på det sista. Jag ska lägga ihop mina tester sen också, dag för dag.
  • kanske 4a
    mammelie1891 skrev 2012-06-11 12:29:27 följande:
    På väg hem från vul, det va samma som förra gången, ofostriggraviditet. Så nu blir det abort igen.
    Neeeeeeeej det är inte sant, hur kan det vara så orättvist Rynkar på näsan. Usch jag lider så med dig, många varma kramar!! Hjärta
  • kanske 4a
    MmM skrev 2012-06-11 12:57:20 följande:
    Gjorde ett digitalt cb nyss och jag är gravid! Blev för nyfiken och kunde inte hålla mig trots att det inte var morgonurin!

Härligt, grattis!
  • kanske 4a
    Tasgu skrev 2012-06-11 14:16:39 följande:
    hatar deras tester, aldrig visat ett skvatt. Haft två missfall i år så blivit många tester men deras känns inte bra..

Fast jag gillar de. Fick helt blankt när jag inte var gravid och nu fick jag ett svagt streck tidigt och tydligare än testlagrets.
  • kanske 4a
    sweasmamma skrev 2012-06-11 14:39:55 följande:
    vår lilla pojke=) är heeelt frisk 

Säger grattis här med :)
  • kanske 4a
    sweasmamma skrev 2012-06-11 14:45:42 följande:
    tack =) jag trodde ju en tös till =)

Jag tror på en tredje grabb men vill gärna ha en tös den här gången. Vet inte om vi ska ta reda på det dock. Gjorde det förra gången men tror inte min man vill det den här gången.
  • kanske 4a
    skumbanan skrev 2012-06-11 16:58:32 följande:
    Ännu brun flytning en vecka innan bim... Gjorde konisering i januari. Ska ta cellprov i slutet av månaden. Rädd att det skulle vara cellförändringar kvar och därför det blöder.

Förstår din rädsla, kan du inte få komma tidigare och ta prov då? kram Hjärta
  • kanske 4a
    Royalgala skrev 2012-06-12 09:31:58 följande:
    oxå kom mensen antingen sex dagar för sent (om man går efter min uträkning) eller 3 dagar för tidigt (om man går efter fullt utslag på ÄL-testen),  jag som alltid haft superregelbunden cykel de senaste 10 åren!!
    typiskt om det skall börja klydda nu när man vill ha en sladdis?!

Nu är det ÄL 3/7 om allt återgår till det normala: Äl dag 22 och mens dag 34.
    Är 12 dagar för kort lutealfas??

(denna månad hade jag endast 9-10 dagar lutealfas om man utgår från fullt utslag på ÄL-test (som jag hade i tre dagar) och smärta.

Nej vad tråkigt!! 12 dagar är inte för kort, det har jag och har tre barn och uppenbarligen en fjärde på väg. Plus att jag blivit gravid två gånger till som blev utomkveds, men då fastnade ju äggen i äggledaren så det har ju inte så mycket med lutealfasen att göra. Men mindre än 10 dagar ska man väl inte ha.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester