• Hoppaspåfler

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Lämnar tråden ett tag...

Testet är gjort och det finns inget streck.. pyret är inte kvar 

Tänk om jag kunde förstå varför. Sitter i soffan, kl visar 05.08  På insidan av min bröstkorg så vibrerar det, jag hade nog mer tro och hopp kvar i mig än jag själv förstod. Vill inte börja gråta. Gjorde vi fel som berättade för de stora barnen? Nej det tycker jag inte. de har varit ett otroligt stöd dessa 2 dagarna som varit i ovisshet då jag började blöda. De har hjälp mig här hemma. Kramats o funnits för mig när jag varit mellan hopp o förtvivlan. mellantösen som snart fyller 18 hade varit i Gbg igår och kom hem med en liten present för att pigga upp, jag blev så glad. Största tösen har lyssnat när jag har behövt älta om o om igen utan att tröttna. Mannen har varit den starka som fått mig att inte tappa hoppet.

Men nu är det som det är och jag måste lite på att det kommer lyckas någongång igen..

• Hoppaspåfler

Hej igen! Remember me? 

Svagt pos test på bim-4 sen...började jag ju blöda. 

Det här är ju knäppt! Nu kan väl ändå illamående o det försvinna om jag inte har kvar pyret, det tillomed spänner i magen. Är jag knäpp eller bara knäpp?!

Jag undrar jag…..

Blödde natten till 30 Dec och slutade blöda f.m 31 Dec.. Testet på morgonen den 31 räknade jag som neg men när jag sen tog ett på e.m så var det lika svagt som det första men dock bredare :-/ Varken min mens är 1 dygn eller de mf jag tidigare haft.

För att läsa hela historien som började på annandagen så klicka på länken..
    http://blogg.alltforforaldrar.se/uddevallamamman/

• Hoppaspåfler
    Gummsan skrev 2012-01-01 12:03:51 följande:
    Klart vi minns dig!
    Har du testat idag? Blödigt mycket?
    Nä nu är testen slut men sista testet gjorde jag igår e.m.. skall försöka ordna bild om en stund. Blödde så jag klarade mig med trosskydd men det droppade ju bra när jag var på toa.. inte mycket på trosskyddet. Men testet på sjukhuset var ju neg dock sa hon att deras visat fel flera gånger o att hon personligen tyckte de skulle byta sort :-/ Kommer nya test på Onsdag gissar jag.. lite fattig nu
  • Hoppaspåfler

Svårt att få bra bild på ett torkat est som är svagt så jag tog ut remsan.. är det en galen tråd så är det

• Hoppaspåfler

Eftersom testet hunnit torka så tog jag ut remsan ur mitt CB

• Hoppaspåfler
    Lövet22 skrev 2012-01-01 13:03:21 följande:
    Storafamiljen. Gamla test ska man inte lita på även om det är streck på det.
    Strecket har varit däre sen ok testid....
  • Hoppaspåfler
    Lövet22 skrev 2012-01-01 13:07:45 följande:
    Men OM det är samma du har visat innan så var det spök. Sen har du testat neg flera ggr och det tyder också på att det var spök. Är det ett nytt test ser det lovande ut.
    Om det är mig du menar så är det ett nytt test som togs i går eftermiddag..
  • Hoppaspåfler

Nu har jag pratat med barnmorskan. Hon sa att deras o sjukvårdens test inte är lika känsliga som apotekets tester, det är därför de vill att man gått över tiden med 7-10 dagar innan man kommer dit och testar. Jag berättade historien o det hon sa var att hon tyckte det lät som om jag var gravid och att blodet som kommit var gammalt blod pga av färgen. hon sa också att det är vanligt med dessa blödningar i början av graviditet. Hon menade också på att det var positivt att jag fortfarande mår illa. Fick en liten flytning med blod i när jag höll på och röjde här hemma så just nu tar jag det lugnt.

Gravid eller inte?! Det är fråga… som vi får svar på förhoppningsvis inom en lååååång vecka.

Kram Helene!

• Hoppaspåfler

Jag skall testa idag igen när posten kommit. Är jätte nervös att det inte skall visa något 

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester